Nyhetsbrev fra Universal Music

Popdronningen Taylor Swift ute med nytt album!

Emelie Hollow «Hear It Out Loud». Den unge, talentfulle sangeren, låtskriveren og artisten Emelie Hollow ga oss like før sommeren første smakebit; «HE», fra den kommende EPen Hear It Out Loud. Nå er det duket for slipp av den neste sangen fra samlingen, nemlig EPens tittelspor «Hear It Out Loud». Låten er en storslått og vakker affære, akkompagnert av en nydelig visual video.
Instagram / Facebook / Twitter / Youtube / Spotify

Lil Halima «Hold Me - 'A Colors Show'» I dag slippes det en versjon av Lil Halima sin singel «Hold Me», gjort på YouTube-showet COLORS tidligere i år. Videoen er sett nesten 800K ganger, og nå kan du høre den der du strømmer musikk.

Gabrielle er endelig ute med sin nyeste singel «Tenker på deg», som er første smakebit fra hennes kommende album. I forbindelse med albumslipp legger hun seg ut på en ny turné, og konserten i hjembyen hennes Bergen ble utsolgt i løpet av bare 30 minutter.

2Trendy er klar med sin neste singel «Sunshine Kid», som gir oss alle en vennlig påminnelse om hvor fine vi er <3 Den oslobaserte duoen – som sammen har mer enn 200 millioner streams under beltet – har holdt seg svært opptatt i sommer med å lage ny musikk, så vi har masse å glede oss til fra 2Trendy fremover!

Robyn, “Ever Again (Soulwax Remix)”. Med den fenomenale Øyakonserten friskt i minne kommer nå den neste remixen i rekken fra det kritikerroste albumet “Honey”. Denne gangen er det det legendariske kollektivet Soulwax med brødrene David og Stephen Dewaele I spissen sin versjon av singelen “Ever Again” som slippes. Soulwax har blant annet remixet Daft Punk og Gorillaz tidligere og brødrene står også bak konseptet 2ManyDJs

5 Seconds Of Summer slapp onsdag 21. august den nye singelen «Teeth». Bandet slapp singelen "Easier" tidligere i år, som var første nye musikk etter suksessalbumet Youngblood. «Teeth» er med i den nye sesongen av 13 Reasons Why, som også er ute i dag.

The 1975 «People». «People» er første singel ut fra bandets fjerde studioalbum som vil hete Notes On A Conditional Form. The 1975 headliner Reading festivalen i dag.

Alessia Cara «OKAY OKAY». Alessia Cara slipper enda en smakebit fra EP’en “This Summer”, som hun slipper 6. september. Kanadiske Cara er for øyeblikket på turné med landsmannen Shawn Mendes og varmet også opp for han I Oslo Spektrum tidligere i år.

Lana Del Rey er ute med to låter; «Fuck it I love you / The greatest», fra sitt kommende album Norman Fucking Rockwell

X Ambassadors er ute med låten «OPTIMISTIC». Låten tar for seg USAs våpenproblematikk, relatert til de mange tragediene den siste tiden.

Outlaw Country-legenden Tanya Tucker slipper i dag albumet «While I’m Livin’» - hennes første på 17 år, og første på Fantasy Records (Creedence Clearwater Revival, John Fogerty). Albumet er produsert av GRAMMY-vinnerne Shooter Jennings og Brandi Carlile – sistnevnte omtaler Tucker som «the greatest country and western singer this side of Johnny Cash». Tucker har vært i søkelyset siden 1972 da hun som 13-åring fikk en hit med låten «Delta Dawn», og har siden gitt ut 23 Top 40 album.

Mark Wystrach, Cameron Duddy og Jess Carson fra Midland er tilbake med albumet Let It Roll - oppfølgeren til debutalbumet On The Rocks (2017). Albumet er produsert av blant andre Shane McAnally og Josh Osborne, og inneholder singlen «Mr. Lonely» som ligger som #30 på Country Airplay chart i US.

God helg.

Ny musikk fra Drake, Lil Halima, Troye Sivan, Alessia Cara med flere3.4.2020 11:09:11 CESTPressemelding

Drake slipper "Toosie Slide" Lil Halima slipper “Glue” Broiler med moshpit-anthem EHI hyller Toni Braxton og 90-tallet på debuten Den australske popstjernen Troye Sivan er ute med den nye låten "Take Yourself Home". Troye co-skrev låten med tidligere samarbeidspartnere Leland (Selena Gomez, BTS, Charli XCX), Oscar Görres (The Weeknd, MARINA, Tove Lo) og Tayla Parx (Khalid, Ariana Grande). Låten er produsert av Görres, som også produserte Troyes hit "My My My!" fra albumet Bloom og Lauv-samarbeidet "I'm so tired...". "Take Yourself Home" fanger perfekt stemningen vi alle føler på nå, isolasjon og lengsel. Lyricvideo, er også ute, se den HER! Alessia Cara har lånt bort stemmen sin og har laget tittellåten til den nye animerte Netflix-filmen The Willoughbys som kommer 22. april. Låten “I Choose”er ute i dag. Filmen er basert på den populære barneboken med samme navn som er skrevet av Lois Lowry fra 2008. I tillegg til Cara, som er hovedpersonen, finner vi også Ricky Gervais, Will Forte, M

Drake slipper Toosie Slide3.4.2020 10:56:35 CESTPressemelding

Superstjernen Drake er i dag ute med en splitter ny låt kalt «Toosie Slide». Et danseklipp med en gruppe amerikanske influensere gikk viralt på TikTok og sosiale medier tidligere denne uken, men nå er låten her med en tilhørende musikkvideo. Hør «Toosie Slide» https://open.spotify.com/track/127QTOFJsJQp5LbJbu3A1y?si=Xb7TVhKuR9GQdsnUPwvF5A her! Drake ble kåret til det forrige tiårets mest streamede artist av Spotify og er en av tidenes mestselgende artister. Bare i Norge har kanadierens musikk blitt streamet rundt 350 millioner ganger. Hans to forrige album, Views fra 2016 og Scorpion fra 2017, gikk til topps på den norske albumlisten, og han har tidligere toppet singellisten i Norge med «One Dance» og «God’s Plan».

Lil Halima slipper "Glue"3.4.2020 09:33:33 CESTPressemelding

Multitalentet Lil Halima slipper singelen «Glue» den 3. April, etter at hun i 2019 var aktuell med to EP´er, en mixtape, en Europaturné og ble nominert til Spellemann i kategorien «Årets Urban» for andre gang. I krysningen mellom R&B og pop finner vi Lil Halima – og «Glue» kan klassifiseres som en oppstemt poplåt bygd på jazzy akkorder og en groovy basslinje. Låten er skrevet av 21 år gamle Lillian selv, sammen med Nathaniel Warner (Mahalia, Sinead Harnett), Anders Kjær (Dagny, Bendik, Ary) og George Moore (Nao, Snoh Aalegra, Kwabs), som også har produsert låten. Dette er første av flere singler som er planlagt i 2020. Låten har en spesiell mening for Lillian selv: «Å forholde seg til en annen person er aldri lett, og jeg kommer i alle fall alltid til et punkt hvor jeg er redd for at den andre personen vil at vi skal være sammen hele tiden, gjøre alt sammen og teknisk sett være limt sammen. Jeg trenger plass til meg selv i et forhold, og ville skrive om dette på en fin måte. For det be

EHI hyller Toni Braxton og 90-tallet på debuten3.4.2020 09:00:19 CESTPressemelding

Når EHI skal gi ut sitt debutalbum Toni Braxton er det ingen tvil om hva som har drevet han! Toni Braxton er en hyllest til Toni Braxton, 90-tallet generelt og sjangeren R&B spesielt. Norsk-nigerianske EHI er født og oppvokst på Stovner i Groruddalen med sin mamma og lillesøster. I barndommen var han alltid den som kom litt skeivt ut med lærerne, hadde dårlige sosiale ferdigheter og kom fra et hjem med trange kår. Men han var spesielt god på to ting: å synge og være morsom - og det brukte han for alt det var verdt. I oppveksten ble han introdusert for artister som Barry White, Craig David, Destiny´s Child, Marvin Gaye, TLC, Whitney Houston og andre store navn. Samtidig var det viktig for hans mor at de hørte på afrikansk musikk. Siden hans far ikke gjorde det, tok hun på seg oppgaven med å introdusere han for musikk med afrikanske røtter. Dermed ble Harry Bellafonte og Fela Kuti blant noen av hans viktigste inspirasjonskilder. Slik ble Toni Braxton til. Tilbake til 90-tallet! "Du veit,