Nye låter fra Orbo & Gráinne Duffy, Marius Lien, Sigrun Loe Sparboe og AFFE!

Orbo & Gráinne Duffy

Irsk-norsk folkrock samarbeid.

Den irske artisten Gráinne Duffy og norske Ole Reinert Berg-Olsen aka ORBO har igjen vært i studio. Den nye singelen «Heartbeat» er skrevet av dem begge og med på innspillingen er Magnus Skylstad på trommer, Reidar Opdal på piano og Øystein Fosshagen på fele. Dette er en folkrock ballade med innslag av keltisk i god singer-songwriter stil.

Sigrun Loe Sparboe fortsetter å levere visekunst med sin nye singel "Suha".

Sigrun Loe Sparboe slapp i høst det kritikerroste fjerdealbumet «Dønninger» og nå følger hun opp med singelen «Suha». «Suha» er en gripende historie om et medmenneske som har vært på flukt fra krig og om savn etter det som alltid vil være ens hjem. Sigrun har denne gangen gått opp noen nye veier hva lydbildet angår! Med «Suha» viser hun at hun er en artist i kontinuerlig vekst.

Dette er visekunst som kryper under huden på deg!

«Suha» er historien om en kvinne og ei mor som Sigrun ble kjent med i barnehagens garderobe. Begge småbarnsmødre, like gamle og mye til felles, men totalt ulik historie. Sigrun oppvokst i en småby i nordnorge og Suha i Irak.

Sigrun har skrevet flere sanger om hjem og tilhørighet, og har selv hatt ei sterkt dragning til sitt hjemsted. «Suha» er en sang om vennskap, tilhørighet, hjem, innsikt, savn og styrke!

Lytt til «Suha» her.

Ny singel fra Marius Lien

Den nye låta til Marius Lien er en ung manns refleksjon, ganske moden sådan, om å sørge for å dele. I Marius` nære familie rammes enkelte av framskreden alder for tida, og Marius tenker over hva som IKKE er fortalt. Hva er det jeg IKKE vet, og ikke minst risikerer å ikke få vite? Liv fylles med innhold, uansett type, og lange liv MYE innhold. En person som er 23 har selvsagt derfor ALT å lære av sine voksne (forbilder).

Marius`erkjennelse her handler om nettopp dette. Å fylle opp historiebanken mens kilden kvalitetssikrer. Plutselig er det for seint, og historiene er tredjehåndsinfo..

Lytt til «Tell Me Your Stories» her.

AFFE kler seg ut

Bjørn Lindquist(78) og Kristin Seiersten(31) er skaperne bak dette nye, spennende prosjektet for barn, og nå er de klare med en ny singel fra AFFEs univers.

AFFEs verden setter lys på hvor viktig det er for barn å bli sett og hørt. Og føle seg viktig. Og selv om noen av låtene til AFFE er litt mer alvorlige, så har han også mange morsomme sanger, og denne nye låten er en slik sang.

I sangen «AFFE og Reina kler seg ut» synger AFFE om noe han ler seg nesten halvt ihjel av. For hva har AFFE i cowboyhatten sin, og hva får han på et bittelite knips? Og hvilken storesøster vil helst kle seg annerledes enn alle andre? Du kan prøve å holde deg alvorlig når du får svarene i låta.

Lytt til «AFFE og Reina kler seg ut» her.

HIGHLIGHTS AND NEW RELEASES24.5.2022 15:45:39 CEST | Pressemelding

Kim Myhr, "Sympathetic Magic" - Release 19.08.2022, HUBRO Listen to "Sympathetic Magic" hereDropbox with WAV, photos & press release Sympathetic Magic is an ecstatic, delirious, and deeply touching piece of music; a towering new work in Kim Myhr’s increasingly substantial output as an artist and composer. Sympathetic Magic is the follow-up to Kim Myhr’s 2017 album You | me, which was widely praised and received an honorary mention at the 2018 Nordic Music Prize. While the immersive warmth of You | me is still present, Sympathetic Magic is more expansive than its predecessor. A band of eight musicians playing a wide variety of instruments including electric 12-string guitars, drum machines, vocals, synthesizers, organs and lots of drums and percussion, has created a work of a grander scale. SINGLE RELEASES: June 15 - “Up To The Sun Shall Go Your Heartache” July 13 - “Gifting Senselessly in Endless Lavishness" Aug 17 - “And I Thought These Are My People” Kim Myhr. Photo: Orfee Schuijt Es

Espen Berg Trio slipper sitt fjerde album!20.5.2022 11:57:10 CEST | Pressemelding

Espen Berg Trio slipper sitt fjerde album på Odin Records 20. mai. "Fjære" består av sju nye komposisjoner signert Berg og er spilt inn i en tid der det har vært vanskelig å samles. Som en motvekt til dette, og som et symbol på samhold og vennskap har trioen for første gang tatt med seg gjesteartister i studio: Mathias Eick (trompet), Hanna Paulsberg (sax) og Silje Nergaard (vokal). Albumet er på mange måter en naturlig evolusjon av trioens allerede etablerte kvaliteter, men byr på flere overraskelser underveis. Michael Scott Hartung i Propeller Music Division har også løftet musikken ytterligere med en gjennomarbeidet og detaljert produksjon.

Ny musikk fra Marte Eberson!20.5.2022 11:19:46 CEST | Pressemelding

Marte Eberson er ute med singelen «This Will Blow» - en deilig up-tempo poplåt som passer perfekt i sommerspillelisten. Med en vintage-vibe og fengende melodier, formidler sangen et gjenkjennelig budskap. Det er en optimistisk poplåt, men med en stofflighet og et analogt uttrykk som skal vekke assosiasjoner til en annen tid. Et lite tilbakeblikk til 60-tallet, men samtidig med et moderne, friskt uttrykk. Hør «This Will Blow» her! Tematikken i låta tar opp viktige, men enkle spørsmål, på en gjenkjennelig måte; som hvem en selv er i og utenfor et forhold, og selvstendighet. Å tørre å stå på egne ben, være alene og handle på vegne av en selv - om menneskelige dilemmaer som dukker opp i livet. «Jeg skrev låta «This Will Blow» i en tid hvor jeg var veldig gira på å klare meg selv. Jeg var lei av å føle at andres behov gikk foran min egen magefølelse, som skrek høyt at jeg ville være fri. Låten handler om å klare seg på egenhånd, å tørre å løsrive seg fra noe som ikke er bra for en. Det er p