Nytt kundeløfte forplikter: If skal være det mest omtenksomme forsikringsselskapet

Nå lanserer If sitt nye kundeløfte "Ved din side" gjennom en ny merkevarekampanje. Målet er at det skal bli enda klarere for kundene at If er det mest omtenksommee forsikringsselskapet.
- Vi ønsker å virkelig vise frem hvem If er. Det vi kommuniserer skal gjenspeile kulturen vår og all energien vi legger i det å gjøre det beste for kundene våre. Vårt nye kundeløfte «Ved din side» skal tydeliggjøre dette, sier Morten Thorsrud, konsernsjef i If.
Én ting er å si at vi skal være «Ved din side». Men at kundene virkelig føler vi er der for dem – hver dag – er langt viktigere.
- Det å sørge for at både privatpersoner, små og store bedrifter og også store, globale konsern er riktig forsikret, gjør at de kan våge å ta risiko og investere i sine liv og virksomheter. Ikke minst står vi ved kundens side og hjelper til dersom det uforutsette skulle skje. Dette er bare blitt mer viktig de siste månedene, sier han.
Nytt kundeløfte er kundens garanti
If er Nordens største forsikringsselskap. Hver dag jobber nesten 8.000 medarbeidere for at 3,6 millioner kunder skal føle seg ivaretatt.
Vår jobb er ikke bare å utbetale erstatning etter at en skade har skjedd. Vi skal også være der før ting skjer, med riktig forsikring og skadeforebyggende råd.
- Det er omtanken for kunden og dedikasjonen vår som skiller oss fra konkurrentene. Varer og tjenester kan kopieres, men ikke kultur og engasjement. Målinger viser at vi både har fornøyde kunder og ansatte, og den tilliten gjør at vi kan styrke kundeløftet vårt. Kampanjen skal vise hvordan vi er der for kundene gjennom forskjellige faser av livet, sier Thorsrud.
Ved kundens side – hele veien
Som en betydelig aktør har If et samfunnsansvar vi tar på alvor. Derfor bruker vi statistikk, våre erfaringer og store ressurser på skadeforebyggende tiltak.
- Snart lanserer vi den andre utgaven av «Ekstremvær-rapporten» vår. Den handler om klimatilpasning i norske kommuner for å unngå skader på offentlig og privat eiendom ved ekstremvær. Dette er store, kostbare samfunnsutfordringer If skal være med å løse, sier Thorsrud.
- Vi har også Nordens eneste sikkerhetssenter for brann, der vi bidrar til å øke bevissthet og beredskap. Vi samarbeider også med ulike aktører med tiltak for å redusere risiko innen trafikk og private boliger. Dette er noe av det vi skal bli flinkere til å fortelle om i tiden som kommer, avslutter Morten Thorsrud.
Kontakter
Lars GaltungKommunikasjonsdirektør
Tel:98214812lars.galtung@if.noBilder
Om If
If er det største forsikringsselskapet i Norden, med over 4,5 millioner kunder, både privatpersoner og bedrifter. Vi forsikrer hver femte bolig og bil i Norden, og tilbyr personforsikring for privatpersoner og bedrifter.
Vi har 10 000 ansatte, spredt over flere forretningsområder og land, som sammen sørger for at våre privat- og bedriftskunder får riktig hjelp. Takket være vår størrelse og bredde kan vi være nær kundene våre og tilby trygg forsikring. Vårt løfte til kundene våre er kjernen i vår identitet – If hjelper mye.
If er heleid av finske Sampo, som er notert på Nasdaq-børsen i Helsingfors, Stockholm og København. I 2025 ble Topdanmark en del av If. If har hovedkontor i Sverige, og opererer også i Baltikum.
Følg pressemeldinger fra If
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra If på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra If
Bare én måte å unngå bilinnbrudd på i ferien14.7.2025 07:45:00 CEST | Pressemelding
Nettbrett, dyre merkeklær og -solbriller på utstilling i bilen frister tyvene. Innbrudd i feriebilen skjer både innenlands og utenlands, advarer forsikringsselskapet If.
Barn skader tennene på trampolinen12.7.2025 07:31:34 CEST | Pressemelding
De fleste trampolineskadene forsikringsselskapene får meldt inn, skyldes barn som hopper og spretter på trampolinen samtidig. Årlig skader over hundre barn seg, ifølge beregninger fra If.
Nordmenn holder tett på jobben om at de strever24.6.2025 07:45:00 CEST | Pressemelding
Fire av ti nordmenn sier at psykiske helseutfordringer har påvirket arbeidsevnen. Få snakker med lederen sin om det. Det viser resultater i Nordisk Helserapport 2025 fra forsikringsselskapet If.
Lynskader for 151 millioner kroner i fjor sommer23.6.2025 07:32:07 CEST | Pressemelding
Mange glemmer å koble robotgressklipperen fra lading ved lyn og torden. Å trekke ut støpselet til gressklipperen er like viktig som til TV-en, påpeker forsikringsselskapet If.
If: – Reiseforsikring dekker ikke frykt19.6.2025 11:56:03 CEST | Pressemelding
Enkelte nordmenn som har bestilt sommerferie på Kypros og noen steder i Tyrkia føler på krigsfrykt. Den siste tiden har flere ringt reiseskadesenteret til If Europeiske Reiseforsikring om dette.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom