Nytt antal aktier och röster i Oasmia Pharmaceutical AB (publ)

Antalet aktier och röster i Oasmia Pharmaceutical AB (publ) har ökat med anledning av Oasmias största ägare Arwidsros nyttjande av totalt 24,2 miljoner teckningsoptioner i enlighet med den tidigare kommunicerade överrenskommelsen mellan Oasmia och Arwidsro. Som ett resultat av nyttjandet av teckningsoptionerna har antalet aktier och röster ökat med 24 193 548 från 224 900 646 till 249 094 194. Aktiekapitalet har ökat med 2 419 354,80 kronor från 22 490 064,60 kronor till 24 909 419,40 kronor.

För mer information:
Urban Ekelund
Investor Relations Oasmia
E-post: IR@oasmia.com

Denna information är sådan information som Oasmia Pharmaceutical AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 juli 2019 kl. 08:00 CEST.

Om Oasmia Pharmaceutical AB
(NASDAQ Stockholm: OASM) Oasmia Pharmaceutical AB utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer en ny generation av läkemedel inom human- och veterinär onkologi. Produktutvecklingen syftar till att framställa nya formuleringar innehållande nanopartiklar av väletablerade cytostatika som i jämförelse med befintliga alternativ har förbättrande egenskaper, förbättrad biverkningsprofil samt bredare användningsområden. Produktutvecklingen bygger på egen forskning inom nanoteknik och egna patent. Bolagets aktie är noterad på NASDAQ i Stockholm, Frankfurt Stock Exchange och NASDAQ Capital Markets.

Nexstim Abp: Preliminärt utfall av den lyckade företrädesemissionen1.6.2020 19:30:00 CESTPressemelding

Företagsmeddelande, insiderinformation, Helsingfors 1 juni 2020 kl. 20.30 (EEST) Nexstim Abp: Preliminärt utfall av den lyckade företrädesemissionen FÅR EJ PUBLICERAS ELLER SPRIDAS DIREKT ELLER INDIREKT I FÖRENTA STATERNA, AUSTRALIEN, SYDAFRIKA, HONGKONG, JAPAN, KANADA, SINGAPORE ELLER NÅGON ANNAN STAT DÄR SPRIDNINGEN ELLER PUBLICERINGEN STRIDER MOT LAGEN. Teckningstiden för Nexstim Abp:s (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) (”Nexstim” eller ”bolaget”) företrädesemission om cirka 2,3 miljoner euro (”emissionen”) avslutades 25 maj 2020 i Sverige och 27 maj 2020 i Finland. Enligt det preliminära emissionsutfallet övertecknades emissionen och cirka 273 procent av de tilldelade aktierna tecknades. Av de tilldelade 376 719 780 nya aktierna (”emissionsaktierna”) tecknades 336 033 654 emissionsaktier (cirka 89,2 procent av emissionsaktierna) med företrädesrätt och 40 686 126 emissionsaktier (cirka 10,8 procent av emissionsaktierna) tilldelas i enlighet med emissionsvillkoren. Enligt det preliminära emissio

Nexstim Plc: Preliminary results of the successful rights issue1.6.2020 19:30:00 CESTPress release

Company announcement, inside information, Helsinki, 1 June 2020 at 8:30 pm (EEST) Nexstim Plc: Preliminary results of the successful rights issue NOT FOR PUBLICATION OR DISTRIBUTION, EITHER DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN THE UNITED STATES, AUSTRALIA, SOUTH AFRICA, HONG KONG, JAPAN, CANADA OR SINGAPORE, OR IN ANY OTHER COUNTRY WHERE PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE AGAINST THE LAW. The subscription period of Nexstim Plc’s (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) (“Nexstim” or “the Company”) rights issue of approximately EUR 2.3 million (“the Share Issue”) ended on 25 May 2020 in Sweden and on 27 May 2020 in Finland. The preliminary results indicate that the Share Issue was oversubscribed and a total of 273% shares were subscribed for of the shares offered. Of the 376,719,780 new shares offered in the Share Issue (“the Offer Shares”), 336,033,654 Offer Shares (approximately 89,2% of the Offer Shares) were subscribed using subscription rights which means that 40,686,126 Offer Shares (approximately 10.8% of