Nyhetsbrev fra Grappa - Arild Jensen, Steinar Raknes, Vidar Busk & His True Believers

Arild Jensen er ute med en samling sanger for alle som liker musikk, og som er ekstra glade i å synge selv. Sangene er i ulike sjangere og har mange forskjellige stemninger. Noen er bare morsomme, andre har mer alvor i seg. Tittelen “Jorda er rund på begge sider” er tittelen på en av sangene og er representativ for flere av disse tekstene.

LES MER HER

Steinar Raknes er ute med ny låt i dag. "Heiaslått" er en låt til fryd og minner om barndommen, sommer og slåttonn. Alle disse minnene fra en svunnen tid, skrevet med inspirasjon fra Kjartan Fløgstads dikt og et bilde fra 1954, har til slutt resultert i denne låten.

LES MER HER

Det er snart 25 år siden sangeren og gitaristen Vidar Busk ble Norges mest omtalte og feirede bluesartist for sitt debutalbum "Stompin’ Our Feet With Joy (1997)", og i høst kommer Busk og hans Believers tilbake med albumet alle venter på. Men først slippes andre singel fra platen, låten "Last Chance to Hurt Me"!

LES MER HER

Stein Urheim & Jørgen Træen inviterer oss inn i et lekent elektroakustisk univers24.9.2021 12:24:36 CEST | Pressemelding

Krympende klode er et nytt samarbeid mellom to internasjonalt anerkjente bergensmusikerne – musikkprodusent Jørgen Træen, som har jobbet med navn som Susanne Sundfør, Thea Hjelmeland og Jazkamer, og den originale og evig oppfinnsomme gitaristen Stein Urheim, som blant annet har gitt ut 6 album på HUBRO. På albumet henter de frem sine personlige samlinger av synther og strengeinstrumenter fra hele verden, og lar rommet mellom det elektroniske og analoge krympe mellom rillene på en LP. Release-konsert finner sted på Østre/Ekko i Bergen den 24. september.

Sigrun Loe Sparboe med sitt mest helstøpte album til nå!24.9.2021 09:53:25 CEST | Pressemelding

Sigrun Loe Sparboe, visedronningen fra nord, er tilbake med nok et album fylt av nerve og tilstedeværelse. Albumet "Dønninger" viser en artist i kontinuerlig vekst. Det er fortsatt melodiøst, tekstene er skrudd enda mer til og har flere lag. "Det hverdagslige og nære får en egen skjønnhet når Sigrun forteller sine historier" har det tidligere vært sagt. Det gjelder også denne gang. "Dønninger" er ute nå! Hør albumet HER - "Dønninger” er en samling nyskrevne sanger om store og små hendelser i livet som setter spor og lager dønninger." - Sigrun Loe Sparboe Etter flere år i Oslo, flytta Sigrun tilbake til hjembyen Harstad hvor hun nå har sitt virke. Det nye albumet er både skrevet og spilt inn der, men denne gangen har hun reindyrka visekonseptet enda mer og har ispedd produksjonen drag av folk. Sigrun har sparret med Ola Bremnes om enkelte av tekstene og albumet inneholder også et samarbeid med dikter og forfatter Gro Dahle. Sigrun holder til i et hus helt nede ved havet og står stødig s

Frode Alnæs – en liten trøst, når det er høst!24.9.2021 09:46:21 CEST | Pressemelding

Sommeren er over - det går mot mørkere tider, mot kulde og mot høst. Frode Alnæs er derfor klar med ny singel som rett og slett er en liten trøst å ta med seg inn i tiden som kommer. "Trøstevise" er ute i dag og er en del av hans kommende album "Beste tia mi". Hør låta HER - "Nei da, jeg elsker høsten. Både lufta og hodet blir klarere, og alt faller mer til ro. Hippokrates sa: Å gjøre ingenting er også en god medisin. Det er vel kanskje noe i det" - Frode Alnæs. Men for noen er høsten en vanskeligere tid. Man skal tilbake etter ferien, stresset bygger seg opp og man skal prestere og være på topp hele tiden. Denne låta er en støttende hånd på skulderen og handler om at man er god nok akkurat som man er. - "Vi trenger å ta det litt mer med ro innimellom i denne verden. Alle føler seg liten av og til. Men pust ut, slapp av, det meste ordner seg. Vi må ikke sette så store krav til oss selv hele tiden" - Frode Alnæs. Frode Alnæs er en norsk gitarist, vokalist og låtskriver, oppvokst i Krist