Nye Veiers sjef blir vegdirektør

Ingrid Dahl Hovland blir ny vegdirektør. Nå starter jakten på ny sjef for Nye Veier.

Nye Veiers administrerende direktør Ingrid Dahl Hovland ble i statsråd i dag utnevnt til ny vegdirektør. Nå starter styret i Nye veier sin jakt etter en ny leder i selskapet.

-        Ingrid har betydd enormt mye for etableringen og oppbyggingen av selskapet - og de resultatene Nye Veier oppnår. Hun har vært en visjonær og kunnskapsrik leder, sier Nye Veiers styreleder, Harald Vaagaasar Nikolaisen.

Arbeidet med å finne ny administrerende direktør til Nye Veier begynner umiddelbart. Nikolaisen og resten av styret er opptatt av at overgangen før en ny sjef er på plass, blir kortest mulig.

-        Nye Veier er i en svært spennende fase med økt portefølje og ansvar, og vi mener det er viktig å få på plass ny administrerende direktør som kan løfte selskapet videre, legger Nikolaisen til.

Anette Aanesland, direktør for teknologi og utbyggingsstrategi, konstitueres som adm. direktør inntil ny leder for selskapet er på plass.

Styreleder i Nye Veier AS, Harald V. Nikolaisen - tlf 913 70 521

Nye Veiers styreleder, Harald V. Nikolaisen

Selskapets visjon er «Vi skal bygge gode veier raskt og smart». Våre verdier er fornyer, forbedrer og forsikrer.

Nye Veier og Hæhre Entreprenør signerte historisk avtale9.10.2019 16:58:12 CESTPressemelding

Nye Veier og Hæhre Entreprenør signerte onsdag 9. oktober 2019 fastpriskontrakt for bygging av sju kilometer ny, trafikksikker firefelts E39 og seks kilometer ny tilførselsvei til Mandal by. Prosjektet går nå inn i neste fase, etter at Hæhre Entreprenør ble valgt som entreprenør i 2018. Det er første gang det er skrevet kontrakt hvor en entreprenør er med å lage reguleringsplan og skal bygge.