Nytt URverk fra Ulf Risnes!

URverk er en serie på 12 utgivelser med låter skrevet og spilt inn i perioden 1977 til og med 1988. «Blue Movie» er den tiende URverk-utgivelsen og består av låter som alle er skrevet i 1985-87.

Lytt til "Blue Movie" her!

"Disse låtene ble skrevet i perioden 1985-87. I den tida spilte jeg i et av Trondheims tøffeste rockeband, Helter Skelter. Dermed er mange av låtene ganske rocka, jeg ville jo gjerne være tøff alene også! Men det som er den sterkeste tråden som binder disse låtene sammen er forholdet til min daværende kjæreste. På tidlig-vinteren 85 oppsto det en krise i forholdet som fødte mange av disse sangene. Kjærlighetssorg, sjalusi og sinne preger flere av dem, det ble ganske intenst. Heldigvis ordnet det seg! Med meg på 4 av låtene har jeg en av mine venner fra det Gurgles, Anders Haagensli på bass. De er spilt inn med et sideprosjekt vi kalte G-men,  med Knut Juel på trommer. Gurglestrommis Knut spiller på resten av låtene også, med meg på resten av instrumentene.De fleste av låtene er spilt inn på Helter Skelters øvingslokale i Kjøpmannsgata 40, som vi delte med Dum Dum Boys og The Major Chord.Dette var det siste jeg gjorde på engelsk før vi kom igang med Tre Små Kinesere.Øystein Hegge var trofast publikummer når Helter Skelter spilte, og alltid kom han og lurte på hvorfor det ikke var jeg som sang i bandet...." - Ulf Risnes, Oktober 2021

URverk består totalt av hele 12 album, og slippes hver måned i 2021. Albumene slippes digitalt og på vinyl, og alle sammen kommer med tekster og bilder fra perioden sangene ble spilt inn og med èn garanti: hjemmelaget!