Nytt URverk fra Ulf Risnes!

URverk er en serie på 12 utgivelser med låter skrevet og spilt inn i perioden 1977 til og med 1988. «Blue Movie» er den tiende URverk-utgivelsen og består av låter som alle er skrevet i 1985-87.

Lytt til "Blue Movie" her!

"Disse låtene ble skrevet i perioden 1985-87. I den tida spilte jeg i et av Trondheims tøffeste rockeband, Helter Skelter. Dermed er mange av låtene ganske rocka, jeg ville jo gjerne være tøff alene også! Men det som er den sterkeste tråden som binder disse låtene sammen er forholdet til min daværende kjæreste. På tidlig-vinteren 85 oppsto det en krise i forholdet som fødte mange av disse sangene. Kjærlighetssorg, sjalusi og sinne preger flere av dem, det ble ganske intenst. Heldigvis ordnet det seg! Med meg på 4 av låtene har jeg en av mine venner fra det Gurgles, Anders Haagensli på bass. De er spilt inn med et sideprosjekt vi kalte G-men,  med Knut Juel på trommer. Gurglestrommis Knut spiller på resten av låtene også, med meg på resten av instrumentene.De fleste av låtene er spilt inn på Helter Skelters øvingslokale i Kjøpmannsgata 40, som vi delte med Dum Dum Boys og The Major Chord.Dette var det siste jeg gjorde på engelsk før vi kom igang med Tre Små Kinesere.Øystein Hegge var trofast publikummer når Helter Skelter spilte, og alltid kom han og lurte på hvorfor det ikke var jeg som sang i bandet...." - Ulf Risnes, Oktober 2021

URverk består totalt av hele 12 album, og slippes hver måned i 2021. Albumene slippes digitalt og på vinyl, og alle sammen kommer med tekster og bilder fra perioden sangene ble spilt inn og med èn garanti: hjemmelaget!

Tomine Mikkeline slipper ny singel!26.11.2021 10:28:03 CET | Pressemelding

Lytt til "River" her! I 2022 slipper Tomine Mikkeline albumet "Joni" - et album med fantastiske tolkninger av et knippe kjente og kjære Joni Mitchell-låter. Låten "River" er første singel ut! Tomine Mikkeline kommer fra en musikalsk familie og begynte å ta cellotimer som 5-åring. 10 år gammel begynte hun med sangtimer, og allerede året etter ble hun tatt opp som elev ved Bergen kulturskoles talentprogram. Hun har to ganger fått 1. pris i Ungdommens musikkmesterskap i Oslo. Tomine har tidligere mottatt flere stipender og priser, blant annet fra Sparebanken Vest, Norsk Kulturskoleråds Drømmestipend og Bergen Kommunes Talentpris. Tomine Mikkeline har vært solist med blant andre Bergen Filharmoniske Orkester og Forsvarets Musikkorps Vestlandet. Hun har også turnért i England sammen med sangeren Aled Jones. Hun har også god erfaring som skuespiller fra teater og film, og har vært medvirkende i flere oppsetninger på DNS, blant annet Les Miserables, Dyveke og metalmusikalen Svartediket. Tomin

Ny singel fra The Humble Servants26.11.2021 10:07:58 CET | Pressemelding

Et behagelig livstegn fra The Humble Servants. På stadig søken etter skjønnheten har The Humble Servants spilt inn en ny singel, denne gangen en folk-ballade som passer perfekt nå som vinteren står for tur. Hvorfor er det tristeste ofte er det vakreste ? The Humble Servants gir deg opptil flere svar på det. «If you rather» er The Humble Servants på sitt beste og bandet frontes stadig av Live Miranda Solberg ( Louien ) og Lars F. Beckstrøm ( deLillos ) Lytt til "If You Rather" her! The Humble Servants består av; Live Miranda Solberg (Louien), vokal, Lars Fredrik Beckstrøm, gitar, kor, Tov Ramstad, kontrabass, cello, Rune Lindstrøm trommer, perkusjon, Marius Kristiansen, elektrisk gitar, kor, Jørn Raknes Pedal, steel gitar, Gøran Grini, piano.

"Lang desember natt - Frode Alnæs & Julekoret"19.11.2021 09:24:34 CET | Pressemelding

Frode Alnæs er klar med sin første og etterlengtede juleplate "Lang desember natt - Frode Alnæs & Julekoret". Han har tidligere skrevet to av våre mest kjente juleklassikere "Long December Night" og "Vitae Lux". Disse to er begge med på platen, men i ny drakt. I tillegg kan man fråtse i åtte helt nye julesanger – alle på norsk. Hør albumet her Frode Alnæs er kjent som en låtskriver med sans for den gode melodien. "Lang desember natt" er intet unntak. Dette er blitt en usedvanlig vakker og varm juleplate, og musikken og tekstene fyller oss med alt julen har å by på, på godt og vondt. Her er det mange musikalske høydepunkter, både humor og alvor, lavmælte låter og salmer. Flere av låtene bør være høyaktuelle som potensielle nye juleklassikere vi ikke blir kvitt med det første. "Vitae Lux" slippes allerede 12. november og er årets julelåt hos Frelsesarmeen. Frode Alnæs har skrevet all musikken i tillegg til å være produsent, og har med seg et topplag av sangere og musikere på albumet. - "