Nytt merkevaredesign for Volkswagen Nyttekjøretøy
- Heinz-Jürgen Löw: – Riktig tid for nytt merkevaredesign
- Logo, markedsførings- og kommunikasjonsmateriell blir modernisert
Ny logo og en ny, digital kundeopplevelse: Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) innfører sitt nye merkevaredesign, på samme måte som Volkswagen Personbiler.
Menneskene er i fokus. Aldri før har Volkswagen Nyttekjøretøy vært nærmere kundene sine.
– Vi introduserer en oppdatert T6 akkurat nå. Mer digital, tilkoplet Internett og mer tilpasset sin tid enn noen gang, sier Heinz-Jürgen Löw, styremedlem med ansvar for salg og markedsføring hos VWCV.
– Fra starten av 2019, har VWCV overtatt ansvaret for ID. Buzz. For meg, er den det mest emosjonelt appellerende kjøretøyet i ID.-familien. Det finnes ikke et bedre tidspunkt å introdusere et nytt merkevaredesign enn nå, fortsetter Löw.
Tobias Volkmer, sjef for markedsføring hos VWCV, legger til:
– Vår markedsføring blir stadig mer digital og nettbasert. Vi er i bevegelse, og ønsker å nå ut til våre kunder raskt, med en emosjonell forbindelse.
VWCV har vært fullt delaktig i utviklingen av «New Volkswagen». Volkmer fortsetter:
– I denne prosessen har vi vært veldig fokusert på å utvikle et utrykk som passer godt til vår målgruppe. En autentisk tilnærming er viktigere nå enn noen gang.
Endringene blir mer og mer synlige, dag for dag: Alt endres gradvis i denne retningen – fra vårt visuelle språk til hele merkevaredesignet; alt trykt materiell, all digital tilstedeværelse, rebranding av våre forhandlere og ikke minst – den nye logoen.
Dette understreker endringen vårt merke gjennomgår, fra en klassisk produsent av lette nyttekjøretøy, til en tidsriktig tilbyder av fremtidens mobilitetsløsninger.
Kontakter
Anita SvanesKommunikasjonssjef
Tel:+47 995 69 660 / +47 240 33 300anita.svanes@moller.noBilder
Om Volkswagen Nyttekjøretøy
Følg pressemeldinger fra Volkswagen Nyttekjøretøy
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Volkswagen Nyttekjøretøy på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Volkswagen Nyttekjøretøy
Nå kommer oppgradert Volkswagen ID. Buzz Cargo med firehjulstrekk8.4.2024 14:30:00 CEST | Pressemelding
Volkswagen ID. Buzz Cargo har etablert seg som Norges mest solgte varebil. Nå kommer Norges mest populære arbeidsplass på fire hjul i oppgradert versjon med vesentlig mer effekt, mer utstyr og 4MOTION firehjulsdrift.
Her er Volkswagen ID. Buzz GTX21.3.2024 10:00:00 CET | Pressemelding
Helelektriske Volkswagen ID. Buzz GTX byr på stor plass for 5, 6 eller 7 personer og bagasje, 4MOTION firehjulsdrift og rask ladehastighet. – Den perfekte familiebilen har nå blitt enda bedre, sier Fredrik Matheson.
Nå åpnes det for bestilling av nye Volkswagen Crafter12.2.2024 10:00:00 CET | Pressemelding
Volkswagen Crafter kommer nå i oppgradert utgave, hvor de største endringene har skjedd på innsiden av bilen.
Møller Bil Trondheim kåret til "Årets Volkswagen Nyttekjøretøy-forhandler 2023"8.2.2024 12:01:45 CET | Pressemelding
Møller Bil Trondheim er kåret til årets Volkswagen Nyttekjøretøy-forhandler for 2023. - En forhandler som skiller seg ut i et svært sterkt felt, sier Fredrik Matheson, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy. - «Team Nytte» i Trondheim er en gjeng som er svært dedikerte og som alltid gir det lille ekstra, sier daglig leder David Sullivan.
Slik gjør Volkswagen Nyttekjøretøy næringslivet grønnere5.1.2024 11:17:27 CET | Pressemelding
I 2023 ble Volkswagen ID. Buzz Cargo landets mest kjøpte varebil under 3,5 tonn. Denne modellen ble enda mer aktuell fra nyttår, med innføringen av strengere miljøkrav ved offentlige anskaffelser. – Dette er en viktig driver for overgangen til elektrisk bilpark også for bilflåtene i næringslivet. Vi i Volkswagen Nyttekjøretøy har løsningen, sier Fredrik Matheson.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom