Ny ŠKODA-direktør i Harald A. Møller

1. september tiltrer Martine Ødegaard Behrens stillingen som ny direktør for ŠKODA Norge i Harald A. Møller AS.

Behrens (33) er i dag leder for avdelingen Salg Servicemarked i Harald A. Møller, og har flere års erfaring fra Volkswagen personbil og andre nøkkelroller hos landets største bilimportør.

- Det er en enorm styrke å kunne finne en slik kandidat i egne rekker, og jeg er veldig tilfreds med at Martine skal lede ŠKODA-avdelingens viktige arbeid fremover. Hun har gjennom flere år, og flere sentrale roller hos oss, vist at hun har egenskapene som skal til for å lykkes, sier Ulf Tore Hekneby, administrerende direktør i Harald A. Møller AS.

Behrens har tidligere blant annet vært leder for produktavdelingen hos Volkswagen personbil, og hun har hatt ansvar for strategiske initiativ for hele Harald A. Møller. Hun har dessuten blitt trukket frem i E24s kåring av landets største ledertalenter. Behrens er utdannet fra Handelshøyskolen BI og Grenoble Ecole de Management i Frankrike.

- Det har vært inspirerende å se hvordan ŠKODA-avdelingen og -forhandlerne har lykkes med den store transformasjonen merket har stått i de siste par årene. Muligheten til å være med å utvikle ŠKODA videre i Norge ser jeg på som utrolig spennende, sier Martine Ødegaard Behrens, påtroppende direktør for ŠKODA Norge i Harald A. Møller AS.

Behrens erstatter Thomas Meiner, som fra 1. september blir ny direktør for Volkswagen personbil i Harald A. Møller.

ŠKODA har vokst kraftig i det norske markedet de siste årene, og mye av årsaken til det er en vellykket overgang til den elektriske drivlinjen med ŠKODA ENYAQ. Nå ruller merket ut flere spennende elbilplaner. Nylig viste ŠKODA frem de første skissene av den elektriske konseptbilen og syvseteren VISION 7S. Samtidig har også ENYAQ COUPÉ inntatt norske veier. Nettopp ENYAQ COUPÉ er sentral i ŠKODAs pilotprosjekt med en agent-salgsmodell, og dette prosjektet blir én av flere viktige oppgaver ŠKODA-apparatet skal løse fremover.

På veien videre blir det med Martine Ødegaard Behrens bak rattet.

- Jeg gleder meg til å ta fatt på jobben, og ikke minst til å raskt bli bedre kjent med ŠKODAs forhandlerapparat, sier Behrens.

Ulf Tore Hekneby, adm.dir Harald A. Møller AS
ŠKODA ENYAQ Coupé