Nytt album fra Secret Garden

Den norsk-irske duoen slipper sitt tiende studioalbum "Storyteller" i dag, 26.april.

– “Fionnuala er historiefortelleren i Secret Gardens musikk. Når jeg hører henne spille kan jeg høre ordene i melodien. Fiolinen hennes synger uten ord”. - Rolf Løvland

”Storyteller” er det tiende albumet fra den prisvinnende duoen Secret Garden. Her får vi høre de musikalske partnerne Fionnuala Sherry og Rolf Løvland sammen med gjestevokalister Espen Grjotheim, Brian Kennedy og Cathrine Iversen. Vokallåtene komplementerer et unikt instrumentalt univers som har trollbundet et globalt publikum i mer enn 20 år. Secret Garden kan skilte med hele 113 platina- og 25 gulltrofeer fordelt over åtte studioalbum.

Spesielt for det nye albumet er presentasjonen av fire melodier fra Løvlands kommende musikal «The Pilot». «Parallelt med dette albumet har jeg komponert musikk til en ny musikal. Det er en musikal basert på Henrik Ibsens «Terje Vigen» fra 1861. Selv om musikalen har premiere først i 2021, bestemte vi oss for å bruke noen utdrag av musikalen på det nye albumet som en naturlig del av skriveprosessen» - Rolf Løvland

I motsetning til duoens siste studioalbum «Just The Two Of Us» er «Storyteller» en omfattende produksjon med band, instrumentalister fra Norge og Irland og det anerkjente Czech National Symphony Orchestra. «Som alltid ønsket vi at produksjonen skulle reflektere de norske og irske røttene som Secret Garden representerer. Dette har vi gjort ved å inkludere både norske og irske musikere», sier fiolinist Fionnuala Sherry. «Innspillinger i Norge og i Irland, så vel som i London og Praha, skaper en fantastisk palett av musikalske farger i vår egen Secret Garden-blanding.»

Secret Garden forblir en av verdens mest suksessfulle instrumentalband med et platesalg på over fem millioner per dags dato. Musikalske høydepunkter i deres karriere inkluderer den Eurovision-vinnende «Nocturne» (1995), Barbara Streisands bryllupssang «I’ve Dreamed Of You» (1998) og ikke minst «You Raise Me Up» (2001) som nå finnes i mer enn 1000 versjoner på over 40 språk.

”Storyteller” slippes globalt på Universal Music Norway/Global Classics and Jazz 26.april 2019.

Diskografi:

• SONGS FROM A SECRET GARDEN (1995)
  • WHITE STONES (1997)
  • DAWN OF A NEW CENTURY (1999)
  • ONCE IN A RED MOON (2001)
  • EARTHSONGS (2004)
  • INSIDE I’M SINGING (2007)
  • WINTER POEM (2011)
  • JUST THE TWO OF US (2014)
  • LIVE AT KILDEN (2015)
  • STORYTELLER (2019)

Silje HopeEvent & Promotion Manager

Svart humor slipper singelen "NAV" 10. april8.4.2020 10:14:24 CESTPressemelding

Yousef Hadaoui, bedre kjent som mannen bak Svart humor, er en norsk komiker og skuespiller fra Bøler i Oslo. Han har drevet med komedie i ulike former i flere år og vært på TV siden 2010. Fredag 10. april slipper han låten, “NAV”, som han har han begynte på da Aetat ble til NAV i 2006-07. “Låta er en hyllest til storebror, vår grunnpilar i tykt og tykt. Du gir oss trygghet i usikre tider. Nav min bror, jeg elsker deg. Jeg begynte på låta da Aetat ble til nav i 2006-07. Den har fulgt meg siden. Den har vært gjennom flere reformer akkurat som nav” - Yousef Hadaoui / Svart humor Nav er et humoristisk musikkinnslag med en god dose svart humor. Yousef er en forkjemper for samfunnskritisk satire, et tema han blant annet har snakket om på NRK. Svart humor har også et eget TV-program på NRK3, hvor han ble nominert til beste mannlige programleder foran Gullruten 2017. Han fikk i 2018 Oslo bys kunstnerpris. I begrunnelsen het det at han er en “forkjemper for samfunnskritisk satire som utfordrer

ANDREA BOCELLI ´MUSIC FOR HOPE´7.4.2020 14:00:00 CESTPressemelding

Søndag 12.april. første påskedag, vises en eksklusiv live-konsert på YouTube fra domkirken i Milano med den globale og ikoniske artisten Andrea Bocelli. Han synger en historisk solokonsert i katedralen som er spesielt åpnet for anledningen. Dette er en eksklusiv invitasjon fra byen Milano og fra katedralen. «På denne dagen hvor vi hyller livet, er jeg beæret og glad for å kunne takke ja til invitasjon fra byen og katedralen.» sier Andrea Bocelli om å ha takket ja til å synge under disse mørke tidene i Italia. Det vil ikke være noe publikum til stede, og katedralen har steng all tilgang under konserten i samsvar med myndighetens forskrifter om Covid-19. Konserten vil utelukkende bli streamet live globalt på tenorens YouTube kanal fra klokken 19.00 (norsk tid). For å se konserten klikk her: https://youtu.be/huTUOek4LgU https://youtu.be/huTUOek4LgU Konserten skal representere kjærlighet, helbredelse og håp til Italia og resten av verden. Katedralen, åpner dørene spesielt for Andrea Bocell

Ny musikk fra Drake, Lil Halima, Troye Sivan, Alessia Cara med flere3.4.2020 11:09:11 CESTPressemelding

Drake slipper "Toosie Slide" Lil Halima slipper “Glue” Broiler med moshpit-anthem EHI hyller Toni Braxton og 90-tallet på debuten Den australske popstjernen Troye Sivan er ute med den nye låten "Take Yourself Home". Troye co-skrev låten med tidligere samarbeidspartnere Leland (Selena Gomez, BTS, Charli XCX), Oscar Görres (The Weeknd, MARINA, Tove Lo) og Tayla Parx (Khalid, Ariana Grande). Låten er produsert av Görres, som også produserte Troyes hit "My My My!" fra albumet Bloom og Lauv-samarbeidet "I'm so tired...". "Take Yourself Home" fanger perfekt stemningen vi alle føler på nå, isolasjon og lengsel. Lyricvideo, er også ute, se den HER! Alessia Cara har lånt bort stemmen sin og har laget tittellåten til den nye animerte Netflix-filmen The Willoughbys som kommer 22. april. Låten “I Choose”er ute i dag. Filmen er basert på den populære barneboken med samme navn som er skrevet av Lois Lowry fra 2008. I tillegg til Cara, som er hovedpersonen, finner vi også Ricky Gervais, Will Forte, M

Drake slipper Toosie Slide3.4.2020 10:56:35 CESTPressemelding

Superstjernen Drake er i dag ute med en splitter ny låt kalt «Toosie Slide». Et danseklipp med en gruppe amerikanske influensere gikk viralt på TikTok og sosiale medier tidligere denne uken, men nå er låten her med en tilhørende musikkvideo. Hør «Toosie Slide» https://open.spotify.com/track/127QTOFJsJQp5LbJbu3A1y?si=Xb7TVhKuR9GQdsnUPwvF5A her! Drake ble kåret til det forrige tiårets mest streamede artist av Spotify og er en av tidenes mestselgende artister. Bare i Norge har kanadierens musikk blitt streamet rundt 350 millioner ganger. Hans to forrige album, Views fra 2016 og Scorpion fra 2017, gikk til topps på den norske albumlisten, og han har tidligere toppet singellisten i Norge med «One Dance» og «God’s Plan».

Lil Halima slipper "Glue"3.4.2020 09:33:33 CESTPressemelding

Multitalentet Lil Halima slipper singelen «Glue» den 3. April, etter at hun i 2019 var aktuell med to EP´er, en mixtape, en Europaturné og ble nominert til Spellemann i kategorien «Årets Urban» for andre gang. I krysningen mellom R&B og pop finner vi Lil Halima – og «Glue» kan klassifiseres som en oppstemt poplåt bygd på jazzy akkorder og en groovy basslinje. Låten er skrevet av 21 år gamle Lillian selv, sammen med Nathaniel Warner (Mahalia, Sinead Harnett), Anders Kjær (Dagny, Bendik, Ary) og George Moore (Nao, Snoh Aalegra, Kwabs), som også har produsert låten. Dette er første av flere singler som er planlagt i 2020. Låten har en spesiell mening for Lillian selv: «Å forholde seg til en annen person er aldri lett, og jeg kommer i alle fall alltid til et punkt hvor jeg er redd for at den andre personen vil at vi skal være sammen hele tiden, gjøre alt sammen og teknisk sett være limt sammen. Jeg trenger plass til meg selv i et forhold, og ville skrive om dette på en fin måte. For det be

EHI hyller Toni Braxton og 90-tallet på debuten3.4.2020 09:00:19 CESTPressemelding

Når EHI skal gi ut sitt debutalbum Toni Braxton er det ingen tvil om hva som har drevet han! Toni Braxton er en hyllest til Toni Braxton, 90-tallet generelt og sjangeren R&B spesielt. Norsk-nigerianske EHI er født og oppvokst på Stovner i Groruddalen med sin mamma og lillesøster. I barndommen var han alltid den som kom litt skeivt ut med lærerne, hadde dårlige sosiale ferdigheter og kom fra et hjem med trange kår. Men han var spesielt god på to ting: å synge og være morsom - og det brukte han for alt det var verdt. I oppveksten ble han introdusert for artister som Barry White, Craig David, Destiny´s Child, Marvin Gaye, TLC, Whitney Houston og andre store navn. Samtidig var det viktig for hans mor at de hørte på afrikansk musikk. Siden hans far ikke gjorde det, tok hun på seg oppgaven med å introdusere han for musikk med afrikanske røtter. Dermed ble Harry Bellafonte og Fela Kuti blant noen av hans viktigste inspirasjonskilder. Slik ble Toni Braxton til. Tilbake til 90-tallet! "Du veit,