Oiii er TV 2s nye univers for barn i alle aldre

1. desember lanseres et helt nytt univers for barn i alle aldre. «Oiii», som er utviklet i tett samarbeid med Nordisk Film, skal være gøy for barna og trygt for de voksne og inneholder en miks av egenprodusert barneinnhold og populære innkjøpte serier – alt på norsk. Barneinnholdet «Oiii» vil vises på TV 2 og få et helt eget univers på TV 2 Sumo.

Monstermaling, Oiii-gården og Jul i historiehulen er underholdning som tilbys i TV 2s nye univers for barn.

TV 2s nye barne-tv «Oiii», som er utviklet i tett samarbeid med Nordisk Film, som også leverer innhold, skal være et univers hvor foreldrene trygt kan la barna boltre seg. Norsk, lærerik og sjarmerende underholdning skal, sammen med det beste fra Skandinavia og håndplukket internasjonalt innhold, danne et univers med temaer barna kjenner igjen fra sin egen hverdag og inspirere til læring.

Innholdet i «Oiii» er tilpasset barn fra tre år og oppover, og tilbyr over 350 timer med nye, originale norske barneprogrammer, dramaserier, filmer og faktaprogrammer, alt levert av Nordisk Film.

– Lanseringen av et eget univers for barn er et steg videre i tilbudet vårt for de aller yngste seerne. Gjennom «Oiii» skal vi tilby norsk, lærerik underholdning på TV 2s plattformer, som skal være trygt for barn i alle aldre, sier Kathrine Haldorsen, programredaktør i TV 2.

– Med «Oiii» får TV 2 et barneunivers med alderstilpasset innhold av høy kvalitet, en redaksjonell innpakning og skreddersydde lokale programmer som speiler norske barns liv og hverdag her og nå. Nordisk Film er stolte over å kunne levere et helstøpt barneunivers til TV 2, som bygger på vår historie og erfaring med både å distribuere og produsere sterkt innhold, sier Kirstine Vinderskov, kanalredaktør i Nordisk Film.

De første barneprogrammene vises på TV 2 fra klokken 06.15 1. desember, og sendes fast hver lørdag og søndag. Samtidig lanseres «Oiii» i et helt nytt barneunivers på TV 2 Sumo, hvor seerne får tilgang til et bredt tilbud med trygg, norsk barneunderholdning.

Fire- til syvåringer kan glede seg til «Oiii-gården», mens «Monstermaling» passer godt for barn i alderen 6 til 12 år. For de aller minste bys det på «Jul i historiehulen» hvor Cecilie Skog leser fra «Pulverheksa og julenissen». Neste år byr «Oiii» blant annet på en helt ny bakekonkurranse og en ny nordisk dramaserie for barn.

«Oiii»-universet er tilpasset norske barn og foreldre og vil tilby en blanding av egenprodusert norsk og skandinavisk innhold. Det vil også suppleres med innhold levert av blant annet SF Kids og C More, og alt innholdet vil være dubbet til norsk.

Nina EnghPR- og medierådgiver

Bloggerne, Funkyfam, God morgen Norge, God kveld Norge, barne-tv, Premier League, utenlandske serier, barne-tv og C More-innhold.

916 05 816nina.engh@tv2.no

Monstermaling
Monstermaling
Oiii-gården
Familien vi får følge i Oiii-gården
Jul i historiehulen med Cecilie Skog

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sport 1 og 2, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole.