Økonomi påvirker nordmenns ferievalg

- Antall bestillinger er per nå i tråd med våre forventninger for sesongen, men vi ser at vi er mer nøkterne og mer prisbevisste nå enn tidligere. Vi velger rimelige reisemål, mer all inclusive og vi venter på de gode tilbudene, sier Nora Aspengren Kommunikasjonssjef i TUI.
Tyrkia, Thailand og All inclusive
Bestillingstall fra TUI viser at flere nordmenn nå velger rimeligere destinasjoner enn det vi gjorde under siste sammenlignbare periode. Spesielt er det vekst i reiser til Tyrkia i september og oktober, etterfulgt av Thailand i vinter. Selskapet ser også en vekst i pakkereiser der All Inclusive er en del av tilbudet.
- Mest mulig verdi for pengene og forutsigbarhet er de trendene vi ser nå. Vi ser at All Inclusive også er spesielt populært, og det er nok mye på grunn av forutsigbarheten det gir de reisende. Du slipper de store overraskelsene og alt er forhåndsbetalt, sier Aspengren.
Kanariøyene fortsatt nordmenns favoritt
Mer enn 80% av nordmenn som har bestilt en vinterreise hos TUI velger fortsatt Gran Canaria og Kanariøyene, også her peker pilene i retning av mer all inclusive og restplasstilbud enn tidligere år.
Nøkkeltall
- 31,9 % vekst i salg av reiser til Tyrkia de to siste ukene sammenlignet med ukene før
- 15,4 % vekst i salget av reiser til Thailand de to siste ukene sammenlignet med ukene før
- De 5 mest populære hotellene i vinter er alle All Inclusive-hotell
- 66,5 % vekst i salget av vinterreiser de to siste ukene sammenlignet med ukene før
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonssjef TUI i Norge
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder

Lenker
Om TUI Norge
TUI Group er verdens ledende reiseoperatør med virksomhet i over 180 land. I Norge har selskapet vært etablert siden 1973.
TUI arbeider for at feriereiser skal være mer bærekraftige og bidra positivt til lokalsamfunn og natur på reisemålene. Gjennom initiativer som TUI Care Foundation og tiltak for å redusere utslipp, plastbruk og matsvinn, tar TUI en aktiv rolle i utviklingen av en mer ansvarlig og fremtidsrettet reiselivsnæring der både mennesker og miljø står i sentrum.
TUI har forpliktet seg til mål i tråd med Paris-avtalen gjennom selskapets bærekraftsagenda, med ambisjon om netto null utslipp innen 2050.
Science Based Targets initiative (SBTi) har godkjent klimamålene våre og bekreftet at handlingsplanen er i tråd med kravene for å begrense global oppvarming.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Nytt reisemål skyter fart16.12.2025 06:19:34 CET | Pressemelding
– Det er trendy å reise til mer eksotiske reisemål om vinteren, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen. Thailand troner øverst på ønskelista per nå, men et nytt reisemål skyter fart.
TUI med rekordresultat10.12.2025 09:38:21 CET | Pressemelding
TUI Group leverte et svært sterkt resultat i regnskapsåret 2025, og kan vise til det beste driftsresultatet i konsernets historie.
TUI lanserer samarbeid med Hummel9.12.2025 12:28:02 CET | Pressemelding
ReiseoperatørenTUI inngår et globalt partnerskap med sports- og livsstilsmerket Hummel. Selskapene har lansert en ny kleskolleksjon for reisende og ansatte over hele verden.
"Rømmer" til sola under jul og nyttår8.12.2025 06:00:00 CET | Pressemelding
Over 3 av 10 nordmenn sier at av alle høytidene, er det jul eller nyttår de helst vil feire i utlandet. Det viser en ny undersøkelse Kantar Media har gjort for TUI.
TUI lanserer Mamma Mia-øya i sommer4.12.2025 13:27:41 CET | Pressemelding
I sommer kan du reise til den største øya i Kykladene eller en av de minste i Sporadene med TUI, nemlig Naxos og Skiathos.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom