Nye Volkswagen Caddy: Sniktitt før verdenspremieren i februar

Konkrete designskisser av  nye Caddy fra Volkswagen Nyttekjøretøy. Mer sportslighet i flerbrukssegmentet, samtidig som den er en gjenkjennelig og pålitelig venn for familier og de med plasskrevende fritidsaktiviteter.
Konkrete designskisser av nye Caddy fra Volkswagen Nyttekjøretøy. Mer sportslighet i flerbrukssegmentet, samtidig som den er en gjenkjennelig og pålitelig venn for familier og de med plasskrevende fritidsaktiviteter.
  • Digitalisert, nytt design og samtidig praktisk: Den nye Caddy og Caddy varebil
  • Innovativ, men likevel 100% Caddy
  • Flere førerassistentsystemer og et helt nytt nivå av digitalisering for kundene

Nye Caddy fra Volkswagen Nyttekjøretøy er en helt ny bil, ikke en skrue er uforandret. Den 5. generasjon av Caddy sikter mot å bekrefte posisjonensom målestokken blant de kommersielle kjøretøyene og personbilene i sitt segment.

Designskissene av den nye Caddy blir mer konkrete: Det er på det rene at mye forandres i den kommende kompakte varebilen fra Volkswagen Nyttekjøretøy.

Varebilutgaven av Caddy fremhever et tydelig design i en ellers så funksjonell og praktisk bilklasse.Skissene viser en taklinje som faller lett bakover, lenger akselavstand også i kort utgave, og hjul som kan leveres i større dimensjon.

Også lysgrafikken med LED er nyskapende: Frontlyktene er en visuell videreføring av grillen, og går over i den sportslige og elegante sidelinjen til karosseriet. Studien viser også mer vertikalt rettede og slanke lykter bak.

Alt er forandret, men bilen har fortsatt høyt lastevolum og stor fleksibilitet. Det som alltid har gjort Caddy attraktiv for sine kunder, blir beholdt. Kortversjon: 100% ny, 100% Caddy.

Sportsligheten blir tydelig i personbilutgaven: Selv med kort akselavstand har den blitt lenger og bredere. Caddy vil dermed bli et interessant og praktisk alternativ for mange, for eksempel mennesker med plasskrevende fritidsaktiviteter.

Det nye panoramaglasstaket – det største i klassen – blir et blikkfang. Den nye Caddy får et slankt og sportslig design. Alt tyder på at også nye Caddy sikter mot å bli målestokken i klassen.

Samtidig gjør flere førerassistentsystemer enn noen gang sitt inntok i denne bilklassen. Den nye Caddy er alltid online. Den får altså en egen tilkopling til internett, og kan dermed vise informasjon i sanntid.

Både den kompakte varebilen og personbilutgaven blir vist offentlig første gang i februar 2020 – flere detaljer vil følge.

Den helt nytegnede Caddy er en kompakt varebil fra Volkswagen Commercial Vehicles: Attraktivt design med LED-lys, og kjente styrker som stor lastekapasitet – en hverdagshjelper for håndverkere, servicearbeidere og store bilflåter.

Nye Transporter 6.1 debuterer på «Bauma 2019»10.4.2019 14:16:05 CESTPressemelding

Transporter 6.1 blir vist på «Bauma 2019» som varebil og pick-up med dobbelkabin. Elektromekanisk servostyring gir en hel rekke nye førerassistentsystemer, og Transporter 6.1 er sikrere og enklere å kjøre enn noen gang. Nye løsninger, for eksempel en spesiell funksjon for lang last, optimerer arbeidsflyten. Store endringer i standardutstyr: multimediesystem med bluetooth håndfritilkopling Helelektrisk utgave med mer enn 400 km rekkevidde (NEDC) kommer Etter verdenspremieren på Multivan 6.1 i februar, viser nå Volkswagen Nyttekjøretøy for første gang frem den nye Transporter 6.1. Det skjer på «Bauma 2019» i München, som er regnet for å være verdens største messe for anleggsmaskiner og verktøy av alle slag. Fra 8. til 14. april er det der ventet over en halv million besøkende fra mer enn 200 land. Den nye Transporter T6.1 vil debutere i München med et rikere utvalg karosserivarianter enn noen gang tidligere: Ren varebil, personbil og som pick-up med singel- og dobbelkabin. Med denne spen