Nytt URverk!

Ulf Risnes slipper sjette album i serien URverk.

URverk - en samling bestående av 155 sanger, timevis med låter skrevet og innspilt av Ulf Risnes i perioden fra 1977 til 1988, da han ble med i Tre Små Kinesere. URverk er en samling av drømmer, drømmen om å bli rockestjerner.

URverk består totalt av hele 12 album, ett og ett vil slippes hver måned i 2021. Albumene slippes på vinyl og alle sammen kommer med tekster og bilder fra perioden sangene ble spilt inn og med èn garanti: hjemmelaget!

Lytt til "Dreamland" her!

– Å jobbe med URverk har vært en lang prosess. Først måtte jeg digitalisere femti timer fra spolebånd, før jeg overførte åtte timer til fra kassetter. Etter å endelig ha funnet en båndspiller. Da jeg endelig ble ferdig med det kunne jeg begynne å lytte til hva jeg hadde overført, og den første sangen jeg falt for selv var "Have You Ever Had A Nightmare". Den var spilt inn med bare sang og akustisk gitar, og jeg falt for både sangen og fremføringa. Det var da jeg skjønte at jeg lyttet til en person som ikke lenger var meg, men som allikevel var meg. Og som var veldig god!, forteller Ulf.

– Jeg bestemte meg sporenstreks for å bli den erfarne produsenten denne unge spretten trengte. URverk 6, "Dreamland" , inneholder denne sangen, og flere i samme sjanger. Myke, redde, søte, akustiske sanger innspilt på gutterommet i Stabellsveg 7. Gjerne på nattestid. Dette er nattmusikken jeg trodde var for fin i sangen Bjarne Beinhard på URverk nummer 5. Dette er den unge Ulf ingen visste om...

Frode Alnæs med vakker popmusikk om byen sin!23.7.2021 10:04:36 CEST | Pressemelding

I dag er Frode Alnæs ute med sin nye singel «Byen min». Låten er hentet fra hans kommende, norske soloalbum «Beste tia mi», som slippes vinteren 2022. En herlig innbundet folkelig melodi, med en hyllest til alle de flotte bygde- og bysentrene rundt om i landet - og de som bor der. Lytt til låta HER - «Uansett hva som skjer med byen du er født og oppvokst i, og selv om du for lengst har flyttet derfra, vil du elske den på godt og vondt. Dette handler om en person som har vært borte en stund, og som kommer tilbake og ser at mye er forandret. At det er mye forfall, og viktige landemerker og hus er plutselig borte og revet, og ofte erstattet av nye ting. Sentrum er utarmet, butikker legges ned og viktige sentrumsfunksjoner legges til nærmeste kjøpesenter. Men - folket er det samme! Det er det som gjør at man elsker byen sin.» - Frode Alnæs Frode Alnæs, som alltid har vært glad i folkelig og vakker popmusikk gir oss nå en smakebit på albumet som kommer. Denne låten er også slik – vakker pop

Flukten - "Velkommen håp" - singel ute i dag!18.6.2021 10:33:52 CEST | Pressemelding

Flukten skapte stor ståhei koronahøsten 2021, etter at dei hadde sin debutkonsert på Nasjonal Jazzscene. Blant anna skreiv kritikarane: «er det noen banddebuter som virkelig har satt merker i sjel og hjerte er det denne.» Bandet, beståande av dei profilerte musikarane Hanna Paulsberg, Hans Hulbækmo, Marius Klovning og Bárður Reinert Poulsen, kjem endeleg med første smakebit frå albumet som kjem i september 2021.