Nye tolkninger fra Øystein Greni og Maj Britt Andersen

Foto: Vegard Breie, TV 2

Suksessprogrammet «Hver gang vi møtes» er inne i sin tolvte sesong, og dét med nok en spektakulær gjesteliste. I årets utgave er det Maj Britt Andersen, Myra, Anna of the North, Øystein Greni, Jarle Bernhoft, TIX, Arif og Stig Brenner som gir oss magiske musikalske øyeblikk og gode historier, denne gangen fra vakre Kjerringøy.

I morgen er det Myras dag.

Regina Tucker (26) opprinnelig fra Sierra Leone er bedre kjent som Myra, en bergensk rapper og låtskriver. Stilmessig spiller hun en krysning mellom ulike sjangre, hovedsakelig alternativ hiphop med R&B-elementer.

Myras karriere startet i baksetet på en Uber i 2016, hvor sjåføren satte på noen instrumentaler, og Myra begynte å freestyle-rappe. Sjåføren ble imponert, og kjørte henne til et musikkstudio. Myra har gitt ut flere låter siden Uber-turen og i 2018 ble låtutgivelsen «Føler Meg Selv» belønnet som Ukens låt på NRK P3. Myra uttalte i denne sammenheng, at «Folk har mange forventninger til hva jeg skal være, men jeg prøver mest å bare være meg selv».

Myra ble nominert i klassen årets nykommer i P3 Gull 2018. Hun vant Edvard-prisen 2020 i klassen tekst for teksten til låten «Hjemløs i egen by». Høsten 2020 var Myra en av deltakerne i NRK sin sangkonkurranse «Stjernekamp.»

Øystein Greni har valgt låten "Kan ikke falle", mens Maj Britt Andersen har valgt å tolke låten "Dovre faller"

"Myra og hennes musikalske univers var et spennende møte for meg! Hun skriver melodiøst og har tekster med flere lag, noe som gjør de ekstra interessante å tolke. Jeg hyller Myra med "Dovre faller", og har fått god hjelp av min samarbeidspartner Geir Holmsen med arrangementet til låta. Ekstra stas å ha med to korister denne gangen, Rikke Normann og Ingvild Lindsjørn. Jeg har oversatt teksten til totning, noe som gjør at den kanskje blir litt "min" også!" - Maj Britt Andersen

HIGHLIGHTS AND NEW RELEASES24.5.2022 15:45:39 CEST | Pressemelding

Kim Myhr, "Sympathetic Magic" - Release 19.08.2022, HUBRO Listen to "Sympathetic Magic" hereDropbox with WAV, photos & press release Sympathetic Magic is an ecstatic, delirious, and deeply touching piece of music; a towering new work in Kim Myhr’s increasingly substantial output as an artist and composer. Sympathetic Magic is the follow-up to Kim Myhr’s 2017 album You | me, which was widely praised and received an honorary mention at the 2018 Nordic Music Prize. While the immersive warmth of You | me is still present, Sympathetic Magic is more expansive than its predecessor. A band of eight musicians playing a wide variety of instruments including electric 12-string guitars, drum machines, vocals, synthesizers, organs and lots of drums and percussion, has created a work of a grander scale. SINGLE RELEASES: June 15 - “Up To The Sun Shall Go Your Heartache” July 13 - “Gifting Senselessly in Endless Lavishness" Aug 17 - “And I Thought These Are My People” Kim Myhr. Photo: Orfee Schuijt Es

Espen Berg Trio slipper sitt fjerde album!20.5.2022 11:57:10 CEST | Pressemelding

Espen Berg Trio slipper sitt fjerde album på Odin Records 20. mai. "Fjære" består av sju nye komposisjoner signert Berg og er spilt inn i en tid der det har vært vanskelig å samles. Som en motvekt til dette, og som et symbol på samhold og vennskap har trioen for første gang tatt med seg gjesteartister i studio: Mathias Eick (trompet), Hanna Paulsberg (sax) og Silje Nergaard (vokal). Albumet er på mange måter en naturlig evolusjon av trioens allerede etablerte kvaliteter, men byr på flere overraskelser underveis. Michael Scott Hartung i Propeller Music Division har også løftet musikken ytterligere med en gjennomarbeidet og detaljert produksjon.

Ny musikk fra Marte Eberson!20.5.2022 11:19:46 CEST | Pressemelding

Marte Eberson er ute med singelen «This Will Blow» - en deilig up-tempo poplåt som passer perfekt i sommerspillelisten. Med en vintage-vibe og fengende melodier, formidler sangen et gjenkjennelig budskap. Det er en optimistisk poplåt, men med en stofflighet og et analogt uttrykk som skal vekke assosiasjoner til en annen tid. Et lite tilbakeblikk til 60-tallet, men samtidig med et moderne, friskt uttrykk. Hør «This Will Blow» her! Tematikken i låta tar opp viktige, men enkle spørsmål, på en gjenkjennelig måte; som hvem en selv er i og utenfor et forhold, og selvstendighet. Å tørre å stå på egne ben, være alene og handle på vegne av en selv - om menneskelige dilemmaer som dukker opp i livet. «Jeg skrev låta «This Will Blow» i en tid hvor jeg var veldig gira på å klare meg selv. Jeg var lei av å føle at andres behov gikk foran min egen magefølelse, som skrek høyt at jeg ville være fri. Låten handler om å klare seg på egenhånd, å tørre å løsrive seg fra noe som ikke er bra for en. Det er p