Nyhetsbrev fra Universal Music

God fredag!

Tenåringsidolet Alexandru er med i Melodi Grand Prix.

Ny låt fra Kygo, Avicii, og Sandro Cavazza

Seks ganger Grammy-nominerte Billie Eilish er ute med musikkvideo til “everything i wanted”. Videoen er regissert av Billie som selv spiller i videoen med broren Finneas hvor de skildrer søskenkjærlighet. Se video HER!

Grammy-nominerte Jessie Reyez har sluppet sin nye låt "Love In The Dark". Samtidig ble hennes kommende debutalbum Before Love Came To Kill Us annonsert til 27. mars. Se musikkvideo til "Before Love Came To Kill Us" HER!

The Weeknd er klar med musikkvideoen til sin #1-hitlåt "Blinding Lights". Se video HER.

by:Larm aktuelle Ka2 er i dag ute med låten "følelser". Bak Ka2 finner man DJ-og låtskriverne Didrik Thulin og Sonny Alvestad, bedre kjent som EDM-artisten Sonny Alven. Om låten sier duoen selv på Instagram; "som ekte menn er vi i kontakt med våre egne følelser, derfor slipper vi en historie om følelser".

I 2018 hadde LOVA laget årets mest spilte sang på poplære radiokanalen P3 med “You Me And The Silence” og ble nominert til Årets Pop under prestisjerunge P3 Guld i 2020. Den svenske popstjernen slipper i dag den nye låten "Jealous Of My Friends" og den 5. februar varmer hun opp for Lennon Stella på Rockefeller

Pearl Jam er nå ute med første singel fra det nye albumet. Singelen "Dance of the Clairvoyants" blir å finne på deres ellevte studioalbum Gigaton som slippes 27. mars. Til våren legger Pearl Jam ut på turné, men dessverre står ikke Norge på plakaten denne gang.

Inhaler, kvartetten fra Dublin, er nå ute med den nye låten "We Have To Move On". Låten er bandets fjerde singel og følger opp låtene "Ice Cream Sundae", "My Honest Face" og "It Won’t Always Be Like This".

Etter debutsingelen, "OHANA", er urban-artisten P.ESA tilbake med sin andre singel, "LNL". Tematikken omhandler det kjente fenomenet "cuffing season", og de sene kveldene der man jakter etter godt selskap.

Kommende konserter:

26. februar – Odd Norstoga, Mosjøen Kulturhus

27. februar – Odd Norstoga, Sandnessjøen Kulturbad

28. februar – Odd Norstoga, Leknes, Meieriet kultursenter

28. februar - OnklP, Tromsø, Driv (studentuka)

28. februar – Simple Minds, Konserthuset, Stavanger

21. mars - Veronica Maggio, Ålesund, Terminalen

24. mars - Tove Lo , Rockefeller

God helg :-)

Ny musikk fra jens, Nick Strand x Hoaprox & Mio, TINI, Spillage Village, Ezzari, SALTI med flere!25.9.2020 11:36:36 CESTPressemelding

jens - Skandinavias nye stjerneskudd - ute med debut-EP! Norske Nick Strand og Mio teamer opp med vietnamesiske Hoaprox i den nye singelen "With You" (Ngau Hung) FLETCHER har fått med seg Trevor Daniel på låten “Bitter” som er produsert av DJ/produsent Kito (Diplo, Empress Of, Aluna George).Singelen var opprinnelig med på FLETCHERs nye EP THE S(EX) TAPES som ble sluppet tidligere i september, men da uten Trevor Daniel. Houston-baserte Trevor Daniel er kjent for låten “Falling” og nyeste singel “Past Life” med Selena Gomez. Om samarbeidet med Daniel sier FLETCHER: - “Trevor and I slid into each other’s dms about being fans of one another. He’s such a visionary artist and I jumped at the opportunity to collaborate with him. Trevor was able to bring a whole new perspective to the song and I guess we’re both still ‘Bitter’ about our exes. Throughout the video I wanted to explore the themes of masculine and feminine energy in terms of self-discovery. It is about the fear of knowing you need

Norske Nick Strand og MIO teamer opp med vietnamesiske Hoaprox i den nye singelen With You (Ngau Hung)25.9.2020 11:25:28 CESTPressemelding

Norske Nick Strand (tidligere Seeb) og Mio (fra Broiler) har teamet opp med den vietnamesiske stjerneprodusenten Hoaprox online, og har sammen med co-produsent Erik Smalaand brukt coronatiden flittig og har samarbeidet på hver sin side av jorda for å lage ferdig låten "With You" (Ngau Hung). Hør låten HER. "With You" handler om dagens vanskelige situasjon, men artistene ønsker å sende ut et positivt budskap om at bedre tider er i vente så lenge man forenes og står sammen i det. Nick Strand og Mio kom i kontakt med Hoaprox gjennom Facebook i 2019 hvor de i bondet over musikk og utvekslet litt ideer. De to nordmennene festet seg veldig til en 30 minutter lang instrumental som den vietnamesiske produsenten hadde laget. Nick og Mio bestemte seg raskt for å re-produsere låten og innså plutselig at den hadde allerede 3 milliarder streams i Asia. Gjennom god kommunikasjon på tvers av kontinentene ble låta til slutt klar. - "Vi er veldig happy med låta" sier Mio og Nick. - "Dette er også den l

jens – Skandinavias nye stjerneskudd – ute med debut-EP! 25.9.2020 09:00:00 CESTPressemelding

jens har på kort tid gjort seg bemerket som en av de mest spennende nye artistene fra Skandinavia. Den norske pop-låtskriveren slipper i september sin debut-EP bestående av en samling skandinaviske pop-perler som viser bredden av jens sin musikalitet. Siden lanseringen av singelen «Mixtape» i 2018 har han sanket inn over 15 millioner streams på Spotify og har i tillegg hatt viral suksess i Skandinavia, over hele fastlands-Europa og til og med så langt som til Korea. «Mixtape» ble også plassert i flere store poplister i Asia.

Ny musikk fra Astrid S, Odd Nordstoga, Lido, Keith Urban, Justin Bieber med flere!18.9.2020 11:09:06 CESTPressemelding

Astrid S slipper ny singel og annonserer debutalbum: Leave It Beautiful til 16. oktober! Nytt album fra Odd Nordstoga! Vidar Villa vil bare ha "En Time Til"! Lido slipper albumet "PEDER" i dag! Keith Urban ute med sitt 10. album! Yusuf / Cat Stevens med nytt album "Tea for the Tillerman²"! Sam Smith ute med ny singel og annonser nytt album i høst! El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut! Justin Bieber er i dag klar med sin nye låt «Holy» med Chance The Rapper. Sammen med låten har de sluppet en musikkvideo, se den HER. På tirsdag kom det en splitter ny singel fra den kritikerroste britiske artisten slowthai. Den nye singelen «fhttps://slowthai.lnk.to/FeelAway_JamesBlake_MountKimbie eel away (feat. James Blake & Mount Kimbie)» hadde premiere på BBCs Hottest Record in The World og kom sammen med en video som kan ses HER. Slowthai gjorde tre hyllede konserter i Oslo i fjor på by:Larm, Øya, samt et klubbshow på Vulkan Scene. I dag kunngjorde YUNGBLUD slippdatoen for albumet

El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut!18.9.2020 11:06:14 CESTPressemelding

El Papi er ute med ny låt! Den unge artisten følger opp suksessen «Sykepleiereinnen» (Sykehuset 2020) med en ny singel, «VOGUE». Den relativt ferske, men talentfulle artisten har gjort navnet sitt bemerket og har millionvis med streams hvor «Sykepleierinnen» alene nesten har hele 18 millioner streams på Spotify. Låta er en hyllest til helsevesenet og deres innsats under Covid-19. I sensommer slapp El Papi låta «Igjen og Igjen» i samarbeid med TIX som gikk rett til topps her i landet. El Papi er nå aktuell med nok en catchy, feel-good låt som får det til å rykke både i nakke og dansefot. «VOGUE» handler om følelsene du får når du faller for en jente som ikke er som de andre. Akkompagnert av opp-tempo gitar-akkorder og sterke melodier forteller El Papi en historie om lykkerusen du får ved en forelskelse - her ved et møte på fest. - «Jeg klarer ikke helt å glemme henne, og jeg tror mange har følt på den samme følelsen. Derfor ville jeg skrive en låt om nettopp det; om den personen som all