Nye Mercedes-Benz Citan – Årets varebil 2022

Et jurypanel bestående av 24 medlemmer kåret nye Mercedes-Benz Citan til International Van of the Year (IVOTY) 2022. Bilen kombinerer et kompakt ytre sammen med en romslig innside, og snart er den å se på norske veier.
Nye Mercedes-Benz Citan – Årets varebil 2022

- Vi er utrolig stolte over at nye Citan er kåret til årets varebil 2022. Modellen kompletterer rekken av moderne varebiler fra Mercedes-Benz i imponerende stil, og har både komfort og sikkerhet i høyfokus, sier Per Ragnar Johansen, salgsdirektør for Mercedes-Benz varebil, hos Bertel O. Steen.

Mercedes-Benz Citan ble sammen med Renault Kangoo kåret til International Van of the Year (IVOTY) 2022. Utdelingen av den prestisjetunge prisen ble foretatt på Solutrans Diner de Gala i Lyon, Frankrike, den 17. november. Dette er fjerde gang Mercedes-Benz mottar prisen, hvor Vito (1996 og 2005) og Sprinter (1995) tidligere har vunnet. Under årets arrangement markerte International Van of the Year i tillegg sitt 30-års jubileum.

I finalen var det 14 kandidater fra 11 produsenter der vinneren til slutt skulle kåres. Hovedkriteriene for prisen var bilenes bidrag til effektivitet, sikkerhet, bærekraft og miljøstandarder i sektoren for lette varebiler.

Nye Citan kan bestilles allerede nå, og prisene starter på kr. 257.900,-.

Tekniske data: Motor

110 CDI