Nye Min side fra Kredinor – bedre oversikt og enklere å betale inkassogjelden
–Denne betalingsløsningen, i kombinasjon med nye Min side, gjør at vi i Kredinor har et helt unikt tilbud til oppdragsgiver og sluttkundene våre. Dette gjør oss helt uslåelig, sier Barbro Hagen, direktør for IT og forretningsutvikling i Kredinor.
Økt tilgjengelighet – nå også på mobil
Nye Min side på kredinor.no er utviklet for å gjøre det enklere for sluttkunden. De innloggede sidene har et enklere språk, nytt design som tilfredsstiller kravene til universell utforming og er tilpasset mobil, iPad og PC. Vi tilbyr nå flere selvbetjeningsløsninger. I tillegg til å betale, kan kundene klage om de er uenige, søke om å betale i avdrag, få hjelp til å prioritere hva som bør gjøres først – og de har ett sted for å sende og motta meldinger. Min side tilfredsstiller også alle kravene i den nye personvernlovgivningen, GDPR.
Innovasjon innenfor betalingsområdet – raskere betaling
I løpet av et drøyt år har vi lansert vår egen løsning, Betal nå – betaling uten innlogging, Vipps faktura og betaling med Vipps gjennom Betal nå. Med lansering av nye Min side tar vi enda et viktig skritt i riktig retning ved å tilby stadig mer fleksible og kundevennlige løsninger.
–Vår ambisjon er å ligge i front med enkle og lett tilgjengelige betalingsløsninger for våre oppdragsgivere og deres kunder. Derfor ble det viktig å utvikle Betal nå. For våre oppdragsgivere betyr dette mindre arbeid med betalingsoppfølging, raskere tilbakebetaling og gjenåpning hvis behov – og dermed økt lønnsomhet. Betal nå er et «must» for både leverandører og sluttkunder av abonnementstjenester, understreker Barbro Hagen.
I dag forventer kundene digitaliserte løsninger. –Dette er markedets enkleste betalingsløsning for sluttkunder. Med «real time» oppdatering i alle systemer når betaling gjennomføres, kan sluttkunden umiddelbart etter betaling få gjenåpnet eller hindret stenging av tjenester som mobil, energi, kredittkort og andre abonnementstjenester, avslutter Barbro Hagen, som selv har jobbet med telefoni og mobil tjenester i mange år før hun begynte i Kredinor.
Kredinor - største inkassoselskap målt i antall saker
Kredinor er Norges største inkassoselskap målt i antall saker. Vi håndterer 2 millioner saker for norsk næringsliv i løpet av året. Totalt utgjør dette 13,1 milliarder kroner i inkassogjeld som vi følger opp med purringer, inkassovarsel og inkasso hvis pengene ikke blir betalt. Tidligere har de fleste sakene blitt betalt via kundens egen nettbank. Med Betal nå – uten innlogging eller betaling på Min side endres betalingsmønsteret for mange. –Med vår nye og enklere versjon av Min side kan sluttkunden håndtere alt tilknyttet sine saker på ett sted, også betaling, avslutter Barbro Hagen i Kredinor.
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Nye Min side på kredinor.noVideokanal
Nøkkelord
Bilder
Lenker
Om Kredinor
Kredinor er et av de største inkassoselskap i Norge målt i omsetning og det største målt i antall mottatte saker. Vi er i dag markedsleder på løsninger innenfor kundeservice, betalingsoppfølging og inkasso til bransjene energi og telecom - og i sterk vekst innen bransjene bank/finans, handel, parkering og offentlig sektor. I tillegg til inkasso tilbyr vi løsninger i hele verdikjeden fra fakturering, reskontro og purringer, til overvåk av langtidssaker og kjøp av porteføljer. Kredinor utvikler løpende nye digitale løsninger og automatiserer prosesser gjennom robotisering. Dette bidrar til forenkling både for oppdragsgivere og kunder. Kredinor har 514 ansatte og er lokalisert på ti steder i hele Norge. I tillegg har vi ett kontor i Ballerup utenfor København i Danmark med 43 ansatte og ett kontor i Stockholm, Sverige med 23 ansatte. Les mer på kredinor.no.
Følg pressemeldinger fra Kredinor
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kredinor på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Kredinor
Resultat for fjerde kvartal 202314.2.2024 07:15:00 CET | Pressemelding
(Oslo, 14. februar 2024) Kredinor AS publiserte i dag selskapets kvartalsrapport for fjerde kvartal og årsresultatet for 2023. Kvartalet var svakt for Kredinor, hovedsakelig på grunn av høye kostnader. Samtidig forbedret collection performance seg til 102,8 % i Q4, opp fra 90 % i Q3 2023 og 101 % i Q4 2022.
Vi er nær et økonomisk bunnpunkt for husholdningene7.2.2024 06:50:00 CET | Pressemelding
Et nytt økonomisk helse-barometer viser at nordmenns økonomiske hverdag er utfordrende, og at vi fortsatt må stålsette oss for tøffere tider. Kredinor-barometeret, som ble lansert i dag, viser historisk lave nivåer.
Det blir litt verre før det blir bedre31.1.2024 06:50:00 CET | Pressemelding
Norske husholdninger klarer seg relativt bra gjennom de tøffe økonomiske tidene. Det siste året har antallet inkassosaker for privatpersoner økt med 5 %, men er fortsatt godt under nivåene fra før pandemien traff oss. Rapporten Kredinor Innsikt som ble publisert i dag, viser at bedrifter sliter mer enn privatpersoner.
Forverring av nordmenns økonomiske situasjon8.1.2024 07:13:36 CET | Pressemelding
Nordmenns bekymringer for privatøkonomien har økt betydelig gjennom høsten og vinteren. I en fersk Norstat-undersøkelse gjennomført for Kredinor svarer 1 av 5 at privatøkonomien går ut over arbeidshverdagen. Hele 28 prosent svarer at de ikke klarer en uforutsett regning på 10.000 kroner.
Lederskifte i Kredinor6.12.2023 08:18:02 CET | Pressemelding
Rolf Eek-Johansen og Lisa S. Legallais-Hansen skal midlertidig lede Kredinor, Norges største inkassoselskap.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom