Nytt boligprosjekt fra Mestergruppen Eiendom i Sarpsborg

Boligprosjektet Roligheten Allé består av rekkehus og firemannsboliger.
Boligprosjektet Roligheten Allé ligger i et populært og landlig område på Borgenhaugen rett utenfor Sarpsborg sentrum. Illustrasjon: Mestergruppen Eiendom

– Mestergruppen Eiendom er byggherre på prosjektet Roligheten Allé som består av både rekkehus og leiligheter på Borgenhaugen utenfor Sarpsborg sentrum, sier Johan Jørgen Holst som er administrerende direktør for Mestergruppen Eiendom.

– Roligheten Allé er et godt eksempel på det gode samarbeidet vi har i Mestergruppen med våre medlemsbedrifter, men også innad i konsernet, forteller Holst.

HPH, Mesterhus i Fredrikstad er entreprenør og medeier i prosjektet. Mestergruppen Boligproduksjon sammen med Pretre leverer element til rekkehusene. I tillegg har Mestergruppen Arkitekter tegnet boligene, og konsulenter fra Malorama og Fargerike har valgt fargene på boligfasadene.

Flere salgstrinn
I første salgstrinn er det 16 nye leiligheter fordelt på fire 4-mannsboliger og 12 rekkehus.

Rekkehusene på ca. 95 kvadratmeter er fordelt over to plan, og har 4 soverom og 2 bad. I første salgstrinn vil det komme to varianter av rekkehusene som boligkjøpere kan velge mellom.

Treromsleilighetene ligger i firemannsboliger og er på ca. 60 kvadratmeter. Alle får enten markterrasse eller balkong.

Alle enhetene i Roligheten Allé har egen sportsbod og parkering i carport.

Navn med lokalt opphav
Boligprosjektet ligger i Gamle Isevei. Navnet Roligheten Allé har et lokalt opphav, da boligprosjektets tomt ligger ved Roligheten Gård. Den grønne alléen som har gitt navn til prosjektet strekker seg langs hele tomten, og blir en pen gang- og sykkelsti til glede for alle som bor her. I tillegg blir det en blomstereng og et område hvor beboere kan ha felles grønnsakskasser.

Les mer om boligprosjektet Roligheten Allé her

De trekledte byggene får fine og varierte farger som er valgt ut av konsulenter fra Fargerike.
Den grønne alléen som har gitt navn til prosjektet strekker seg langs hele tomten, og blir en pen gang- og sykkelsti.
Roligheten blir organisert som borettslagsleiligheter og borettslagsrekkehus.
Det er gode gjennomtenkte planløsninger i alle boligene.