Nye styremedlemmer i AF Gruppen

På ordinær generalforsamling 13. mai ble Hilde Kristin Herud og Erik Veiby valgt inn som nye styremedlemmer i AF Gruppen ASA.

Det er i tillegg gjennomført valg av tre ansattrepresentanter 6. april 2022 der Espen Jahr (ny), Arne Sveen og Hilde Wikesland Flaen (gjenvalgt) ble valgt.

Styret i AF Gruppen består etter dette av Pål Egil Rønn (styreleder), Arne Baumann, Hege Bømark, Saloume Djoudat, Hilde Kristin Herud, Kristian Holth, Erik T. Veiby, Arne Sveen, Espen Jahr og Hilde Wikesland Flaen (de tre sistnevnte er ansattvalgte representanter).

- Med både nye og gjenvalgte styremedlemmer sikres en god balanse mellom kontinuitet og ny inspirasjon. Jeg ser frem til å samarbeide med styret og ledelsen for å sikre fortsatt lønnsom vekst for AF Gruppen, sier Pål Egil Rønn, styreleder i AF Gruppen.

Hilde Kristin Herud (49 år) har vært administrerende direktør og kommersiell direktør i Norgips. Herud har lang erfaring som linje- og toppleder fra en bransje relatert til AF Gruppens virksomhet. Hun har tidligere hatt ledende stillinger innen reklame- og forlagsbransjen og nestleder i NHO Byggevareindustrien. Herud er Master of Arts (MA) av utdanning. Hun gjennomfører nå «Executive Board Program» på INSEAD.

Erik Veiby (58 år) er i dag arbeidende styreleder i Nordic Concrete Group og daglig leder i Kongsvinger Betong. Han har tidligere vært daglig leder i Betong Øst og hatt ulike stillinger i Kongsvinger Betongindustri. Veiby har gjennom de siste 30 årene bygget opp en omfattende virksomhet innen entreprenør- og eiendomsvirksomhet. Han har bred styreerfaring fra selskaper der han også har eierandeler. Han har via familieeide selskaper vært en større aksjonær i AF Gruppen.

Espen Jahr (49 år) er i HMS-sjef i AF Decom. Jahr var med å etablere og har ledet AF Gruppens interne bedriftshelsetjenesten i 14 år. Som leder av bedriftshelsetjenesten har han fått god kjennskap til hva som er viktig for de ansatte og kjenner de ulike enhetene godt. Jahr har erfaring som HMS-leder på prosjekt. Han har tidligere erfaring som bedriftssykepleier ved Institutt for Bedriftshelsetjeneste/Bedriftshelse Norge. Han er utdannet Master i helse/ledelse.

Bilder av hele styret i AF Gruppen er tilgjengelige på afgruppen.no.

Pål Egil RønnStyreleder AF Gruppen

Tel:909 57 713

AF Gruppen er et prosjektbasert entreprenør- og industrikonsern, formet av entreprenørånd og gjennomføringskraft. Konsernet omsatte for 27 mrd kroner i 2021 og har i dag ca 5400 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).