Nyhet: TUI lanserer tre nye eksotiske destinasjoner i vinter

Tall fra reiseselskapet TUI viser at etterspørselen etter reiser til sol og strand i vinter er opp 15 % sammenlignet med samme periode i fjor, en stor andel av denne veksten er til såkalte eksotiske destinasjoner. I takt med den økte etterspørselen lanserer TUI nå pakkereiser til tre nye vinterdestinasjoner; Da Nang i Vietnam, Doha i Qatar, samt det som sies å være Karibiens mest fargerike destinasjon, Curaçao.

Curacao er en av tre nye eksotiske destinasjoner denne vinteren

-  Vi er alltid på utkikk etter spennende nye destinasjoner vi kan tilby våre gjester. Nordmenn er veldig nysgjerrige og vi vil ha autentiske lokale opplevelser når vi reiser. Vi har stor tro på at disse nye destinasjonene er en god match for de trendene vi ser for vinteren, sier Nora Aspengren Kommunikasjonsansvarlig i TUI i Norge.

Opplevelser versus tradisjonell luksus

En trend som blir mer og mer utbredt blant dagens reisende er ønsket om opplevelsesbasert luksus; der opplevelser som reiser er viktigere enn tradisjonelle former for luksus. Ettersom de nordiske landene er rangert blant de landene i verden som reiser mest, står naturligvis nye og "uoppdagede" destinasjoner høyt på vår ønskeliste. Alle de tre destinasjonene som nå lanseres er stranddestinasjoner som passer spesielt godt til de av våre kunder som søker nettopp litt ekstra opplevelsesbasert luksus.

Om Da Nang

En reise til Da Nang byr på spennende aktiviteter for store og små. Havnebyen har lenge vært en skjult perle for alle som ønsker å reise til Vietnam. Byen er perfekt for de som vil kombinere sol og strand med spennende utflukter til for eksempel Hue og Hoi An.

Fakta om TUIs reiser til Da Nang

• Første tilgjengelige avgang er oktober 2019
  • Flytid er ca. 14+ timer fra Oslo. Merk at destinasjonen tilbys med rutefly og reisetiden kan variere
  • TUI tilbyr 18 hotell i området
  • Pris fra 7.474 kr. per person
  • Da Nang er tilgjengelig fra Oslo Lufthavn

Om Doha

Vertskapet for Fotball-VM 2022 har rettet verdens blikk mot Doha. Denne moderne storbyen i ørkenlandet Qatar byr på alt fra sol og fine strender til kulinariske opplevelser og spennende kultur. Se for deg orientalske restauranter, souker med gullbutikker, elegante gågater og islamske kunstskatter.

Fakta om TUIs reiser til Doha

• Første tilgjengelige avgang er oktober 2019
  • Beregnet flytid er ca. 6t og 30min direkte fra Oslo. Merk at destinasjonen tilbys med rutefly og reisetiden kan variere
  • TUI tilbyr 9 hotell i Doha
  • Pris fra 4.701 kr. per person
  • Doha er tilgjengelig fra Oslo, Bergen, Bodø, Evenes, Gøteborg, Haugesund, Kristiansand, Molde, Stavanger, Torp, Tromsø, Værnes og Ålesund

Om Curaçao

Den tropiske perlen Curaçao har mye flott å tilby. Med sine endeløse somre, gyllene strender samt idylliske strandliv og krystallklare vann er dette et populært reisemål blant solelskende og eventyrlystene turister. På øyas 444 kvadratkilometer hviler en innholdsrik arv, noe som lokker til seg den historie-og kulturinteresserte. Gjør deg klar til å oppleve en av verdens mest bekymringsløse og avslappende steder: Curaçao. Øya omtales også som den mest fargerike øya i karibien.

Fakta om TUIs reiser til Curaçao

• Første tilgjengelige avgang er oktober 2019
  • Beregnet flytid er ca. 12t 40m fra Oslo. Merk at destinasjonen tilbys med rutefly og reisetiden kan variere
  • TUI tilbyr 8 hotell på Curaçao
  • Pris fra 11.178 kr. per person
  • Curaçao er tilgjengelig fra Oslo, Bergen, Stavanger, Torp og Værnes

Curacao er en av tre nye eksotiske destinasjoner denne vinteren
Curacao er en av tre nye eksotiske reisemål denne vinteren
Curacao - TUI Norge
Curacao - TUI Norge
Palms Beach Da Nang
Da Nang - TUI Norge
Da Nang Beach
Palm Garden - Da Nang
Doha - TUI Norge
Doha Skyline
Doha - TUI Norge

TUI trapper opp kampen mot plastikk6.9.2019 08:00:00 CESTPressemelding

Økning av mengden plastavfall er en av våre mest alvorlige globale miljøtrusler. I 2050 kan det være mer plast enn fisk i havet dersom ingenting blir gjort. Kampen mot plast starter på land. I fjor ryddet TUI-ansatte og kunder plast fra 52 strender, tilsvarende avstanden mellom Akershus Festning og Tønsberg, som en del av TUIs miljøarbeid. Nå tar TUI neste skritt for å redusere engangsplast, blant annet et enda tettere samarbeid med hoteller og investering i nye prosjekter fra selskapets veldedige organisasjon.