Ny singel fra Sigrun Loe Sparboe!

Låten "Forglem meg ei" er første singel fra Sigrun Loe Sparboes kommende album.

Lytt til "Forglem meg ei" her

Sigrun Loe Sparboe skriver melodiøse viser på egen dialekt og har blitt beskrevet som en av de største låtskriver talentene i landet. Hun debuterte på Norsktoppen i 2008 med ”The Kitchen Song” og siden da spilt hundrevis av konserter rundt om i hele Norge og er ofte å høre på radio. Sparboe fremstår som en fremragende låtskriver med en voldsom musikalsk tilstedeværelse og nerve, og en fantastisk flott evne til å skildre hverdagslivet på en poetisk, men likevel jordnær måte " (Anders Ekelund, Musikknyheter).

Sigrun Loe Sparboe ga ut det kritikerroste albumet ”Uten at du vet det” i 2013 senere har utgivelsene kommet på løpende bånd. Hun har blant annet vunnet den høythengende NOPAS musikk-og tekstpris i 2016 og Ole Vig-prisen i 2018.

Om ”Forglem meg ei”:

– Sommeren er høysesong for skoleklassereunions.   I fjor møtte jeg min egen klasse fra barneskolen i vår barndoms fjære. Det ble et sterkt møte og jeg kjenner på en takknemlighet for den gjengen jeg på mange måter har tatt for gitt. De man vokser opp sammen med setter spor i oss.

Vi var brakt sammen hver dag fordi vi var født samme året og bodde på samme sted.  Ellers helt ulike. Fortsatt ganske nye i verden, men store nok til å begynne i første klasse. Prisgitt andre.  Alt vi opplevde i det klasserommet, gymsalen, skoleturen, bursdagene. Var med på å forme oss, uten at vi merka det.

De vevre kroppene er for lengst borte. Alle er voksne nå. Så slår det meg at vi fortsatt er det vi alltid har vært. Bare mørkere stemme, bredere skuldre, modnere trekk i ansiktet, noen arr og noen rynker og annen sveis. Men den samme latteren, det samme blikket, den samme rastløsheten og den samme lekenheten. Vi trodde vel vi visste alt om hverandre, men så viser det seg at vi har hatt lite peiling på hva de andre bar med seg i sine ryggsekker.

”Forglem meg ei” er en florlett sang med en passe dose melankoli, og første singel fra det kommende albumet.

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.