Nye toner fra Sebastian Zalo, Lauv, The Beatles, Ella Mai, og album fra PJ Harvey og The Temptations!

The Beatles: Get Back - The Rooftop Performance

Sebastian Zalo hyller sin avdøde bestevenn i EPen "Vi som skulle bli gamle menn"

Lauv er ute med singelen “26” i dag, som er første smakebit fra hans neste album som kommer senere i år. Amerikaneren slo gjennom med låta “I Like Me Better” i 2017, som har over én milliard streams på Spotify.

Ella Mai er i dag klar med den nye singelen "DFMU" (Don't F*** Me Up), som er laget i samarbeid med hennes faste samarbeidspartner Mustard og Prince Charlez.
Ella Mai følger opp knallsuksessen "Boo’d Up" som vant en Grammy for beste R&B-låt i 2019 og ble nominert til årets beste låt. Det selvtitulerte debutalbumet Ella Mai (2018) ble nominert til beste R&B-album. Smashen “Boo’d Up” gikk til #1 på Billboard sin Hip Hop/R&B-liste i 2018 som første R&B-låt siden DJ Khaleds "Wild Thoughts", og nådde 5. plass på Billboard Hot 100. Ella Mai opptrådte for et utsolgt Rockefeller i Oslo i 2019.

I dag slipper Sam Tompkins sin første singel for i år. “Hero” er en emosjonell beskjed til hans far, som handler om å finne håp i de mørskeste tider. Dette er den tredje singelen fra den kommende EPen who do you pray to?, som slippes 18. mars 2022. “Hero” sin melodiske sound er av ærlig, modig lyrisk innhold. Når det gjelder sannheter i hjemmet, sorg og psykiske problemer, lover “Hero” at det alltid er noe verdt å kjempe for. Store stjerner som Elton John og Bastille er fans, popfenomenet Bebe Rexha har co-signert arbeidet hans, mens Justin Bieber er en supporter. De to gjestet en IG Live sammen og hang nylig ut i LA, mens en video av Justin som synger Sam sin singel “Whole” har fått mer enn én million visninger.

PJ Harvey slapp i 2011 det legendariske albumet Let England Shake. Albumet, det åttende i rekken, ble produsert av PJ Harvey, Flood og John Parish og ble opprinnelig utgitt i februar 2011. I dag er en re-utgivelsen av albumet ute, som er tro mot den originale innspillingen, med låter som tidligere ikke har vært utgitt. Re-utgivelsen er mikset av Jason Mitchell på Loud Mastering under veiledning av den originale medprodusenten John Paris. Let England Shake inneholder singlene "The Words That Maketh Murder" og "The Glorious Land" og vant samme år Mercury Music Prize. Abumet har solgt til platina i Norge, og er hennes nest største utgivelse her til lands. Det slippes også en demo-utgave av Let England Shake (demos) med låter som tidligere ikke har vært utgitt, nytt artwork tegnet av PJ Harvey samt fotografier av Seamus Murphy som tidligere ikke har vært vist.

Joep Beving slipper “Nocturnal” for solo piano på Deutsche Grammophon. Sporet er hentet fra albumprosjektet Hermetism som kommer ut 8. april. Den nederlandske pianisten og komponisten er en sensasjon på strømmetjenester med sin vakre og minimalistiske pianomusikk. Hans fjerde album inneholder 12 nyskrevne solostykker for piano og blander hans karakteristiske melankolske melodier med håp og optimisme. Jeg håper musikken vil ha en trøstende og samlende effekt på lytterne, sier artisten.

Soul-legendene The Temptations feirer 60 år som band med det splitter nye albumet Temptations 60. Albumet inneholder 12 nye låter, der en av dem inneholder bidrag fra like legendariske Smokey Robinson.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Rambow slipper en sommer banger med Monir Baws – Ooh Wee26.5.2022 10:00:00 CEST | Pressemelding

På fredag er Rambow tilbake med en skikkelig sommer banger. Med seg på den nye singelen, “Ooh Wee” har han med seg den unge og aspirerende rapperen, Monir Baws, som også er fetteren til Rambow. Tittelen til “Ooh Wee” er inspirert av den legendariske låta til Mark Ronson med Nate Dogg, Ghostface Killah, Trife og Saigon. Rambow aka Simon Negash ble i 2018 kjent som skuespiller med hovedrollen i NRK-serien “Rektors kontor.” I 2020 ga han ut sin første singel “Bentley.” Han har både som skuespiller og artist skapt en solid fanbase allerede i en alder av 17 år. I januar i 2021 ble han kåret til månedens “Urørt” på NRK P3 etter kun fire utgitte singler. I september 2021 ble Rambow kåret som vinner av NRK P3 «Årets Urørt!» og fremførte singelen “Take 2” på årets P3 gull. I slutten av 2021 ga han ut singelen “Furuset”. Tidligere i år ga han ut årets første singel,“Ekte”, som er produsert av ORIO og Håwk. Nå følger han opp med feel good låta “Ooh Wee”, sammen med fetteren sin Monir Baws. Låta e

Ny musikk fra Cherie, Veronica Maggio, Mabel, Slæm Dønk og Conan Gray!20.5.2022 10:23:57 CEST | Pressemelding

Veronica Maggios album Och som vanlighy händer det något hemskt er komplett! Cherie Mwangi slipper singelen “Buss It Down” Popstjernen Mabel samarbeider med XXL Freshman-rapperen 24kGoldn på låten "Overthinking". Sangen som er produsert av norske Stargate, viser et ærlig bilde av en klubb-kultur i møte med sosial angst. Med denne låten får lytteren et innblikk i den mørkere siden av Mabels kommende album. "I hope that anyone that may resonate with this song knows that after the darkness comes the light”, sier Mabel selv om låten. Aitch gir ut "1989", som er den andre singelen fra hans kommende album, Close to Home. På tre korte år har Aitch gått fra å være en undergrunnsartist til å bli en liste-toppende, platina-selgende og prisvinnende stjerne. Sangen bygger på det uimotståelige refrenget fra The Stone Roses sin låt "Fools Gold", utgitt i 1989. M Huncho har sluppet det etterlengtede albumet Chasing Euphoria med gjester som Giggs, Potter Payper og Yung Bleu. 9. juni spiller M Huncho i