Obs BYGG overrasker bransjen med priskrig på terrassebord
Obs BYGG kutter prisen på 28x120 impregnert terrassebord over 30 prosent fra 28,90 kroner til 19,90 kroner per meter som ny kampanjepris de neste to ukene. Dette skjer etter at flere bransjeaktører varslet om fortsatt høye priser ut året.
- Vi opplever nå en mer stabil varetilgang på flere produkter, blant annet på terrassebord. Dette skal komme kundene til gode i form av lavere priser. Med priskuttet er det fort flere tusen kroner å spare for våre kunder, som også er våre medeiere, selv for en mindre platting på 20 kvadratmeter.For oss er dette enkelt: Vi har lovet lavpris påbyggevarer til alle, og dette løftet holder vi. Det er blitt bekreftet i en rekke pristester, sier kjededirektør Espen Braaten.
Mange medier har omtalt prisoppgangen det siste året på trelastvarer og særlig på det populære produktet terrassebord. Prisøkningen skyldes høy etterspørsel internasjonalt samtidig som tilgangen har vært begrenset i perioder, blant annet som følge av billeangrep på tømmer i Canada. Samtidig er det forsinkelser for mange i varehandelen som følge av sprengt fraktkapasitet, noe blant annet Ikea nylig har meldt.
- Det har vært et utfordrende år, men tilgangen på de fleste av våre produkter er nå stabilisert. Fortsatt er det ustabilt for plateprodukter slik som ikke-standard planker og konstruksjonsvirke, men vi forventer ikke ytterligere prisøkninger utover høsten, sier Braaten.
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef i Coop Norge
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
Coop Prinsessestang tilbakekalles på grunn av feilmerking29.1.2024 16:57:24 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Prinsessestang 350g. Produktet er merket med feil etikett. Bakverket inneholder melk og hasselnøtt, men det framkommer ikke. Produktet er nå fjernet fra butikkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom