Nyhetsbrev fra Universal Music

God fredag.

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music.

Ny singel fra Astrid S - The First One

Ny EP fra Lil Halima: for the bright days

5 Seconds Of Summer er tilbake

Ny single fra Snow Boyz

Seeb feat Oliva O’Brien

Yellow Lounge på Risør Kammermusikkfestival

Soundtracket til nye kinofilmen om Elton John “Rocketman” er ute i dag! Mer om filmen her

Madonna følger opp sin mye omtalte Eurovision-opptreden med en musikkvideo til “Crave” med Swae Lee.

Etter å ha blitt nominert til den prestisjetunge prisen “Denniz Pop awards”, slipper LOVA nye sangen I Can Do Better

Den 16 år gamle singer-songwriter Chris Burton fra Danmark slipper nye singelen Little Sister som er dedikert til 10 år gamle søsteren sin.

JP Cooper og Astrid S gjør det sterkt med låten “Sing It With Me”. I dag slipper de en nydelig, akustisk versjon av “Sing It With Me”.

Alex Vargas er ute med EPn EGOtrip som følger opp superEGO som ble sluppet tidligere i mai. Epn inneholder fire låter inkuldert den nye singelen “Girls On Millionaires". Alex har turnert og spilt utsolgte show i hele Europa og i hjemlandet Danmark.

Def Jam-rapperen YG er i dag klar med sitt femte studioalbum 4REAL 4REAL. Albumet inkluderer singelen “Go Loko” og bidrag fra blant andre Meek Mill, G-Eazy og Ty Dolla $ign. YG gjorde nylig en Europaturné med konsert på Rockefeller i Oslo for albumet Stay Dangerous som slapp i fjor sommer.

Eurovision Song Contest gikk av stabelen forrige helg. En rekke av årets bidrag gjør det sterkt på listene, i tillegg til norske Keiino.

Med låten "Arcade"  sto Nederlandske Duncan Laurence for hjemlandets første Eurovision seier på 44 år! Låten suste rett opp til #4 i Norge etter seieren på lørdag. "Arcade" har streamet 24 mill ganger, og er platina i hjemlandet.

Ikke bare har 26-år gamle egyptisk italienske Mahmood taklet støy fra italienske politikere – han står også bak hiten "Soldi", årets andreplass i Eurovision Song Contest. Låten ligger for øyeblikket på #9 på Spotify i Norge – den høyeste plasseringen for en italiensk artist noensinne og er tilgjengelig i versjoner med Benny Benassi, Vigiland og Isac Elliot, for å nevne noen.

18-år gamle Michela Pace fra Gozo på Malta vant landets første utgave av X-Factor i januar der premien var Maltas plass i ESC. Hennes bidrag  "Chameleon" endte på 14 plass og gikk inn på #39 på Spotify etter finalen på lørdag.

Greske Tamta representerte Kypros i årets ESC med låten "Replay" . Tamta endte på en 13 plass i årets finale.

Halsey slapp forrige uke låten “Nightmare” som er produsert av Benny Blanco. Låten følger opp hennes siste smash “Without Me” som peaket som #5 både på Spotify + den offisielle single charten i Norge i tillegg til #3 på radio.

Lewis Capaldi slapp sitt debutalbum, “Divinely Uninspired To A Hellish Extent”, 17.mai.  Fokussporet fra albumet er “Hold Me While You Wait”. Gjennombruddet hans var med låten “Someone You Loved”, som fortsatt klatrer oppover listene.

Hokksund-jenta Madeleine Holden er i dag klar med sin debutsingelen “Two Types of Lonely”. Den vakre popballaden er skrevet av Madeleine selv og har en personlig tekst, samtidig som andre lett kan kjenne seg igjen i følelsen å være alene.

Hov1 er ute med sitt nye album Vindar På Mars. Albumet følger opp deres suksessalbum Gudarna på Västerbron (2018). På albumet finner du den nye singelen "Hornstullstrand" hvor de har fått med seg ingen ringere enn Veronica Maggio.

Den multi-platinavinnende popkometen Carly Rae Jepsen er klar med sitt fjerde album, Dedicated. Albumet inneholder låtene «Party for One», «Now That I Found You», «No Drug Like Me», «Julien», «Too Much» og har allerede har fått strålende kritikker i Dork Magazine, CLASH, Dazed og i-D.

Britiske slowthai er ute med sitt debutalbum Nothing Great About Britain. Den lovende rapperen opptrådde nylig på by:Larm, en konsert Gaffa omtalte som «en av årets beste konserter», og er bekreftet til Øyafestivalen i august.

God helg! 😊

Astrid S slipper første singel fra debutalbumet: Dance Dance Dance4.6.2020 15:48:00 CESTPressemelding

Forhåndslagre låten HER! Fredag 5. juni slipper Astrid S første singel fra sitt kommende debutalbum: «Dance Dance Dance» – en energisk og dansbar perle som blomstret opp under en mørk periode. Om låten sier Astrid: – Jeg skrev den under en tid hvor jeg var veldig selv-bevisst, usikker og stilte spørsmål ved meg selv og min egen dømmekraft. Denne mørke perioden kunne lett ha vært unngått om jeg bare hadde snakket med en venn i stedet for å grave meg ned. Heldigvis gjorde jeg ikke det, for da hadde sannsynligvis ikke denne sangen blitt til. Resultatet ble en pop perle som holder det tittelen lover og vil få deg opp av stolen. Den tilhørende musikkvideoen har premiere lørdag 6. juni kl. 18.00. Astrid har regissert videoen selv, og den er basert på hennes idé. Med seg som regissører har hun Mathias Thue og Michael Angeles Ray Vera Cruz. Videoen er produsert av Rebell. – Det er en sang jeg er blitt veldig glad i og har hørt mye på det siste halvåret for å føle meg bedre. Det føles ekstra fi

Ny musikk fra Sandra Lyng, Lady Gaga, Emelie Hollow & Ruben, Juice WRLD, Celeste med flere29.5.2020 13:50:35 CESTPressemelding