Nytt merkevaredesign for Volkswagen Nyttekjøretøy

- Heinz-Jürgen Löw: – Riktig tid for nytt merkevaredesign
- Logo, markedsførings- og kommunikasjonsmateriell blir modernisert
Ny logo og en ny, digital kundeopplevelse: Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) innfører sitt nye merkevaredesign, på samme måte som Volkswagen Personbiler.
Menneskene er i fokus. Aldri før har Volkswagen Nyttekjøretøy vært nærmere kundene sine.
– Vi introduserer en oppdatert T6 akkurat nå. Mer digital, tilkoplet Internett og mer tilpasset sin tid enn noen gang, sier Heinz-Jürgen Löw, styremedlem med ansvar for salg og markedsføring hos VWCV.
– Fra starten av 2019, har VWCV overtatt ansvaret for ID. Buzz. For meg, er den det mest emosjonelt appellerende kjøretøyet i ID.-familien. Det finnes ikke et bedre tidspunkt å introdusere et nytt merkevaredesign enn nå, fortsetter Löw.
Tobias Volkmer, sjef for markedsføring hos VWCV, legger til:
– Vår markedsføring blir stadig mer digital og nettbasert. Vi er i bevegelse, og ønsker å nå ut til våre kunder raskt, med en emosjonell forbindelse.
VWCV har vært fullt delaktig i utviklingen av «New Volkswagen». Volkmer fortsetter:
– I denne prosessen har vi vært veldig fokusert på å utvikle et utrykk som passer godt til vår målgruppe. En autentisk tilnærming er viktigere nå enn noen gang.
Endringene blir mer og mer synlige, dag for dag: Alt endres gradvis i denne retningen – fra vårt visuelle språk til hele merkevaredesignet; alt trykt materiell, all digital tilstedeværelse, rebranding av våre forhandlere og ikke minst – den nye logoen.
Dette understreker endringen vårt merke gjennomgår, fra en klassisk produsent av lette nyttekjøretøy, til en tidsriktig tilbyder av fremtidens mobilitetsløsninger.
Kontakter
Anita SvanesKommunikasjonssjef
Tel:+47 995 69 660 / +47 240 33 300anita.svanes@moller.noBilder





Om Volkswagen Nyttekjøretøy
Følg pressemeldinger fra Volkswagen Nyttekjøretøy
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Volkswagen Nyttekjøretøy på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Volkswagen Nyttekjøretøy
Åpner salget av elektriske Volkswagen e-Transporter25.3.2025 13:36:47 CET | Pressemelding
Volkswagens ikoniske varebil kommer nå i fire elektriske varianter, og to forskjellige størrelser. e-Transporter kommer med like gode utstyrspakker som dieselvarianten, med en pris fra kroner 593.440,- (eks. mva., levert Oslo).
Volkswagen-ikon fyller 75 år10.3.2025 12:03:23 CET | Pressemelding
Den første Volkswagen Transporter-en, T1, ble produsert 8. mars 1950. Med det fyller Europas lengst produserte og mest suksessrike nyttekjøretøy 75 år.
Åpner for bestilling av nye Volkswagen Transporter11.12.2024 11:45:56 CET | Pressemelding
Høyere nyttelast, større lasterom, høyere hengervekt og etter hvert også fullelektrisk. Nå åpner salget av nye Volkswagen Transporter med mye standardutstyr, og en fra-pris på kroner 523.900,- (eks. MVA., levert Oslo).
Åpner salget av Volkswagen ID. Buzz GTX26.11.2024 11:03:36 CET | Pressemelding
I dag åpner salget av Volkswagens personbilutgave av ID. Buzz i GTX-versjon, som betyr mer effekt, raskere ladetid og ikke minst 4MOTION firehjulsdrift. Prisen starter på 629.900. – Denne prisen kommer til å treffe markedet godt, og produktet er det ingen som kan matche.
Lengre, bredere og laster mer: Nye Volkswagen Transporter15.9.2024 19:00:00 CEST | Pressemelding
Høyere nyttelast, større lasterom, høyere hengervekt og for første gang kan kundene velge mellom enten diesel-motor eller helelektrisk drivlinje. Nye Volkswagen Transporter fortsetter å være arbeidernes bestevenn.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom