Nytt kreativt LEGO-blad i handelen!

Det nye bladet «LEGO Explorer» vil hjelpe utviklingen av nysgjerrige unge sinn og inspirere til kreativitet. I hvert blad vil leserne utforske en verden av vitenskap, teknologi, kunst og matte gjennom bruk av LEGO.

Cover til LEGO Explorer nr 1

- LEGO har i mange tiår fått barn til å bygge, utforske og lære - alt mens de leker. Vi er utgiver av flere LEGO-magasiner, men er ekstra stolte over å nå lansere LEGO Explorer. Et blad der til og med LEGOs egne designere bidrar med tips og råd til unge LEGO-byggere, sier produktsjef i Egmont Kids Knut Thomas Hagen.

Bladet er 100 prosent læringsbasert, men meningen er å presentere dette på en morsom måte. Målet er å hjelpe barna å utvikle sin fantasi, designe egne LEGO-modeller og forsterke deres kreativitet.

Allerede i nr. 1 – som er i salg fra og med 10 juli – kan du lage din egen mini-robot. Bladet har også tips om koding, du kan selv designe din egen robot, du får opplæring i et hemmelig kodespråk, og du kan sende inn dine egne LEGO-byggverk og kanskje få dem på trykk i neste blad.

Du finner det nye LEGO-bladet i en bladhylle nær deg.

Cover til LEGO Explorer nr 1
Denne roboten følger med bladet, men må selvsagt bygges selv.