Nyhetsbrev fra Universal Music

Kevin Boine er tilbake med kjærlighetserklæringen “Aurora”

Juanes, den mestvinnende soloartisten i Latin Grammys historie, slipper singelen "Bonita”,  i samarbeid med landsmannen Sebastian Yatra. “Bonita” er en energisk festsang, influert av Vallenato og Colombiske folkerytmer blandet med Juanes’ særegne melodier og gitarlyder. Låta er produsert av Andres Torres og Mauricio Rengifo, og co-produsert av Juanes.

Cashmere Cat slipper singelen "For Your Eyes Only", fra “Princess Catgirl” som kommer 20. september. Dette er oppfølgeren til det kritikerroste debutalbumet fra 2017 «9», som han bl.a. fikk Spellemannspris for. “For Your Eyes Only” er allerede listet på P3.

Stjernen Post Malone slipper i dag sitt etterlengtede album Hollywood’s Bleeding. Albumet inkluderer singelen Circles og har bidrag fra en rekke kjente gjesteartister.

Dreamville’s egne Earthgang slipper sitt kommende album MIRRORLAND 6. september, og spiller sin andre Oslo-konsert på Parkteateret 11. September. Gruppen har blant annet varmet opp for Billie Eilish på hennes Europa-turné.

Svenske Oscar Stembridge slipper singelen “We March”. 11-åringen er den yngste artisten som har blitt signert på Universal Music Sweden, og var nominert til 'Artist of The Year' under Nickelodeon Kids Choice Awards 2019. Oscar er en ivrig tilhenger av #FridaysForFuture-bevegelsen og er lidenskapelig opptatt av problemene rundt klimaendringene. “We March” beskriver hvordan aktuelle handlinger (eller mangelen på disse) påvirker tilstanden til planeten. Inntektene fra “We March” skal gis til en veldedighetsorganisasjon for klimaendringer.

Tove Lo har fått med seg ingen ringere enn Kylie Minouge på låten "Really Don't Like U". Låten blir å finne på det nye albumet til Tove som har fått tittelen Sunshine Kitty og slippes 20.
September.

Jonas Blue har slått seg sammen med HRVY, og de slipper i dag låten «Younger». Dette er andre låt fra Jonas Blue etter han slapp albumet «Blue» i 2018. Artisten nærmer seg 100 millioner streams i Norge alene, og er sertifisert 4 x Platina på sitt debutalbum. HRVY besøkte nylig Oslo og VG-lista til allsang på sine låter «Personal» og «I Told You So».

Alessia Cara slapp EP’en This Summer i dag, som blant annet inneholder låtene «Ready» og «Rooting For You». De siste månedene har Cara turnert både Europa og Nord-Amerika med landsmannen Shawn Mendes, og duoen spilte for et fullsatt Oslo Spektrum i mars.

Den britiske produsenten, DJen og multi-instrumentalisten Jax Jones slipper i dag albumet Snacks. Jax Jones er Grammy- og to gager BRIT award nominert, og spilte nylig på Findings festivalen. «Snacks» allerede er platina i Norge, og nærmer seg dobbel platina. Låten «You Don’t Know Me” fra albumet er tre ganger platina I Norge, mens singelen med Ina Wroldsen er verdens mest shazamede låt i «dance» sjangeren og BRIT Awards Nominert.

Billie Eilish er ute med låten "all the good girls go to hell" fra albumet WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO? Albumet er i Norge på vei mot 4 x platina, har streamet over 72 millioner og låten "bad guy" gikk #1 i alle tjenester. Videoen ble sluppet denne uken, se den HER.

Seeb, Olivia O'Brien, Space Primates "Fade Out (Dark Heart Remix)"
I mai slapp Seeb låten "Fade Out" med Olivia O'Brien. Nå har Dark Heart gjort en remix av låten. Dark Heart er en LA-basert produsent og DJ som blant annet har produsert en av låtene på Jonas Blue sitt siste album, i tillegg har han også remixet navn som The Chainsmokers, Steve Aoki, blackbear, Sabrina Carpenter og Arlissa.

River fra Skien har siden sin oppstart levert en fin mix av både country, pop og EDM. De har lenge jobbet med musikk, både hver for seg og sammen og har samlet rundt 200.000.000 streams fra andre prosjekter de tidligere har skrevet, produsert eller på andre måter deltatt i, og har dermed bygget seg opp masse erfaring. I dag er duoen klar for å slippe sin nye låt «Dead Or Alive»!

Med den sterke og personlige poplåten "Let It Hurt" lanserer Chinook sitt comeback. Chinook er kjent fra en tidligere Idol-sesong, hvor hun sang seg til en tredjeplass. Hun har siden gitt ut låtene «Go Home», «Dancing in Flames» og «Bones» som har streamet over 20 millioner. Nå er Chinook 20 år gammel, har utviklet seg både som person, låtskriver og artist. Chinook sier selv at denne sangen er det mest personlige hun noen gang har skrevet.

Med sin uanstrengte rapping og lekende lyriske stil har Myra (Regina Tucker) etablert seg som et sterkt navn i den norske rap-floraen. Nå slipper hun sin fjerde singel, «Hjemløs i egen by», som er kanskje hennes mest personlige hittil.

Den koreansk-amerikanske DJ og proudsenten Yaeji har remixet Robyns "Beach2k20".
Originalen er å finne på suksessalbumet Honey.

Ny musikk fra Drake, BENEE, Diana Krall, The Killers, Elvis Costello, Lany, Oda Loves You med flere14.8.2020 13:38:46 CESTPressemelding

Diana Krall med nytt album i september Superstjernen Drake overrasket fansen med sin nye singel "Laugh Now Cry Later" i dag, der han har med seg Chicago-rapperen Lil Durk. Se den tilhørende spektakulære musikkvideoen her. 20 år gamle BENEE fra New Zealand fikk sitt store gjennombrudd med "Supalonely" feat. Gus Dapperton, en låt som har streamet over 1,7 milliarder! Nå er hun klar med den den nye singelen "Snail" som hun har skrevet og produsert sammen med Josh Fountain. Om låten sier hun: “When we were in lockdown, I was fascinated by snails. There wasn’t really a lot to be doing, so I would spend a lot of time outside looking at snails and would think about how they’re doing their own little thing and they’re all free. I just played around with the idea of being kind of like a snail and how I come out in the rain. Being stuck inside because of COVID, it’s kind of my lockdown song”. Apple Music har annonsert BENEE som Up Next, noe som gjør henne til første artist fra New Zealand som bl

Nyhetsbrev fra Universal Music7.8.2020 10:42:29 CESTPressemelding

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/el-papi-har-fatt-med-seg-hele-norges-tix-igjen-og-igjen?publisherId=6987388&releaseId=17889871 El Papi har fått med seg hele Norges TIX – "Igjen Og Igjen" https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/united-stage-copenhagen-music-lanserer-united-stage-group-nordens-ledende-bookingbyra?publisherId=6987388&releaseId=17889872 United Stage & Copenhagen Music lanserer United Stage Group, Nordens ledende bookingbyrå. I dag slippes låten "Smile", et samarbeid mellom Juice WRLD og The Weeknd. I 2019 tweetet Juice WRLD at han og The Weeknd burde lage en låt sammen, nå er resultatet her. Låten følger opp Juice WRLDs album, Legends Never Die, som gikk rett til førsteplass i Norge. Dette er også første nye musikk fra superstjernen The Weeknd siden albumet After Hours, som toppet den norske albumlisten i 11 uker, og nærmer seg hele 55 millioner streams i Norge. Den australske superstjernen Keith Urban er ute med enda en låt fra hans kommende album The Speed