Grappa Musikkforlag ASGrappa Musikkforlag AS

Ny versjon av "Kardemommesangen" ute nå!

Sol Heilo er musikalsk sjef bak ny versjon av den kjente og kjære musikken fra Thorbjørn Egners verden

Cover: Kademommesangen - Kardemomme by

Lytt til den her

Nå skal de kjente og kjære melodiene fra «Folk og røvere i Kardemomme by» liste seg inn under hjernebarken din og bli der.

En ny animasjonsfilm fra Qvisten Animation basert på Egners evigunge klassiker nærmer seg ferdig. Filmen er spilt inn i Kardemomme by Filmstudio i Dyreparken, kun et steinkast fra den ekte Kardemomme by. Høstens store familiefilm om Kardemomme by kommer julen 2022.

Sol Heilo har re-arrangert all musikken, og står bak de nye versjonene av de kjente og kjære klassikerne.

- Det er en ubeskrivelig stor ære å få lov til å røre ved dette materialet, som er en del av hjertet mitt og oppveksten min. Egners musikk har absolutt vært med på å utforme mitt eget musikalske uttrykk, og jeg har med stor respekt forsøkt å beholde det gamle uttrykket i en ny og mer moderne innpakning, sier Sol Heilo.

Cover: Kademommesangen - Kardemomme by

Slagkraftig og vakker julelåt fra stjernespekket kammerorkester9.12.2022 11:01:49 CET | Pressemelding

Skotske Sarah-Jane Summers og finske Juhani Silvola har satt sammen sitt eget kammerorkester, bestående av et stjernelag med norske folke-, klassisk- og jazz-musikere. Orkesteret ble døpt Sølvstrøk, og skaper en slagkraftig, nyanserik og livlig sound som kler duoens sjangeroverskridende musikk utmerket. I dag er de ute med låta «Christmas Day I da Mornin´», en Shetlandsk juleslått fra tidlig på 1800-tallet, som begynner som en stille snødekt julemorgen, våkner gradvis opp og utvikler seg, og ender opp i et mimrende tilbakeblikk over årene som har gått og julene som har vært.