Allergan och CoolSculpting

Ny undersøkelse: 50% av de spurte nordmennene ønsker å fjerne overflødig fett

En fersk undersøkelse fra Novus, utført på oppdrag for CoolSculpting® viser at halvparten av de spurte 1027 nordmennene opplever å ha overflødig uønsket fett de gjerne vil ha fjernet. Majoriteten av disse (tilnærmet 80%) kan tenke seg å gjøre fettreduserende inngrep på magen. [1]

Hvilke kroppsdeler kunne du tenke deg å gjennomføre et fettreduserende inngrep på?

Blant de som kan eller kanskje kan tenke seg å gjøre et inngrep som reduserer overflødig uønsket fett, kan rundt 40% tenke seg å gå for en ikke-kirurgisk prosedyre. Av disse velger 77% at magen er området de ønsker behandlet – etterfulgt av midje (kjærlighetshåndtak»/«love handles) og innside lår. Dette til tross for at de fleste sier at de spiser sunt, har et sunt kroppsbilde – og at over halvparten av de spurte trener regelmessig hver uke.1 (Se tabellen under).

Når en sunn livsstil ikke er nok

– Til tross for sunne matvaner og mosjon er det ikke alltid mulig å kvitte seg med ekstra fett og oppnå ønsket resultat. CoolSculpting® er en av de mest utførte fettreduksjonsbehandlingene i hele verden, og dens sikkerhet og effekt har blitt bevist i ulike undersøkelser. Med CoolSculpting® og den nye generasjonen CoolAdvantageTM munnstykke er det mulig å behandle utvalgte områder på en rask og trygg måte og du kan vanligvis gå tilbake til jobb og hverdagens gjøremål umiddelbart etter behandling, sier Dr. Marcus Eriksson, spesialist i plastikkirurgi, Privatklinikken i Oslo.

Viktig når du velger behandling

Blant de som kan tenke seg å ta en behandling som reduserer overflødig uønsket fett på kroppen, er det viktigst at behandlingen gir få eller ingen komplikasjoner (52%), tett etterfulgt av at behandlingen må gjennomføres av en sertifisert klinikk (43%) – og at behandlingen er gransket og godkjent av myndigheter. En tredjedel vektlegger at behandlingen gjennom studier må ha vist seg å være effektiv.1

CoolSculpting®, CoolAdvantageTM

CoolSculpting® med CoolAdvantageTM munnstykke er en ikke-kirurgisk behandling som reduserer uønskede fettområder permanent med kulde. Områder for behandling kan blant annet være mage, midje («kjærlighetshåndtak»/«love handles»), innside/ytterside lår, innside knær, armer og under haken. Behandlingen er særlig egnet for personer som ønsker å bli kvitt den type fett som ikke forsvinner bare ved hjelp av sunn livsstil.

Ingen sykefravær er nødvendig ved behandling med CoolSculpting® med CoolAdvantageTM og du kan vanligvis trene og gå tilbake til arbeid og dagligdagse gjøremål rett etter behandling.2-5 CoolSculpting® er den eneste ikke-kirurgiske fettfrysebehandlingen som er godkjent av FDA (U.S. Food and Drug Administration – den amerikanske instansen tilsvarende Statens legemiddelverk i Norge), og har klinisk dokumentert effekt i fettreduksjon.6-16

En nyskapende teknikk for fjerning av fett

Vi blir alle født med et fast antall fettceller i kroppen vår. I ungdomsårene kan antall fettceller øke, men antall fettceller for resten av livet er bestemt i alderen 19-20 år. Når vi øker i vekt, får vi ikke flere celler, men de eksisterende fettcellene blir ganske enkelt større. På samme måte krymper disse cellene når vi går ned i vekt. CoolSculpting® har en teknologi som fungerer ved å kjøle huden og hud og fettceller ned til minus 11 grader Celsius uten smerter og uten å ødelegge annet vev enn fettvev. Fettcellene fjernes så naturlig ut av kroppen – permanent.Endelig resultat er synlig innen tre måneder etter behandling, selv om en vanligvis kan merke forbedringer allerede etter de første tre til fem ukene etter behandling.2

For fullstendig informasjon, besøk nettsted på https://no.coolsculpting.com/

Om undersøkelsen

Undersøkelsen ble utført av Novus partner Respons Analyse, gjennom webintervjuer i deres tilfeldig rekrutterte og representative panel. Antall intervjuer: 1 027. Målgruppe: Den norske allmennheten i alderen 18-79 år. Feltperiode: 12-29 mai 2019.

Referanser

1. Novus-undersøkelse om uønsket overflødig fett, Norge 2019.
  2. Krueger N, et al. 2014. Cryolipolysis for noninvasive body contouring: clinical efficacy and patient satisfaction Clinical, Cosmetic and Investigational Dermatology;7:201-205.
  3. Kilmer SL. 2017. Prototype CoolCup Cryolipolysis Applicator With Over 40% Reduced Treatment Time Demonstrates Equivalent Safety and Efficacy With Greater Patient Preference. Lasers in Surgery and Medicine;49:63-68.
  4. Zelickson B, et al. 2009. Cryolipolysis for Noninvasive Fat Cell Destruction: Initial Results from a Pig Model. American Society for Dermatology Surgery;35:1462-70.
  5. Nelson AA (ed) Avram MM. Fat removal: Invasive and noninvasive body contouring. Wiley-Blackwell; 1st edition. April 2015. ISBN-10 144433428X.
  6. Kilmer SL, et al. Lasers in Surgery and Medicine 2016;48:3–13
  7. Garibayan L, et al. Lasers in Surgery and Medicine 2014;46:75–80
  8. Lee SJ, et al. Journal of Cosmetic and Laser Therapy 2016;18:126–129
  9. Boey GE and Wasilenchuck JL. Dermatol Surg 2014;0:1–6
  10. Wanitphakdeedecha R,et al. Lasers Med Sci 2015;30:2165–9
  11. StevensWGandBachelorEP.AestheticSurgeryJournal2015;35:66–71
  12. Shek SY et al. Lasers in Surgery and Medicine 2012;44:125–130
NO-CSC-1950002 – Juli 2019

Bilder

Om Allergan och CoolSculpting

Allergan och CoolSculpting
Strandbergsgatan 61
112 51 Stockholm, Sverige

4780017502

CoolSculpting® er en ledende ikke-kirurgisk fettreduksjonsbehandling. Ved hjelp av CoolSculpting benyttes kontrollert kjøling til å fjerne gjenstridig fett som er vanskelig å få vekk, selv med kosthold og trening. Det betyr at det nå finnes en måte å oppnå drømmeutseendet ditt på.

Følg saker fra Allergan och CoolSculpting

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Allergan och CoolSculpting på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.