Ocean GeoLoop

Ocean GeoLoop styrker ledelsen: Maria Hosen blir ny CFO i Ocean GeoLoop

Maria Hosen (43) er tilsatt som CFO i Ocean GeoLoop AS og startet i Ocean GeoLoop mandag 11. oktober. Ocean GeoLoop utvikler, piloterer og kommersialiserer teknologi for karbonfangst, -lagring og -utnyttelse. Selskapets løsninger bygger på mer enn 15 års forskning og utvikling i nært samarbeid med blant annet UIB og SINTEF i Trondheim. Det siste året har Ocean GeoLoop utviklet et tett industrielt samarbeid med Norske Skog, som nylig gikk inn som investor i selskapet.

Maria Hosen, CFO, Ocean GeoLoop AS.

Hosen kommer fra stillingen som Direktør Regnskap i Mestergruppen AS. Før det jobbet hun som Konsernregnskapssjef i Western Bulk Chartering AS, Group Financial Controller i Selvaag Bolig ASA og Manager i PriceWaterHouse Coopers AS.

Ocean GeoLoop AS, som ble etablert av Hans Gude Gudesen i 2020, har hovedkontor i Verdal Industripark. I tillegg til satsingen i Norge har Ocean GeoLoop internasjonale ambisjoner. Selskapet inngikk nylig en intensjonsavtale med Islands regjering om å jobbe sammen for å utvikle pilotanlegg på sagaøya.

– Vi er veldig glade for at Maria Hosen har takket ja til tilbudet om å bli CFO i Ocean GeoLoop,sier Odd-Geir Lademo som er adm. direktør i Ocean GeoLoop AS. Vi ble etablert som selskap i desember i fjor og har allerede kommet langt i utviklingen av vår teknologi, og vi har gjennomført to vellykkede emisjoner. Ledergruppen ble etablert sist vinter, men vi har manglet CFO rollen som nå er på plass med at Maria blir en del av lederteamet, fortsetter Odd-Geir Lademo.

Etter siviløkonomutdanningen ved Norges Handelshøyskole i Bergen i 2002 var hun tilbake i 2006 for å ta Masterstudiet i regnskap og revisjon (MRR). I 2007 ble hun godkjent statsautorisert revisor.

– I det grønne skiftet vi alle berøres av og står midt oppe i, blir det veldig spennende å brette opp ermene og delta aktivt i å nå Ocean GeoLoop sine ambisjoner, sier Maria Hosen. Hun kommer til å dele arbeidstiden mellom virksomhetens hovedkontor i Verdal og selskapets kontor i Oslo.

Anders OnarheimStyrelederOcean GeoLoop AS

Tel:90 70 86 43

Maria Hosen, CFO, Ocean GeoLoop AS.

Om Ocean GeoLoop

Ocean GeoLoop
Neptunvegen 6
7652 Verdal

• Ocean GeoLoop er etablert som en utløper av forskningsprosjektet Ocean, igangsatt av Hans Gude Gudesen i 2006.
  • Ocean GeoLoop jobber «med naturen» og bruker naturens egne kretsløp. Ocean GeoLoop er etablert for å industrialisere innovativ miljøteknologi med globalt skaleringspotensial. Selskapet er basert på langsiktig systematisk forskning og metodeutvikling, koblet sammen i et helhetlig konsept med sikte på å løse vår tids største utfordringer; en kombinert klima-, miljø- og ressurskrise.
  • Selskapet ledes av Odd-Geir Lademo, som har fått med seg Lars Strøm, Viggo Iversen, Jan Arne Berg, Ove Lande og Maria Hosen i ledelsen i selskapet. Anders Onarheim er styreleder i selskapet.
  • På eiersiden er blant annet Norske Skog ASA, First Fondene, GLS Real Estate, DNB Asset Management, Gluteus Medius, MP Pension og Bergen kommunale pensjonskasse.

For mer informasjon: www.oceangeoloop.com

Følg pressemeldinger fra Ocean GeoLoop

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Ocean GeoLoop på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ocean GeoLoop

Norge trenger flere gründere, sa statsminister Erna Solberg: Møtte gründeren Hans Gude Gudesen i Ocean GeoLoop29.7.2021 20:12:11 CEST | Pressemelding

Statsminister Erna Solberg besøkte Ocean GeoLoop AS i Verdal i dag. Her fikk hun orientering av Ocean GeoLoop, SINTEF og Norske Skog. Ocean GeoLoop AS utvikler, piloterer og kommersialiserer multifunksjonell miljøteknologi for karbonfangst, -lagring og utnyttelse. Selskapets løsninger bygger på mer enn 15 års forskning og utvikling i nært samarbeid med blant annet SINTEF i Trondheim. Det siste året har Ocean GeoLoop AS utviklet et tett industrielt samarbeid med Norske Skog, som nylig gikk inn på eiersiden i selskapet.