Active Brands AS

Ny sponsorstrategi for Dæhlie Sportswear

(Oslo, 23. april 2021) Dæhlie Sportswear fornyer ikke sponsoravtalen med Norges Skiforbund Langrenn etter kommende OL-sesong. Selskapet etablerer i stedet en ny satsning som skal understøtte Dæhlie Sportswears internasjonale ambisjoner. Målet er å styrke langrenn internasjonalt og bidra til å gjøre sporten mer attraktiv både i Norge og utenfor landets grenser gjennom å tenke nytt og innovativt.
Øystein Bråta, daglig leder for merkevaren Dæhlie i Active Brands

- Vi er svært fornøyde med sponsoravtalen vi har hatt med Skiforbundet. Den har gitt oss en mulighet til å jobbe tett med verdens beste langrennsløpere gjennom åtte begivenhetsrike år, en sterk posisjon i markedet og verdifull kunnskap. Vi takker løpere og forbund for et profesjonelt og fruktbart samarbeid. Vi skal fortsette å støtte langrennssporten gjennom en ny og innovativ satsning som gjenspeiler både våre nasjonale og internasjonale ambisjoner, sier Øystein Bråta, daglig leder for merkevaren Dæhlie i Active Brands, og fortsetter.

- Langrenn er svært viktig for oss. Det har det alltid vært, og det vil det fortsette å være. Vi er litt hemmelighetsfulle nå, men gleder oss til å kunne presentere våre planer og sponsorsatsning for årene som kommer når tiden er inne. Målet er å styrke langrenn internasjonalt og sørge for at sporten er attraktiv både i Norge og utenfor landets grenser.

Dæhlie Sportswear har vært partner til Norges Skiforbund Langrenn siden 2014, og avtalen fortsetter ut OL-sesongen 2022.

- Vi takker for et godt og konstruktivt samarbeid gjennom hele sponsorperioden, og ser fram til å fullføre avtalen med en flott OL-sesong, sier Espen Bjervig, langrennssjef i Norges Skiforbund.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Øystein Bråta, oystein@activebrands.com, tlf: 915 89 490

Om Active Brands

Active Brands er en ledende nordisk leverandør av merkevarer innen sport. Selskapet eier norske merkevarer med internasjonalt potensiale, som Dæhlie Sportswear, Johaug, Kari Traa, Sweet Protection og Åsnes. Active Brands er lokalisert med kontorer i Skandinavia, USA og Asia.

Dæhlie Sportswear ble etablert av langrennsløper Bjørn Dæhlie i 1996. Dæhlie Sportswear leverer teknisk bekledning for langrenn og løp. Merkevaren omsetter for nærmere 200 MNOK og har distribusjon primært i Skandinavia, Sentral-Europa og Nord-Amerika.

Øystein Bråta, daglig leder for merkevaren Dæhlie i Active Brands

Om Active Brands AS

Active Brands AS
Kabelgata 6

+47 56 51 98 00https://www.activebrands.com/

Følg pressemeldinger fra Active Brands AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Active Brands AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.