Nyforelsket Gus Polden deler julelåten “Stjerna”

Nylig ga artisten ut singelen “Så kom november”, som kjapt gikk inn på TikTok sin liste over virale låter, med over en halv million visninger på plattformen. 25. november drar multi-instrumentalisten Gus Polden deg inn i sin hule hånd med julelåta “Stjerna”.

For et par uker siden skulle jeg øve inn noen julelåter. Det tok ikke lang tid før jeg kom i skikkelig julestemning, så jeg satte meg ved pianoet og lagde raskt noen akkorder jeg følte hørte sammen med høytiden. På bussturen hjem hadde jeg akkordene på hjernen, og i løpet av kvelden hadde jeg plutselig skrevet ferdig hele låta.

“Stjerna” er en låt om å dele juletiden med en man er ekstra glad i, en opplevelse artisten selv ser spesielt frem til i år.

– Jeg er nyforelska, og det jeg gleder meg mest til om dagen er å oppleve juletiden sammen. Det føltes veldig naturlig å rette låten rundt akkurat henne. Allerede dagen etter jeg hadde skrevet låta var den ferdig innspilt. Det hele gikk veldig fort og kjentes veldig intuitivt og deilig ut, akkurat sånn det helst skal være.

Gus Polden kommer fra en familie full av prisbelønte musikere og han plukket selv opp gitaren i tidlig alder. Det var derimot aldri en selvfølge at han selv skulle stige ut i rampelyset og fremføre sine egne låter. I samarbeidet med andre artister opplevde han at flere låter som ble skrevet ble svært personlige og direkte tilknyttet hans eget liv, og det ble klart at han selv måtte stå som avsender på disse.

Vi kan se frem til flere singelslipp fra artisten, og i 2023 kommer debutalbumet Panorama.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Lewis Capaldi, Olly Murs, The Beach Boys, Quinn XCII og RM!2.12.2022 10:06:41 CET | Pressemelding

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet – GRRR Live! Metallica er tilbake! Lewis Capaldi slipper singelen “Pointless” fra hans kommende album Broken By Desire To Be Heavenly Sent. Det har vært litt av en retur for Lewis, som gikk rett til toppen av den britiske singellisten i september med comeback-låten “Forget Me" - hans tredje britiske nummer 1 hit, noe som gjør ham til den femte artisten i år til å gå rett til topps den første uken etter utgivelse. Prestasjonen setter ham i selskap med Harry Styles, Taylor Swift, Dave og Sam Smith. Olly Murs slipper sitt syvende album Marry Me. Albumet er skrevet til Murs’ kone, og inneholder blant annet den tidligere utgitte låten “Die of a Broken Heart”. The Beach Boys album, Carl and the Passions - "So Tough" og Holland, vil bli satt I fokus på Sail On Sailor-1972, et ekspansivt sett med flere nye plater og samlebokser. Settet dokumenterer og dykker dypt inn i bandets transformative og fruktbare periode på starten av 70-tallet. Q

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet - GRRR Live!30.11.2022 16:42:28 CET | Pressemelding

The Rolling Stones har i dag annonsert utgivelsen av GRRR Live!, Det definitive live-albumet fra bandets 60-år lange karriere. Albumet ble innspilt live under deres 50-årsjubileumsturné i Newark, New Jersey, og gjestes av blant andre The Black Keys, Gary Clark JR, Lady Gaga, John Mayer, Bruce Springsteen og Mick Taylor. Se mer info nedenfor: Released on February 10 via Mercury Studios, the album will be available in various formats; 3LP black, 3LP coloured white (Indies exclusive) 3LP red (d2c exclusive), 2CD, DVD + 2CD, BluRay+ 2CD. The Blu-ray and digital versions will include Dolby Atmos. The best live band in the world deserve the ultimate live greatest hits album and GRRR Live! is it, The Stones at their best! The albumis available to pre-order here and features some of the greatest songs of all time including It’s Only Rock ‘n’ Roll (But I Like It), Honky Tonk Women, Start Me Up, Gimme Shelter, Sympathy For The Devil and (I Can’t Get No) Satisfaction The Rolling Stones celebrated