Nyhet! Apollo åpner nytt reisemål på Kretas sørkyst

År etter år markerer Kreta seg som nordmenns favorittreisemål. Nå øker Apollo satsningen ytterligere ved å tilby en helt ny ferieby på øya; genuine og familievennlige Plakias.

Feriebyen appellerer først og fremst til familier og alle hjerter som banker litt ekstra for det mer uberørte Hellas. Her møter du ikke de store turistmassene, men en genuin atmosfære - toppet med en sjarmerende bykjerne, lekker strand og flotte naturopplevelser.

- Byen er oppbygd rundt strandpromenaden med det krystallklare havet på den ene siden og sjarmerende hus på den andre. Langs de slingrende smågatene ligger kafeer, tavernaer, butikker og barer som perler på en snor, og slår du deg ned vil du virkelig både føle, smake og høre at du er i Hellas, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonsansvarlig i Apollo.

Friluftsentusiastene stortrives også i Plakias. Området kjennetegnes nemlig av dramatiske fjellvegger og frodig natur som byr opp til herlige fotturer, blant annet gjennom Kourtaliotiko – en av Kretas aller vakreste raviner.

Åpner nytt familiehotell

Den hjemmekoselige stemningen og langgrunne stranden gjør også Plakias til et ypperlig reisemål for barnefamilier. Det er derfor ikke tilfeldig at det er nettopp her Apollo har valgt å åpne sitt nyeste Mondo Family-hotell; Alegria Beach Resort. Hotellet ligger idyllisk til rett ved stranden og tilbyr alt hotellkonseptet er kjent for: Velutviklede barneaktiviteter i regi av barneklubben Polly & Mino, svømmeskole, et variert og godt mattilbud og et rikt utvalg av treningsmuligheter.

For å feire åpningen av det nye hotellet arrangeres det i juni to spesielle åpningsuker – fylt med greske tradisjoner og kulinariske opplevelser.

- Det blir to boblende uker spekket med gresk gastronomi i regi av Mirsini Lambraki, kretisk musikk fra luta til bouzouki, flere konserter med greske popartister, tradisjonell folkedans og masse aktiviteter for både store og små. Vi gleder oss! Sier Rivera.

Åpningsukene vil finne sted fra 14.-27. juni. Mer informasjon vil slippes på Apollos nettsider fortløpende.

Les mer om Plakias her.

+47 22 33 45 00http://www.apollo.no

Sammen med flyselskapet Novair, spesialistarrangørene Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt treningshotellet Playitas er Apollo en del av gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi jobber aktivt med bærekraftige reiser og har vært Travelife-sertifisert siden 2016. Les mer på www.apollo.no.

Følg saker fra Apollo

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Apollo på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Apollo