Ny singel fra Sigrun Loe Sparboe!

Låten "Forglem meg ei" er første singel fra Sigrun Loe Sparboes kommende album.

Lytt til "Forglem meg ei" her

Sigrun Loe Sparboe skriver melodiøse viser på egen dialekt og har blitt beskrevet som en av de største låtskriver talentene i landet. Hun debuterte på Norsktoppen i 2008 med ”The Kitchen Song” og siden da spilt hundrevis av konserter rundt om i hele Norge og er ofte å høre på radio. Sparboe fremstår som en fremragende låtskriver med en voldsom musikalsk tilstedeværelse og nerve, og en fantastisk flott evne til å skildre hverdagslivet på en poetisk, men likevel jordnær måte " (Anders Ekelund, Musikknyheter).

Sigrun Loe Sparboe ga ut det kritikerroste albumet ”Uten at du vet det” i 2013 senere har utgivelsene kommet på løpende bånd. Hun har blant annet vunnet den høythengende NOPAS musikk-og tekstpris i 2016 og Ole Vig-prisen i 2018.

Om ”Forglem meg ei”:

– Sommeren er høysesong for skoleklassereunions.   I fjor møtte jeg min egen klasse fra barneskolen i vår barndoms fjære. Det ble et sterkt møte og jeg kjenner på en takknemlighet for den gjengen jeg på mange måter har tatt for gitt. De man vokser opp sammen med setter spor i oss.

Vi var brakt sammen hver dag fordi vi var født samme året og bodde på samme sted.  Ellers helt ulike. Fortsatt ganske nye i verden, men store nok til å begynne i første klasse. Prisgitt andre.  Alt vi opplevde i det klasserommet, gymsalen, skoleturen, bursdagene. Var med på å forme oss, uten at vi merka det.

De vevre kroppene er for lengst borte. Alle er voksne nå. Så slår det meg at vi fortsatt er det vi alltid har vært. Bare mørkere stemme, bredere skuldre, modnere trekk i ansiktet, noen arr og noen rynker og annen sveis. Men den samme latteren, det samme blikket, den samme rastløsheten og den samme lekenheten. Vi trodde vel vi visste alt om hverandre, men så viser det seg at vi har hatt lite peiling på hva de andre bar med seg i sine ryggsekker.

”Forglem meg ei” er en florlett sang med en passe dose melankoli, og første singel fra det kommende albumet.

Frode Alnæs med vakker popmusikk om byen sin!23.7.2021 10:04:36 CEST | Pressemelding

I dag er Frode Alnæs ute med sin nye singel «Byen min». Låten er hentet fra hans kommende, norske soloalbum «Beste tia mi», som slippes vinteren 2022. En herlig innbundet folkelig melodi, med en hyllest til alle de flotte bygde- og bysentrene rundt om i landet - og de som bor der. Lytt til låta HER - «Uansett hva som skjer med byen du er født og oppvokst i, og selv om du for lengst har flyttet derfra, vil du elske den på godt og vondt. Dette handler om en person som har vært borte en stund, og som kommer tilbake og ser at mye er forandret. At det er mye forfall, og viktige landemerker og hus er plutselig borte og revet, og ofte erstattet av nye ting. Sentrum er utarmet, butikker legges ned og viktige sentrumsfunksjoner legges til nærmeste kjøpesenter. Men - folket er det samme! Det er det som gjør at man elsker byen sin.» - Frode Alnæs Frode Alnæs, som alltid har vært glad i folkelig og vakker popmusikk gir oss nå en smakebit på albumet som kommer. Denne låten er også slik – vakker pop

Flukten - "Velkommen håp" - singel ute i dag!18.6.2021 10:33:52 CEST | Pressemelding

Flukten skapte stor ståhei koronahøsten 2021, etter at dei hadde sin debutkonsert på Nasjonal Jazzscene. Blant anna skreiv kritikarane: «er det noen banddebuter som virkelig har satt merker i sjel og hjerte er det denne.» Bandet, beståande av dei profilerte musikarane Hanna Paulsberg, Hans Hulbækmo, Marius Klovning og Bárður Reinert Poulsen, kjem endeleg med første smakebit frå albumet som kjem i september 2021.