Nytt album fra Secret Garden

Den norsk-irske duoen slipper sitt tiende studioalbum "Storyteller" 26.april.

– “Fionnuala er historiefortelleren i Secret Gardens musikk. Når jeg hører henne spille kan jeg høre ordene i melodien. Fiolinen hennes synger uten ord”. - Rolf Løvland

”Storyteller” er det tiende albumet fra den prisvinnende duoen Secret Garden. Her får vi høre de musikalske partnerne Fionnuala Sherry og Rolf Løvland sammen med gjestevokalister Espen Grjotheim, Brian Kennedy og Cathrine Iversen. Vokallåtene komplementerer et unikt instrumentalt univers som har trollbundet et globalt publikum i mer enn 20 år. Secret Garden kan skilte med hele 113 platina- og 25 gulltrofeer fordelt over åtte studioalbum.

Spesielt for det nye albumet er presentasjonen av fire melodier fra Løvlands kommende musikal «The Pilot». «Parallelt med dette albumet har jeg komponert musikk til en ny musikal. Det er en musikal basert på Henrik Ibsens «Terje Vigen» fra 1861. Selv om musikalen har premiere først i 2021, bestemte vi oss for å bruke noen utdrag av musikalen på det nye albumet som en naturlig del av skriveprosessen» - Rolf Løvland

I motsetning til duoens siste studioalbum «Just The Two Of Us» er «Storyteller» en omfattende produksjon med band, instrumentalister fra Norge og Irland og det anerkjente Czech National Symphony Orchestra. «Som alltid ønsket vi at produksjonen skulle reflektere de norske og irske røttene som Secret Garden representerer. Dette har vi gjort ved å inkludere både norske og irske musikere», sier fiolinist Fionnuala Sherry. «Innspillinger i Norge og i Irland, så vel som i London og Praha, skaper en fantastisk palett av musikalske farger i vår egen Secret Garden-blanding.»

Secret Garden forblir en av verdens mest suksessfulle instrumentalband med et platesalg på over fem millioner per dags dato. Musikalske høydepunkter i deres karriere inkluderer den Eurovision-vinnende «Nocturne» (1995), Barbara Streisands bryllupssang «I’ve Dreamed Of You» (1998) og ikke minst «You Raise Me Up» (2001) som nå finnes i mer enn 1000 versjoner på over 40 språk.

”Storyteller” slippes globalt på Universal Music Norway/Global Classics and Jazz 26.april 2019. Første låt "Strength" er ute idag!

Diskografi:

• SONGS FROM A SECRET GARDEN (1995)
  • WHITE STONES (1997)
  • DAWN OF A NEW CENTURY (1999)
  • ONCE IN A RED MOON (2001)
  • EARTHSONGS (2004)
  • INSIDE I’M SINGING (2007)
  • WINTER POEM (2011)
  • JUST THE TWO OF US (2014)
  • LIVE AT KILDEN (2015)
  • STORYTELLER (2019)

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Lil Halima, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Bon Jovi med ny låt og politisk album21.2.2020 18:05:00 CETPressemelding

Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye låten "Limitless". "Limitless" er første smakebit ut fra deres kommende album Bon Jovi 2020 som slippes 15. mai og oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Dette er gruppas 15. studioalbum med en tittel som refererer til årets valg i USA og et cover som viser en ettertenksom Jon Bon Jovi gjemt bak solbrillene foran justisdepartementet. Albumet inneholder 10 låter og tar opp aktuelle og tøffe temaer som blant annet våpenlov, krigsveteraners problemer, rasisme, politikk og betydningen av familie. Som Jon selv sier om albumet: "It encompasses life, love and loss". TRACKLISTE: 1. Beautiful Drug 2. Unbroken 3. Limitless 4. Luv Can 5. Brothers In Arms 6. Story Of Love 7. Lower The Flag 8. Let It Rain 9. Shine 10. Blood In The Water

Nyheter fra OnklP, Halsey, Taylor Swift, Bon Jovi med flere21.2.2020 09:55:06 CETPressemelding

Astrid S annonserer samarbeid med Brett Young Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye singelen "Limitless". Låten oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Carly Rae Jepsen spiller konsert på Sentrum Scene i kveld. Hennes siste album «Dedicated» fikk veldig gode anmeldelser hos publikasjoner som Pitchfork, The Guardian, The Fader og NME. Nye singelen “Superblood Wolfmoon” fra Pearl Jams sitt neste album ble sluppet på tirsdag. Bandet annonserte singelen via sin app, der fans kan høre en liten del av sangen ved å rette mobiltelefonen mot månen. Albumet Gigaton slippes 27. mars. "Always Tomorrow" er fjerde album fra LA-duoen Best Coast bestående av Bethany Cosentino og Bobb Bruno – deres første siden California Nights fra 2015. Albumet er produsert av Justin Meldal Johnsen (Beck, Air, M83) og mikset av Alan Moulder og Rich Costley (The Jesus And Mary Chain, Beach House, Fiona Apple). Bandet turnerer i USA denne våren før de gjør tre konserter i UK. På onsdag slapp Emily B