Amedia

Nytt Amedia-partnerskap skal hjelpe flere å få en rettferdig boliglånsrente

Del
I et nytt partnerskap med Renteradar, vil Amedia og Nettavisen bidra til økt innsikt i boliglånsrenten.
Gunnar Stavrum, ansvarlig redaktør i Nettavisen, og Ole-Martin Brekke, direktør for Strategi og Vekst i Amedia, har stor tro på partnerskapet med Renteradar. Foto: Henrik Wiese-Hansen/ Nettavisen
Gunnar Stavrum, ansvarlig redaktør i Nettavisen, og Ole-Martin Brekke, direktør for Strategi og Vekst i Amedia, har stor tro på partnerskapet med Renteradar. Foto: Henrik Wiese-Hansen/ Nettavisen

Renteradar.no tilbyr unik innsikt i det norske boliglånsmarkedet. Tjenesten lar brukeren enkelt sammenligne sine egne betingelser med de beste i markedet. Gjennom Amedias nye partnerskap med tjenesten, er ambisjonen å tilgjengeliggjøre viktig informasjon om lånevilkår for privatpersoner. 

– Nettavisen har vært pioner på kommersielle tjenester som hjelper bankkunder med å finne bedre lånevilkår. Gjennom samarbeidet vårt med Renteradar hever vi dette til et nytt nivå. Leserne våre får vite på kronen hva de tjener på å bytte bank, og de kan enkelt sjekke om lånerenten på boliglånet er riktig, sier Gunnar Stavrum, ansvarlig redaktør for Nettavisen. 

– For oss i Nettavisen er det viktig å være innovative på nye inntekter, og særlig tjenester som forener hva vi er gode på redaksjonelt med å dekke behov som leserne har. Personlig økonomi er et av områdene som Nettavisen er spesielt gode på, og her knytter vi til oss en kommersiell tjeneste som bygger opp den profilen, sier Stavrum.

Ole-Martin Brekke, direktør for Strategi og Vekst i Amedia, poengterer at Renteradars innsikt i rentemarkedet vil kunne berike redaksjonelle saker på tvers av Amedias aviser.

– Vi lever i en tid der boliglånsrenten utgjør en stadig større kostnad i folks privatøkonomi, og derfor er det behov for mer tilgjengelig informasjon rundt ulike boliglånsrenter og om lånetakeres ulike alternativer. Vi gleder oss til å utvikle partnerskapet med Renteradar fremover, sier Brekke.

Som en del av partnerskapet har Amedia også deltatt i Renteradars (Hayon AS) seneste emisjon, og eier nå 8,3 % av selskapet. 

Sindre Noss, markedssjef i Renteradar, har stor tro på at partnerskapet med Amedia vil styrke den gode brukerveksten som selskapet opplever. 

– Dette partnerskapet er viktig for oss på grunn av den unike bredden til Amedias aviser, og deres evne til å nå ut til norske boliglånskunder. Nesten 100.000 boliglånskunder har allerede testet Renteradar, og gjennom partnerskapet håper vi å nå ut til enda flere med økt innsikt som kan bedre deres boliglånsbetingelser, sier Noss.

Kontakter

Bilder

Gunnar Stavrum, ansvarlig redaktør i Nettavisen, og Ole-Martin Brekke, direktør for Strategi og Vekst i Amedia, har stor tro på partnerskapet med Renteradar. Foto: Henrik Wiese-Hansen/ Nettavisen
Gunnar Stavrum, ansvarlig redaktør i Nettavisen, og Ole-Martin Brekke, direktør for Strategi og Vekst i Amedia, har stor tro på partnerskapet med Renteradar. Foto: Henrik Wiese-Hansen/ Nettavisen
Last ned bilde

Om Amedia

Amedia
Amedia
Schweigaards gate 15
0191 Oslo

22 00 90 00http://www.amedia.no

Amedia er et ledende skandinavisk mediekonsern med en sterk tilstedeværelse i Norge, Danmark og Sverige. Amedia er et upolitisk selskap med dype historiske røtter, eid av Amediastiftelsen. Vi forvalter et unikt geografisk, historisk-politisk og språklig mediemangfold. 

Amedias vil sikre et levende demokrati i alle samfunn der vi er representert. Gjennom våre aviser er vi garantisten for faktasjekket, sannhetssøkende og balansert journalistikk. 

Våre aviser er til stede i folks liv, bidrar til at de blir sett og hørt, og hjelper dem med å forstå verden de lever i, slik at de kan ta informerte valg. Vi fyller vårt samfunnsoppdrag ved å være og forbli førstevalget for våre lesere og annonsører. 

Vårt redaksjonelle nettverk omfatter  nesten 200 avistitler i Norge, Danmark og Sverige, gjennom heleid og deleid virksomhet og gjennom partnerskap. 

Amedia er Norges største utgiver av redaktørstyrte medier, og eier 107 avistitler og har 20 partneraviser i Norge. Vi har nesten 1 400 redaksjonelle medarbeidere som løpende holder to millioner lesere oppdatert med nyheter, nytte, debatt og underholdning hver dag. 

I Danmark eier Amedia det ledende danske mediekonsernet Berlingske Media som utgir de nasjonale avisene Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor.

I Sverige eier Amedia Bonnier News Local sammen med Bonnier News og lokalavisselskapet Gota Media, og har en eierandel på 20 prosent i selskapet  Bonnier News Local, som gir ut 65 aviser i Sverige, inngikk våren 2025 partnerskap og krysseierskap med det lokale aviskonsernet NWT Media.

Følg pressemeldinger fra Amedia

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Amedia

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye