Nye råd om innenlandsreiser – dette dekker reiseforsikringen

Myndighetene råder nå folk til å unngå unødvendige reiser innenlands. Reiseforsikringen til Fremtind dekker avbestillinger av innenlandsreiser, foreløpig frem til 1. desember i år.

– Med bakgrunn i de nye rådene dekker vi avbestilling av innenlandsreiser. Rådene i forbindelse med pandemien endrer seg kontinuerlig, og vi dekker dette så lenge rådene til myndighetene gjelder og foreløpig frem til 1. desember, sier skadeforebygger Therese Nielsen i Fremtind, forsikringsselskapet til SpareBank 1 og DNB.

Dekningen gjelder foreløpig innenlandsreiser med avreise innen 1. desember i år, og reisen må være bestilt før 5. november. Avbestilling av innlandsreiser som bestilles etter 5. november 2020 er ikke dekket.

– Fortrinnsvis vil denne avbestillingsdekningen gjelde for forhåndsbetalte ferier og tjenestereiser, sier Nielsen som minner om at reiseforsikringen gjelder i Norge.

Som vanlig må kundene ved avbestilling kontakte reiseoperatøren først for å få ordnet eventuell refusjon hos denne, før de melder saken sin til forsikringsselskapet.

Vi er eid av SpareBank 1 Gruppen og DNB, og er et av Norges største forsikringsselskap.

Fremtind Forsikring eier Fremtind Service. Fremtind Service er Norges største AutoPass-utsteder med 750 000 AutoPass-kunder. Ønsker du å komme i kontakt med Fremtind Service finner du kontaktinformasjon her.