Mercedes-Benz Norge

Nye Mercedes-Benz S-Klasse: En helt ny luksuriøs og moderne kjøreopplevelse.

Del
Nye S-Klasse er selve spydspissen til Mercedes-Benz: legendarisk ingeniørkompetanse og en arv av godt håndverk møter progressiv digital innovasjon. Nye S-Klasse kombinerer kunstig intelligens med erfaring fra 135 års ingeniørkunst. Priser og salgsstart på Nye S-klasse forventes i løpet av høsten 2020.

"Moderne luksus får en ny betydning med interiøret i nye S-Klasse. Designerne har skapt en feel-good atmosfære preget av eleganse og høy kvalitet. S-Klasse har alltid stått for luksus, komfort, sikkerhet og livsstil, og den nye generasjonen byr på en luksuriøs og moderne kjøreopplevelse på høyeste nivå" sier Kjetil Myhre, konserndirektør Mercedes-Benz Personbil hos Bertel O. Steen.

MBUX: en ny dimensjon innen personalisering og interaksjon
Dashbordet har fått en ny arkitektur, med et moderne overflatedesign og ergonomisk skjermoppsett, samt utstyrt med andre generasjon MBUX (Mercedes-Benz User Experience) som er et av høydepunktene som kommer med nye S-Klasse. Bilens interiør er enda mer digitalt og intelligent, og mulighetene for personalisering og intuitiv drift har blitt langt mer omfattende. Det intelligente infotainmentsystemet MBUX er i bedre stand til å lære og kan om ønskelig lære seg dine vaner og ta initiativ for deg. I tillegg kan visse handlinger utføres selv uten aktiveringsnøkkelordet "Hey Mercedes", som feks å godta en telefonsamtale. I nye S-Klasse kan brukergrensesnittet MBUX også betjenes fra passasjerer i baksetet.

En intuitiv og harmonisk kjøreopplevelse på høyeste nivå
Mer enn noen gang tidligere oppfyller interiøret kravet om en privat tilflukt mellom hjem og arbeid. Den ønskede harmonien mellom digital og analog luksus resulterer i et revolusjonerende interiørdesign, hvor førerdisplayet og mediedisplayet gir en omfattende estetisk opplevelse.

Det store head-up-displayet i frontruten byr på nyeste visningsteknologi i synsfeltet. Augmented reality-visningen suppleres av det innovative instrumentpanelet med 3D-skjerm. Betjeningen gir deg valget mellom stemmestyring eller sentral OLED berøringsskjerm. Utseendet på skjermene kan tilpasses med et utvalg av fire skjermstiler (diskret, sporty, eksklusiv, klassisk) og tre moduser (navigasjon, assistanse, service).

Setene bokstavelig talt inviterer sjåfør og passasjerer til å sette seg ned og slappe av. Opptil 19 motorer i forsetene gir komfortable sitteplasser - et tall som indikerer kompleksiteten i teknologien som er installert i setene, i tillegg vil ti forskjellige massasjeprogrammer bli tilgjengelig i nye S-Klasse.

For de spesielt musikkinteresserte så har også Mercedes-Benz forbedret komforprogrammet «ENERGIZING» i nye S-Klasse med massasje i setene basert på resonansoverføring fra det integrerte Burmester® high-end 4D surroud sound systemet. Dette gjør basstoner følbare, og legger til et nivå til den tredimensjonale lytteopplevelsen – 4D lyd – inspirert av den akustiske massasjen. 

Automatiserte kjøre- og kjøreassistentsystemer: enda mer støtte for sjåføren
Med nye S-Klasse kommer Mercedes-Benz enda et stort skritt nærmere visjonen om ulykkesfri kjøring. Føreren støttes av mange nye eller utvidede kjøreassistansesystemer. Når fare truer, er assistansesystemene i stand til å svare på forestående kollisjoner slik situasjonen krever. Som for eksempel har Mercedes-Benz lagt til en ny funksjon av PRE-SAFE® Impulse Side: Når en sidekollisjon truer, kan karosseriet løftes med opptil 80 millimeter med E-ACTIVE BODY CONTROL fjæring i løpet av noen tiendedeler av et sekund like før en forestående kollisjon. Dette reduserer belastningen på dørkonstruksjonene, siden dørterskelen kan absorbere mer av energien takket være sin høyere posisjon. Som et resultat kan deformasjon av passasjercellen og belastningen som påvirker passasjeren reduseres. Radarsensorer brukes til å gjenkjenne et potensielt sidekrasj.

Under er oversikt over motorvariantene som vil være tilgjengelig i Norge fra starten. En plug-in hybrid med en helelektrisk rekkevidde på ca. 100 kilometer er forventet i 2021.

  S 450 4MATIC S 500 4MATIC S 350 d 4MATIC S 400 d 4MATIC
Sylinderarrangement M 256, 6 i rekke OM 656, 6 i rekke
Motorvolum (cc) 2999 2999 2925 2925
Ytelse  (kW/hk ved rpm) 270/367 ved 5500-6100 320/435 ved 5900-6100 210/286 ved 3400-4600 243/330 ved 3600-4200
Dreiemoment (Nm ved rpm) 500 ved 1600-4500 520 ved 1800-5.500 600 ved 1200-3200 700 ved 1200-3200
Akselerasjon 0-100 km/t (sek) 5,1 4,9 6,2 5,4
Toppfart (km/h) 250 250 250 250
Blandet forbruk (l/100 km) 9.5-7.8 (9.4-7.8) 9.5-8.0 (9.4-8.0) 8.0-6.6 (7.9-6.5) 8.0-6.7 (7.9-6.7)
Blandet CO2 – utslipp (g/km) 215-178 (213-177) 216-181 (214-181) 211-172 (209-171) 211-175 (209-175)

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Om Mercedes-Benz Norge

Mercedes-Benz Norge
Mercedes-Benz Norge
Solheimveien 7
1473 Lørenskog

679 26 000https://www.mercedes-benz.no/

Mercedes-Benz Norge er en avdeling på 30 årsverk i Bertel O. Steen AS som siden 1972 har vært importør i Norge. 

Bertel O. Steen importerer i tillegg bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS, Opel, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, smart®, Setra og Fuso til Norge. Hovedtyngden av salget skjer gjennom vår egeneide forhandlerkjede. Konsernet er også en stor aktør innen bilfinans og verksteddrift.

Bertel O. Steen ønsker å ta en ledende rolle i den store transformasjonen som bilbransjen er inne i, og å bidra til utviklingen av morgendagens mobilitetsløsninger. Selskapet har ca. 3 000 medarbeidere. Hovedkontoret ligger i Lørenskog kommune.

Følg pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye