Ny sjef for flyoperasjoner i Babcock på vei inn

Sjef for flyoperasjoner Hans Skog-Andersen i Babcock Scandinavian AirAmbulance, skal over i en ny lederstilling i Babcock Aviation, hvor han skal bygge opp en ny organisasjon for helikopteroperasjoner.
Hans Skog-Andersen (bildet) som er sjef for flyoperasjoner i Babcock skal etter hvert over i en annen stilling, og vil bli erstattet av Asgeir Nyseth. Foto: Jogn Trygve Tollefsen/BSAA

Han har imidlertid sagt ja til å fortsette som sjef for flyoperasjoner inntil situasjonen i ambulanseflytjenesten er avklart og stabilisert. Asgeir Nyseth som tidligere har vært driftsdirektøri Norwegian kommer til å ta over som sjef for flyoperasjoner etter Skog-Andersen.

Daglig leder Marius Hansen i Babcock har de siste månedene jobbet for å kunne frigjøre Skog-Andersen til å jobbe med det nye forretningsområdet. Han er fornøyd med at selskapet nå har fått en ny erfaren leder inn i organisasjonen.

- Babcock skal bygge opp en organisasjon for helikopteroperasjoner og jeg har ønsket at Hans Skog-Andersen med sin bakgrunn, tar en ledelse i dette arbeidet. Asgeir Nyseth som har både teknisk og administrativ bakgrunn, har allerede tilført vårt selskap verdifull kompetanse siden han begynte, og vi er tilfreds med at han nå har takket ja til å ta over rollen som sjef for flyoperasjoner, sier Marius Hansen.

Skal samarbeide om overgang

Nyseth som er fra Målselv i Troms, begynte i Babcock 1. november. Han har mange års erfaring fra ambulanseflytjenesten gjennom jobben som direktør hos tidligere operatør. Nyseth vil fremover jobbe tett sammen med Hans Skog-Andersen for å sikre en god overgang.

- Jeg ser frem til å ta fatt på nye oppgaver i selskapet, men vil først jobbe tett sammen med Asgeir Nyseth en tid fremover for å sørge for at overgangen gjennomføres på en sikker og smidig måte, sier Skog-Andersen.

Ser et stort potensial i Babcock

Asgeir Nyseth ser frem til å begynne jobben med ambulanseflyene.

- Til tross for den krevende situasjonen Babcock står i nå, ser jeg et stort potensial i selskapet. Jeg ser frem til å være med på å utvikle denne viktige tjenesten videre. Babcock har hatt sine utfordringer siden overtakelsen, og jeg er glad for at Hans Skog-Andersen blir stående i stillingen til situasjonen er avklart og stabilisert, sier Nyseth.