Ny styreleder i Landkreditt Bank

Bjørg Marit Eknes er valgt til ny styreleder i Landkreditt Bank.
Bjørg Marit Eknes er ny styreleder i Landkreditt Bank. Her sammen med styreleder i Landkreditt SA, Hans Edvard Torp, og konsernsjef i Landkreditt, Ole Laurits Lønnum (foto: Landkreditt)

Bjørg Marit Eknes ble i generalforsamlingen i dag valgt til ny styreleder i Landkreditt Bank. Eknes er direktør for organisasjon og virksomhetsstyring ved Norges Handelshøyskole (NHH), og har bred erfaring fra bank- og finanssektoren med blant annet lang fartstid fra Sparebanken Vest.

Nå er hun klar for styreledervervet i Landkreditt Bank.

– Landkreditt Bank har et viktig samfunnsoppdrag som en av landbrukets viktigste finansielle støttespillere samt en spennende rolle som utfordrer i privatmarkedet. Jeg ser frem til å bidra til en fortsatt sterk utvikling i en konkurransedyktig og fremtidsrettet bank, sier Bjørg Marit Eknes.

Konsernsjef i Landkreditt Ole Laurits Lønnum er glad for å ønske Bjørg Marit Eknes velkommen som styreleder i Landkreditt Bank.

– Bjørg Marit har en bakgrunn og kompetanse som vi mener vil ha stor betydning for den videre veksten og utviklingen vi ønsker for banken, med sterke resultater, økt digitalisering og stadig bedre kundeopplevelser. Vi er glade for å få Bjørg Marit om bord som ny styreleder, og ser med forventning frem til samarbeidet, sier han.

Stor betydning for formålet

Hans Edvard Torp er styreleder i Landkreditt SA, som er morselskapet i finanskonsernet Landkreditt. Som styreleder for banken, spiller man også en betydningsfull rolle for konsernet som helhet, understreker han:

– Med Bjørg Marit på plass som leder har bankstyret en bredde og kompetanse som er godt rigget for den fremtidige veksten og utviklingen. Bankens utvikling er av stor betydning for hvordan vi som konsern klarer å oppfylle vårt formål overfor landbruket, som er å bidra til en bedre økonomi for medlemmene og kundene gjennom å tilby gode finansielle produkter og tjenester, sier Hans Edvard Torp.

Bjørg Marit Eknes overtar som styreleder i Landkreditt Bank etter Inge Støve, som har hatt vervet siden 2012.

Hans Edvard Torp, styreleder i Landkreditt SA, tlf. 932 58 796
Bjørg Marit Eknes, styreleder i Landkreditt Bank, tlf. 952 65 875

Henvendelser kan også rutes via Line Sollie Karlsen, kommunikasjonsrådgiver i Landkreditt, tlf. 924 91 750 eller e-post: line.sollie.karlsen@landkreditt.no

Bjørg Marit Eknes er ny styreleder i Landkreditt Bank (foto: Landkreditt)