Mercell

Ny visuell identitet gir signal om ny tid i Mercell

Dette symboliserer starten på et nytt kapittel i vårt firmas historie, sier konsernsjef Terje Wibe. Foto: Joachim Hellenes

Mercell presenterer i dag en ny visuell identitet. Den nye identitet skal tjene som grunnlag for å kommunisere Mercells visjon til et stadig større og bredere publikum.

Mercell ble startet i 1999. Dagens skifte av ny visuell identitet markerer en ny viktig milepæl i Mercell’s historie der selskapet har gått fra å være en mindre, innovativ aktør til å bli en ledende SaaS-plattform for elektroniske offentlige anbud og anskaffelser i det nordiske markedet.

Mercell har en lønnsom vekstmodell som kombinerer organisk vekst med fusjoner og oppkjøp, og selskapet fortsetter å utvide seg til nye geografiske og produktmessige markeder.

-        I fjor gikk Mercell for alvor inn på å utvide verdikjeden ytterligere ved å tre inn i supplerende tjenestetilbud. I år kommer det til å handle om å konsolidere sektoren i det europeiske markedet. Slik sett er lanseringen av en ny visuell identitet et symbol på en ny start for den utvidede Mercell-familien, sier konsernsjef Terje Wibe.

-        Dette er ikke bare en visuell endring. Det understreker også en forpliktelse til å fortsette å utvikle Mercell med sikte på å forbedre opplevelsene for både kunder og partnere, fortsetter han.

Mercell har en lønnsom vekstmodell som kombinerer organisk vekst med fusjoner og oppkjøp, der kjøpet av Visma Commerce til godt over to milliarder kroner i november i fjor forseglet selskapets posisjon i Norden. Med onsdagens oppkjøp av Negometrix i Nederland viser Mercell at selskapet også har betydelige ambisjoner om videre ekspansjon i Europa.

Vekst er en vesentlig verdidriver for Mercell. Et større antall kjøpere og leverandører i SaaS plattformen styrker fordelene for hver deltaker på plattformen, som igjen tiltrekker seg nye kjøpere og leverandører i en god vekstsirkel.

Mercell vokser også ved å legge til nye verdiskapende produkter og tjenester til plattformen.

og selskapet kommer til å fortsette å investere i virksomhet på mange ulike områder med ett klart formål: Å levere bransjeledende produkter og gi maksimal verdi og gode kundeopplevelser til enhver tid.

-        Vår lansering av ny visuell identitet er nok et eksempel på vår utrettelige jakt på å bli stadig bedre. Dette handler ikke om å endre hvem vi er. Vår nye visuelle identitet handler om å forsterke hva vi gjør best og hva som har bidratt til at vi har blitt en pålitelig partner og en nordisk leder. Vi er stolte av vår historie og samtidig glade for å ta til på det neste spennende kapittelet, sier Wibe.

Mercell’s visuelle identitet er utviklet i samarbeid med konsulent Alf Bendiksen og det Oslo-baserte designbyrået Fete Typer og det revitaliserte utseendet som inkluderer en ny logo og en ny visuell identitet vil bli rullet ut i alle Mercell sine kommunikasjonskanaler de kommende måneder.

Bilder

Om Mercell

Mercell
Askekroken 11

21 01 88 00http://mercell.no

Mercell er en ledende digital plattform for offentlig anbudsverktøy og har nylig kommet inn på eProcurement-markedet. Selskapet har cirka 2.600 innkjøpere og 26.600 leverandører, noe som en kundemasse på cirka 29.200 kunder.

Vår unike markedsplass forenkler anbuds- og anskaffelsesprosessen og gjør det trygt og enkelt for innkjøpere å finne relevante leverandører for deres innkjøpsbehov. Mercell sørger også for at leverandører finner relevante forretningsmuligheter, samt verktøy for leverandørene for å motta og håndtere kjøp fra offentlige og private innkjøpere digitalt.

Mercell leverer tjenester til offentlige og private innkjøpere i 13 europeiske land, og vårt mål er å bli den ledende software-as-a-service (SaaS)-plattformen for digitale anbud og innkjøp i Europa.