Nytt talentlag i Skøyteforbundet

Norges Skøyteforbund har tatt ut ny forbundsgruppe for neo-senior og juniorløpere. 19 løpere er tatt ut i satsningslaget med navnet Talent 2026. Trenerstaben rundt laget er også styrket med Wouter olde Heuvel som ny hovedtrener.
Amalie Haugland Foto: ISU

Talent 2026 er et samarbeidsprosjekt mellom Norges Skøyteforbund og de tre store treningsgruppene Team Sørmarka, Mjøsteam og Team Sprint. Sportsjef i Skøyteforbundet, Lasse Sætre er veldig fornøyd med at et slikt samarbeid nå forsterkes utligere i denne satsningen. - Det blir et spennende samarbeidprosjekt vi nå setter i gang med Team Sørmarka, Mjøsteam og Team sprint for videre utvikling av våre talenter på neosenior og junior. Det vil være fokus på oppfølging av tester av uttatte løpere og trenerforumer der trenere kan utveksle erfaringer med arbeidet rundt våre talentfulle utøvere, sier Sætre.

Trenerapperatet rundt laget er utvidet og forsterket og består av Wouter olde Heuvel, Siri Reiersen og Einar Agdestein. - Jeg er glad jeg har fått med flere trenere på laget med ulik kompetanse og erfaring, som kan styrke vår satsning på de som skal prege norsk skøytesport i fremtiden, sier Sætre.

Wouter olde Heuvel fortsetter som hovedtrener for Team Sørmarka og Wang Stavanger, i tillegg til å være hovedtrener for Talent 2026

Talent 2026:

Neosenior damer