Økonomi påvirker nordmenns ferievalg

Del
Høye strømpriser og et generelt høyere kostnadsnivå påvirker nordmenns ferievalg i vinter. Bestillingstall fra reiseselskapet TUI viser at stadig flere velger reisemål med lavt kostnadsnivå, et forutsigbart feriebudsjett, samt restplasser.
TUI Blue Pascha Bay Tyrkia
TUI Blue Pascha Bay Tyrkia

- Antall bestillinger er per nå i tråd med våre forventninger for sesongen, men vi ser at vi er mer nøkterne og mer prisbevisste nå enn tidligere. Vi velger rimelige reisemål, mer all inclusive og vi venter på de gode tilbudene, sier Nora Aspengren Kommunikasjonssjef i TUI.

Tyrkia, Thailand og All inclusive

Bestillingstall fra TUI viser at flere nordmenn nå velger rimeligere destinasjoner enn det vi gjorde under siste sammenlignbare periode. Spesielt er det vekst i reiser til Tyrkia i september og oktober, etterfulgt av Thailand i vinter. Selskapet ser også en vekst i pakkereiser der All Inclusive er en del av tilbudet.  

-  Mest mulig verdi for pengene og forutsigbarhet er de trendene vi ser nå. Vi ser at All Inclusive også er spesielt populært, og det er nok mye på grunn av forutsigbarheten det gir de reisende. Du slipper de store overraskelsene og alt er forhåndsbetalt, sier Aspengren.

 Kanariøyene fortsatt nordmenns favoritt

Mer enn 80% av nordmenn som har bestilt en vinterreise hos TUI velger fortsatt Gran Canaria og Kanariøyene, også her peker pilene i retning av mer all inclusive og restplasstilbud enn tidligere år.  

 Nøkkeltall

  • 31,9 % vekst i salg av reiser til Tyrkia de to siste ukene sammenlignet med ukene før
  • 15,4 % vekst i salget av reiser til Thailand de to siste ukene sammenlignet med ukene før
  • De 5 mest populære hotellene i vinter er alle All Inclusive-hotell
  • 66,5 % vekst i salget av vinterreiser de to siste ukene sammenlignet med ukene før

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

TUI Blue Pascha Bay Tyrkia
TUI Blue Pascha Bay Tyrkia
Last ned bilde

Lenker

Om TUI Norge

TUI Norge
TUI Norge
Lille Grensen 7
0159 Oslo Oslo

http://www.tui.no

TUI Group er verdens ledende reiseoperatør med virksomhet i over 180 land. I Norge har selskapet vært etablert siden 1973.

TUI arbeider for at feriereiser skal være mer bærekraftige og bidra positivt til lokalsamfunn og natur på reisemålene. Gjennom initiativer som TUI Care Foundation og tiltak for å redusere utslipp, plastbruk og matsvinn, tar TUI en aktiv rolle i utviklingen av en mer ansvarlig og fremtidsrettet reiselivsnæring der både mennesker og miljø står i sentrum.

TUI har forpliktet seg til mål i tråd med Paris-avtalen gjennom selskapets bærekraftsagenda, med ambisjon om netto null utslipp innen 2050.

Science Based Targets initiative (SBTi)  har godkjent klimamålene våre og bekreftet at handlingsplanen er i tråd med kravene for å begrense global oppvarming. 

Les mer om vår agenda for bærekraft her!

Følg pressemeldinger fra TUI Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TUI Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye