Nyhet! Apollo lanserer reiser til Sharm el Sheikh

Nå kommer den tidligere storfavoritten endelig tilbake i Apollos vinterprogram.

Det er få reisemål som har klart å konkurrere like godt med Kanariøyene på vinterhalvåret som Sharm el Sheikh i Egypt. Siden reisemålet forsvant fra Apollos program i 2011 har ønskene om å få det tilbake vært mange, og 28. oktober går de endelig i oppfyllelse. Da lanserer reisearrangøren sin første flyvning tilbake til bade-, og snorkleparadiset, som har gjennomgått store oppgraderinger de siste årene.

- Sharm var lenge ett av våre mest populære reisemål, og det er lett å forstå hvorfor. Fine strender, Rødehavets krystallklare vann, flotte hotellanlegg og ikke minst spennende severdigheter gjør dette til et mekka uansett preferanser. De siste årene har det også skjedd mye her – nye områder har vokst frem, infrastrukturen er forbedret og en stor andel av hotellene har gjennomgått store renoveringer, så vi gleder oss til å komme tilbake, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonssjef i Apollo.

Mye ferie og sol for pengene

Sharm el Sheikhs største trekkplaster er naturligvis de flotte strendene og imponerende korallrev, som årlig tiltrekker snorkle-, og dykkeentusiaster fra hele verden. Men det mangfoldige reisemålet utmerker seg også som en stor familiefavoritt, takket være førsteklasses hotellprodukter tilpasset de minste. I tillegg byr Sharm el Sheikh på kort vei til en rekke spennende severdigheter enhver kulturinteressert har på ønskelisten sin – fra gamlebyen til historiske Kairo, Petra og Sinaifjellet.

- Den største fordelen med Sharm er mulighetene som finnes. Her kan du koble av på et femstjerners hotell uten å brenne hull i lommeboken, gi barna en uforglemmelig ferieopplevelse ved å velge et hotell med imponerende badeland, eller fylle dagene med både historiske, kulturelle og aktive opplevelser og utflukter, sier Rivera.

Et annet stort trekkplaster er været. I motsetning til mange andre vinterreisemål kan nemlig Sharm el Sheikh skryte på seg solgaranti og forlokkende temperaturer på 26 grader i snitt gjennom hele vinterhalvåret. Perfekt for oss solsultne nordmenn!

Apollos pakkereiser til Sharm el Sheikh vil gå fra Oslo Lufthavn hver lørdag morgen med SAS fra 28. Oktober til 30. Mars.