Nytt Thon Partnerhotell i Stavanger

Thon Hotels åpner et nytt partnerhotell i Stavanger og får totalt tre hoteller i byen.

NYTT PARTNERHOTELL: Stavanger Forum Hotel. Foto: Jostein Hauge

– Vi øker kapasiteten til Thon Hotels i Stavanger med et tredje hotell. Det nye Thon Partnerhotellet ligger under samme tak som Stavanger Forum-konferansesenter, og er et stort hotell med 182 gjesterom. Dermed vil Thon Hotels ha mulighet til å innlosjere et stort antall konferansegjester ved arrangementer. I tillegg til bedrifts og kurs- og konferansemarkedet er det også et godt valg for sport- og idrett, samt ferie- og fritidssegmentet, sier Morten Thorvaldsen som er konserndirektør for Thon Hotels.

Det nye partnerhotellet er 21 etasjer høyt og har blant annet treningsrom, restaurant, bar og parkering. Fra de øverste etasjene er byens beste panoramautsikt. Deler av hotellet blir pusset opp i 2021.

Norlandia står for hotelldrift
Det er Norlandia Hotel Group som er ansvarlig for å drifte partnerhotellet, som vil få navnet Stavanger Forum Hotel. Administrerende direktør i Norlandia Hotel Group, Morten A. Kahrs, sier:

– Norlandia overtar driften fra uke 36 og dette blir et fullverdig Thon Partnerhotell fra januar 2022. Dette er et stort og flott konferansehotell med en særdeles god beliggenhet og utsikt. Vi har et godt og langvarig samarbeid med Thon Hotels, og gleder oss over dette som blir det tiende hotellet i samarbeidet vårt.

Up North eier hotellet som Norlandia Hotel Group skal drifte. Begge selskapene er en del av Adolfsen Group.

Som Thon Partner kan gjester bestille hotellrom på nettsiden thonhotels.no og i mobilappen til Thon Hotels. Det er samme konsept og frokost som Thon Hotels og hotellet vil også inngå i lojalitetsprogrammet til Thon Hotels.

Fra før tilbyr Thon Hotels overnatting i sentrum av byen ved Thon Hotel Stavanger og Thon Hotel Maritim.

Det nye partnerhotellet ligger på adressen Gunnar Warebergsgate 17 og vil åpne som partnerhotell fra januar 2022.

Om Norlandia Hotel Group
Norlandia Hotel Group forvalter 29 hoteller i Norge og Sverige gjennom egeneide og managementavtaler. Kjernevirksomheten er hotelldrift og hotellene er selvstendige selskaper driftet under ulike merkevarer.

Les mer om Norlandia Hotel Group her

NYTT PARTNERHOTELL: Stavanger Forum Hotel. Foto: Jostein Hauge
Stavanger Forum Hotel er 21 etasjer høyt. Foto: Jostein Hauge

Thon Hotels er en av Norges største hotellkjeder, og er en del av Olav Thon Gruppen. I Norge finnes ca. 70 hoteller, 8 i Brussel og 1 i Rotterdam. Thon Hotels har over 2,6 millioner gjestedøgn i løpet av et år. Vi er medlem av verdens største allianse av uavhengige hotellkjeder, Global Hotel Alliance (GHA).