Obs BYGG har de mest fornøyde kundene
Resultatet tas godt imot av kjededirektør i Obs BYGG, Espen Braaten.
- Dette er en fantastisk tilbakemelding fra våre kunder til alle ansatte i Obs BYGG, som har stått på for å levere gode kundeopplevelser gjennom et krevende år. Suksessoppskriften er enkel: Vi har lovet lavpris på byggevarer til alle, og dette løftet holder vi. Det er blitt bekreftet i flere pristester, sier han.
Obs BYGG får en score i Norske Kundebarometer på 76,7 poeng, noe som plasserer kjeden i kategorien «svært fornøyde kunder». Dette gjør at kjeden scorer best i kategorien for «byggevarer» der seks ulike kjeder er målt.
Ikke bare scorer Obs BYGG høyt blant kundenes tilfredshet om dagen. De samme kundene handler byggevarer som aldri før.
- Flere ønsker å gjøre mer selv. I tillegg har nok pandemien lokket frem den indre håndverkeren hos mange nordmenn. I 2020 hadde vi en omsetningsvekst på ca. 27 prosent. Vi går nå den mest travle tiden i møte, og forventer ytterligere vekst fremover når svært mange nordmenn planlegger oppgradering av hus, hytte og hage, sier Braaten.
Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra.
Kontakter
Silje Verlo AlisøyKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 911 08 704silje.verlo.alisoy@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
Coop Prinsessestang tilbakekalles på grunn av feilmerking29.1.2024 16:57:24 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Prinsessestang 350g. Produktet er merket med feil etikett. Bakverket inneholder melk og hasselnøtt, men det framkommer ikke. Produktet er nå fjernet fra butikkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom