Nyheter fra Justin Bieber, Billie Eilish, Astrid S, Mio x Nick Strand, Halsey og flere

God fredag!

Nye datoer for "Astrid_S:World tour part one"

Billie Eilish er i dag ute med tittel låten til den kommende James Bond-filmen

Endelig nytt album fra Justin Bieber, Changes

Joe Hisaishi slipper best-of album og 30(!) album fra katalogen digitalt

Mio x Nick Strand samarbeider med ny låt, promise

Sam Smith med Stargate-produsert låt

22 år gamle Isak Danielson slapp i dag “I Don’t Need Your Love”. Låten blir å finne på hans kommende album som også vil inneholde “Part of Me”. Isak legger ut på turne i Skandinavia med start 10. mars, men før det spiller han to konserter på by:Larm i Oslo i slutten av februar.

Sabrina Carpenter er tilbake med ny låt og musikkvideo. “Honeymoon Fades” er første nye låt fra Sabrina siden albumet Singular Act II fra 2019. Hun er også å se i Netflix-serien Tall Girl.

Migos er ute med låten "Give No Fxk", et samarbeid med Travis Scott og Young Thug. De har også sluppet merch til låten, som man kan få tak i her.

Britiske HRVY er i dag ute med singelen Because Of You med tilhørende musikkvideo til låtaSingelen er produsert av Thomas Eriksen. Se video HER!

I dag slipper Tiësto sin remix av You Should Be Sad” med Halsey, og allerede neste fredag spiller hun konsert i Oslo Spektrum! Se når hun opptrer med orginallåta på Saturday Night Live her.

Kommende konserter

28. februar – Goss, by:Larm, Vulkan
28. februar – BATHSHEBA, by:Larm, Verkstedet
28. februar – Odd Nordstoga, Leknes, Meieriet kultursenter
28. februar – OnklP, Tromsø, Driv (studentuka)
28. februar Cashmere Cat, by:LarmSentrum Scene
27. mars – Jireel, John Dee
28. mars – Odd Nordstoga, Vinje Kyrkje

God helg :-)

Ny musikk fra Drake, Lil Halima, Troye Sivan, Alessia Cara med flere3.4.2020 11:09:11 CESTPressemelding

Drake slipper "Toosie Slide" Lil Halima slipper “Glue” Broiler med moshpit-anthem EHI hyller Toni Braxton og 90-tallet på debuten Den australske popstjernen Troye Sivan er ute med den nye låten "Take Yourself Home". Troye co-skrev låten med tidligere samarbeidspartnere Leland (Selena Gomez, BTS, Charli XCX), Oscar Görres (The Weeknd, MARINA, Tove Lo) og Tayla Parx (Khalid, Ariana Grande). Låten er produsert av Görres, som også produserte Troyes hit "My My My!" fra albumet Bloom og Lauv-samarbeidet "I'm so tired...". "Take Yourself Home" fanger perfekt stemningen vi alle føler på nå, isolasjon og lengsel. Lyricvideo, er også ute, se den HER! Alessia Cara har lånt bort stemmen sin og har laget tittellåten til den nye animerte Netflix-filmen The Willoughbys som kommer 22. april. Låten “I Choose”er ute i dag. Filmen er basert på den populære barneboken med samme navn som er skrevet av Lois Lowry fra 2008. I tillegg til Cara, som er hovedpersonen, finner vi også Ricky Gervais, Will Forte, M

Drake slipper Toosie Slide3.4.2020 10:56:35 CESTPressemelding

Superstjernen Drake er i dag ute med en splitter ny låt kalt «Toosie Slide». Et danseklipp med en gruppe amerikanske influensere gikk viralt på TikTok og sosiale medier tidligere denne uken, men nå er låten her med en tilhørende musikkvideo. Hør «Toosie Slide» https://open.spotify.com/track/127QTOFJsJQp5LbJbu3A1y?si=Xb7TVhKuR9GQdsnUPwvF5A her! Drake ble kåret til det forrige tiårets mest streamede artist av Spotify og er en av tidenes mestselgende artister. Bare i Norge har kanadierens musikk blitt streamet rundt 350 millioner ganger. Hans to forrige album, Views fra 2016 og Scorpion fra 2017, gikk til topps på den norske albumlisten, og han har tidligere toppet singellisten i Norge med «One Dance» og «God’s Plan».

Lil Halima slipper "Glue"3.4.2020 09:33:33 CESTPressemelding

Multitalentet Lil Halima slipper singelen «Glue» den 3. April, etter at hun i 2019 var aktuell med to EP´er, en mixtape, en Europaturné og ble nominert til Spellemann i kategorien «Årets Urban» for andre gang. I krysningen mellom R&B og pop finner vi Lil Halima – og «Glue» kan klassifiseres som en oppstemt poplåt bygd på jazzy akkorder og en groovy basslinje. Låten er skrevet av 21 år gamle Lillian selv, sammen med Nathaniel Warner (Mahalia, Sinead Harnett), Anders Kjær (Dagny, Bendik, Ary) og George Moore (Nao, Snoh Aalegra, Kwabs), som også har produsert låten. Dette er første av flere singler som er planlagt i 2020. Låten har en spesiell mening for Lillian selv: «Å forholde seg til en annen person er aldri lett, og jeg kommer i alle fall alltid til et punkt hvor jeg er redd for at den andre personen vil at vi skal være sammen hele tiden, gjøre alt sammen og teknisk sett være limt sammen. Jeg trenger plass til meg selv i et forhold, og ville skrive om dette på en fin måte. For det be

EHI hyller Toni Braxton og 90-tallet på debuten3.4.2020 09:00:19 CESTPressemelding

Når EHI skal gi ut sitt debutalbum Toni Braxton er det ingen tvil om hva som har drevet han! Toni Braxton er en hyllest til Toni Braxton, 90-tallet generelt og sjangeren R&B spesielt. Norsk-nigerianske EHI er født og oppvokst på Stovner i Groruddalen med sin mamma og lillesøster. I barndommen var han alltid den som kom litt skeivt ut med lærerne, hadde dårlige sosiale ferdigheter og kom fra et hjem med trange kår. Men han var spesielt god på to ting: å synge og være morsom - og det brukte han for alt det var verdt. I oppveksten ble han introdusert for artister som Barry White, Craig David, Destiny´s Child, Marvin Gaye, TLC, Whitney Houston og andre store navn. Samtidig var det viktig for hans mor at de hørte på afrikansk musikk. Siden hans far ikke gjorde det, tok hun på seg oppgaven med å introdusere han for musikk med afrikanske røtter. Dermed ble Harry Bellafonte og Fela Kuti blant noen av hans viktigste inspirasjonskilder. Slik ble Toni Braxton til. Tilbake til 90-tallet! "Du veit,