Nyhetsbrev fra Universal Music

Kevin Boine er tilbake med kjærlighetserklæringen “Aurora”

Juanes, den mestvinnende soloartisten i Latin Grammys historie, slipper singelen "Bonita”,  i samarbeid med landsmannen Sebastian Yatra. “Bonita” er en energisk festsang, influert av Vallenato og Colombiske folkerytmer blandet med Juanes’ særegne melodier og gitarlyder. Låta er produsert av Andres Torres og Mauricio Rengifo, og co-produsert av Juanes.

Cashmere Cat slipper singelen "For Your Eyes Only", fra “Princess Catgirl” som kommer 20. september. Dette er oppfølgeren til det kritikerroste debutalbumet fra 2017 «9», som han bl.a. fikk Spellemannspris for. “For Your Eyes Only” er allerede listet på P3.

Stjernen Post Malone slipper i dag sitt etterlengtede album Hollywood’s Bleeding. Albumet inkluderer singelen Circles og har bidrag fra en rekke kjente gjesteartister.

Dreamville’s egne Earthgang slipper sitt kommende album MIRRORLAND 6. september, og spiller sin andre Oslo-konsert på Parkteateret 11. September. Gruppen har blant annet varmet opp for Billie Eilish på hennes Europa-turné.

Svenske Oscar Stembridge slipper singelen “We March”. 11-åringen er den yngste artisten som har blitt signert på Universal Music Sweden, og var nominert til 'Artist of The Year' under Nickelodeon Kids Choice Awards 2019. Oscar er en ivrig tilhenger av #FridaysForFuture-bevegelsen og er lidenskapelig opptatt av problemene rundt klimaendringene. “We March” beskriver hvordan aktuelle handlinger (eller mangelen på disse) påvirker tilstanden til planeten. Inntektene fra “We March” skal gis til en veldedighetsorganisasjon for klimaendringer.

Tove Lo har fått med seg ingen ringere enn Kylie Minouge på låten "Really Don't Like U". Låten blir å finne på det nye albumet til Tove som har fått tittelen Sunshine Kitty og slippes 20.
September.

Jonas Blue har slått seg sammen med HRVY, og de slipper i dag låten «Younger». Dette er andre låt fra Jonas Blue etter han slapp albumet «Blue» i 2018. Artisten nærmer seg 100 millioner streams i Norge alene, og er sertifisert 4 x Platina på sitt debutalbum. HRVY besøkte nylig Oslo og VG-lista til allsang på sine låter «Personal» og «I Told You So».

Alessia Cara slapp EP’en This Summer i dag, som blant annet inneholder låtene «Ready» og «Rooting For You». De siste månedene har Cara turnert både Europa og Nord-Amerika med landsmannen Shawn Mendes, og duoen spilte for et fullsatt Oslo Spektrum i mars.

Den britiske produsenten, DJen og multi-instrumentalisten Jax Jones slipper i dag albumet Snacks. Jax Jones er Grammy- og to gager BRIT award nominert, og spilte nylig på Findings festivalen. «Snacks» allerede er platina i Norge, og nærmer seg dobbel platina. Låten «You Don’t Know Me” fra albumet er tre ganger platina I Norge, mens singelen med Ina Wroldsen er verdens mest shazamede låt i «dance» sjangeren og BRIT Awards Nominert.

Billie Eilish er ute med låten "all the good girls go to hell" fra albumet WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO? Albumet er i Norge på vei mot 4 x platina, har streamet over 72 millioner og låten "bad guy" gikk #1 i alle tjenester. Videoen ble sluppet denne uken, se den HER.

Seeb, Olivia O'Brien, Space Primates "Fade Out (Dark Heart Remix)"
I mai slapp Seeb låten "Fade Out" med Olivia O'Brien. Nå har Dark Heart gjort en remix av låten. Dark Heart er en LA-basert produsent og DJ som blant annet har produsert en av låtene på Jonas Blue sitt siste album, i tillegg har han også remixet navn som The Chainsmokers, Steve Aoki, blackbear, Sabrina Carpenter og Arlissa.

River fra Skien har siden sin oppstart levert en fin mix av både country, pop og EDM. De har lenge jobbet med musikk, både hver for seg og sammen og har samlet rundt 200.000.000 streams fra andre prosjekter de tidligere har skrevet, produsert eller på andre måter deltatt i, og har dermed bygget seg opp masse erfaring. I dag er duoen klar for å slippe sin nye låt «Dead Or Alive»!

Med den sterke og personlige poplåten "Let It Hurt" lanserer Chinook sitt comeback. Chinook er kjent fra en tidligere Idol-sesong, hvor hun sang seg til en tredjeplass. Hun har siden gitt ut låtene «Go Home», «Dancing in Flames» og «Bones» som har streamet over 20 millioner. Nå er Chinook 20 år gammel, har utviklet seg både som person, låtskriver og artist. Chinook sier selv at denne sangen er det mest personlige hun noen gang har skrevet.

Med sin uanstrengte rapping og lekende lyriske stil har Myra (Regina Tucker) etablert seg som et sterkt navn i den norske rap-floraen. Nå slipper hun sin fjerde singel, «Hjemløs i egen by», som er kanskje hennes mest personlige hittil.

Den koreansk-amerikanske DJ og proudsenten Yaeji har remixet Robyns "Beach2k20".
Originalen er å finne på suksessalbumet Honey.

Lido slipper sin mest personlige låt - How To Do Nothing22.10.2019 09:28:47 CESTPressemelding

Produsent, låtskriver, sanger og artist Lido, har de siste seks årene satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangere. Han har jobbet med tungvektere som Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey, og signerte i fjor med den legendariske Rick Rubin. I 2018 slapp han flere singler og to konseptuelle EPer. I dag er han klar med sin mest personlige låt noensinne, både lyrisk og musikalsk. Lido er tilbake med en emosjonell låt om skjønnheten av å gjøre absolutt ingenting. Dette er sannsynligvis Lidos mest personlige sang så langt, både i teksten og i musikaliteten til sangen, som flyter et sted mellom elektronisk musikk, R&B og en tradisjonell ballade - eller som Chad Hugo (N.E.R.D) uttrykte det etter å ha hørt, Galactic R&B. HØR "HOW TO DO NOTHING" HER Lido er for tiden på en USA turné, hvor han blant annet har spilt i New York, Chicago, San Francisco, og Los Angeles. Lido ligger som kjent ikke på latsiden, så det vil komme mye mer musikk i 2020.

Ny musikk fra Ylva, Beck, CLMD, Katy Perry med flere.18.10.2019 12:49:20 CESTPressemelding

Stjerneskuddet Ylva er tilbake med ny singel! https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/clmd-og-tungevaag-har-teamet-opp-pa-deres-nye-singel-dance?publisherId=6987388&releaseId=17872898 CLMD og Tungevaag har teamet opp på deres nye singel «DANCE»! Beck ute med nye singelen "Uneventful Days" Øystein Hegvik kan stolt krone seg med tittelen “vinner av Idol 2018” etter å ha blitt stemt frem som seernes favoritt. Hans forrige singel "Before I Go" har passert over 4 millioner streams siden den ble sluppet og Øystein er i dag klar for å slippe sin nye låt “Dancing When You're Gone”. “Dancing When You’re Gone” er en majestetisk ballade som forteller historien om å la de negative tingene være igjen i fortiden og se framover. Låten drar assosiasjoner til Lewis Capaldis hjerteskjærende tekster og melodiske landskap, og er det perfekte soundtracket til høsten. Katy Perry slapp låta “Harley’s In Hawaii” på onsdag, se den kule videoen her. Katy er om dagen i studio og skriver på nytt material. Vi k

Nyhetsbrev fra Universal Music11.10.2019 11:38:04 CESTPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal. Ruben er ute med ny musikk og klar for Senkveld! Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You" Tracklisten til filmen Charlie's Angels er nå ute. Albumet inneholder elleve låter hvor man finner artister som blant annet Ariana Grande, Nicki Minaj, Alma, Donna Summer, Stefflon Don og Danielle Bradbery og slippes 1. november. Filmen har premier på norske kinoer 29. november. Denne uken kom den fantastiske videoen til Halseys låt "Graveyard". Videoen er regissert av Anton Tammi og billettene til konserten i Oslo Spektrum er ute for salg nå. Britiske YUNGBLUD (Dominic Harrison) har teamet opp med Dan Reynolds fra Imagine Dragons på den nye låten "original me". Låten er skrevet av Harrison og Reynolds og blir å finne på YUNGBLUDS EP the underrated youth som slippes 18. oktober. "fortjent" er første låt ut fra Ka2s kløbbete alias Kløbb Ka2, et klubbkonsept skreddersydd for lange lørdagskvelder på dansegulvet – med be