Nyhetsbrev fra Universal Music

God fredag!

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal.

Ruben er ute med ny musikk og klar for Senkveld!

Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You"

Tracklisten til filmen Charlie's Angels er nå ute. Albumet inneholder elleve låter hvor man finner artister som blant annet Ariana Grande, Nicki Minaj, Alma, Donna Summer, Stefflon Don og Danielle Bradbery og slippes 1. november. Filmen har premier på norske kinoer 29. november.

Denne uken kom den fantastiske videoen til Halseys låt "Graveyard". Videoen er regissert av Anton Tammi og billettene til konserten i Oslo Spektrum er ute for salg nå.

Britiske YUNGBLUD (Dominic Harrison) har teamet opp med Dan Reynolds fra Imagine Dragons på den nye låten "original me". Låten er skrevet av Harrison og Reynolds og blir å finne på YUNGBLUDS EP the underrated youth som slippes 18. oktober.

"fortjent" er første låt ut fra Ka2s kløbbete alias Kløbb Ka2, et klubbkonsept skreddersydd for lange lørdagskvelder på dansegulvet – med bergensdialekten, som en distinktiv del av Ka2s sound, intakt. “fortjent” er første låt ut fra en trespors-EP som slippes 8. november. Dagen etter EP-slippet, 9. november, spiller Ka2 på John Dee og uken etter på USF Verftet i Bergen.

Denne uken slapp Mike Posner mixtapen Keep Going. Albumet inkluderer features fra Logic, Wiz Khalifa, Talib Kweli og Elohim. Mike begynnte en 3000-mile tur fra Asbury Park, New Jersey til Venice Beach i California som han kaller The Walk. Følg Mike sin reise her.

Maroon 5 slapp video til “Memories” denne uken. Se den her.

Teen Choice Awards vinneren Sam Hunt slipper i dag nye singelen “Kinfolks”. Debutalbumet hans Montevallo som ble sluppet I 2014 har snart gått til gull i Norge!

Ringo Starr er ute med låten “Grow Old With Me”. Dette er den siste låten John Lennon skrev før han døde og vår å finne på postmortem-albumet Milk and Honey fra 1984. Den nye innspillingen blir å finne på Starrs nye album What’s My Name som slippes 25. oktober.

Down ‘N’ Outz, med Joe Elliott, kjent fra Def Leppard i spissen, er ute med albumet This Is How We Roll. I tillegg til Elliot består Down ‘N’ Outz av medlemmer fra The Quireboys, Wayward Sons og Vixen. Bandet hyller rockelegendene i Mott The Hoople.

I dag er samlealbumet Never Boring fra Freddie Mercury ute. Albumet viser, for første gang, Mercurys musikk, visuals og skrevne og talte ord. Albumet inneholder blant annet “Barcelona”, “Living On My Own”, “The Great Pretender” og “There Must Be More To Life Than This”, for å nevne noen.

Etter det kritikerroste albumet Destination Rachmaninov – Departure, konkluderer Daniil Trifonov med albumet Destination Rachmaninov – Arrival. Trifonov er regnet som en av de nye stjernene innen klassisk musikk, og trekkes frem som en av vår tids største pianister. Han spiller også solokonsert i Den Norske Opera 27. oktober.

Kommende konserter:

20. desember - Jul med Odd Nordstoga og DNKO, Stavanger konserthus

21. desember - Jul med Odd Nordstoga og DNKO, Folketeateret, Oslo

21. desember - Sandra Lyng, Julekonsert, Skøyen Kirke, Oslo

Ny musikk fra Ylva, Beck, CLMD, Katy Perry med flere.18.10.2019 12:49:20 CESTPressemelding

Stjerneskuddet Ylva er tilbake med ny singel! https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/clmd-og-tungevaag-har-teamet-opp-pa-deres-nye-singel-dance?publisherId=6987388&releaseId=17872898 CLMD og Tungevaag har teamet opp på deres nye singel «DANCE»! Beck ute med nye singelen "Uneventful Days" Øystein Hegvik kan stolt krone seg med tittelen “vinner av Idol 2018” etter å ha blitt stemt frem som seernes favoritt. Hans forrige singel "Before I Go" har passert over 4 millioner streams siden den ble sluppet og Øystein er i dag klar for å slippe sin nye låt “Dancing When You're Gone”. “Dancing When You’re Gone” er en majestetisk ballade som forteller historien om å la de negative tingene være igjen i fortiden og se framover. Låten drar assosiasjoner til Lewis Capaldis hjerteskjærende tekster og melodiske landskap, og er det perfekte soundtracket til høsten. Katy Perry slapp låta “Harley’s In Hawaii” på onsdag, se den kule videoen her. Katy er om dagen i studio og skriver på nytt material. Vi k

Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You".11.10.2019 08:53:49 CESTPressemelding

Nick Strand og Mio har laget en helt ny vri på låten "Can't Get Over You" i samarbeid og med full støtte fra Ice-teamet. Dette var Norges mest spilte radiolåt i 2000 og 2001. Teksten i låta kan gjenspeile det mye omtalte forholdet mellom Mikkel Christiansen og Anniken Jørgensen. Anniken ga ut en bestselgende bok som omhandlet bruddet med Mikkel, og om at hun ikke har kommet over han. «Vi laget en video med Ulrikke Falck ved sist låtslipp (Stuck On You), men så tenkte vi at teksten i denne låta passet godt med historien til Anniken. Kult å samarbeide med henne om å lage noe som såpass mange har et forhold til, både gjennom boken hennes og ikke minst egne erfaringer.» Niklas Strandbråten aka Nick Strand var fra 2016 til slutten av 2018 en del av Seeb, som i 2018 hadde over 2 milliarder streams på Spotify. Suksessen med en mange av låtene i Seeb førte til at de i 2017 gjorde en rekke store samarbeid med artister som Skip Marley, Dagny, Justin Bieber, David Guetta, Sia, Pink og Mick Jagger