Ny singel fra Gjermund Larsen Trio!

Gjermund Larsen Trio kurerer høstmørket! Fra venstre: Gjermund Larsen, Andreas Utnem, Sondre Meisfjord

November-mørket senker seg, men Gjermund Larsen Trio presenterer kuren!

«Novemberdans», komponert av Gjermund Larsen, inviterer til å danse bort novembernatta eller rett og slett legge seg ned og la seg forføre av trioens særegne, intense samspill. Denne etterlengtede singelen varmer opp til nytt album som kommer i 2020.

Sjekk ut låta her: https://orcd.co/novemberdans

Tidligere i november kom singelen «Kveldvals»: https://orcd.co/kveldsvals

Konserter:

31.okt: Stavanger konserthus

1.nov: Kulturkirken Skåre, Haugesund

5.nov. Hilmarfestivalen, Steinkjer

25.-29. nov: Turné i fengsler på Østlandet

10.-16.jan: Tyskland

25.jan: Glogerfestspillene, Kongsberg

Gjermund Larsen er uten tvil en av de mest kjente og kjære folkemusikerne i Norge. Med sin intense og sensitive feletone forfører han et bredt publikum langt utover folkemusikk-«boblen». Trioen er styrket av Sondre Meisfjord på kontrabass og Andreas Utnem på flygel. Sammen har de vunnet over Norge, resten av Norden og Tyskland i over 10 år. Det første albumet i 2008 vant spellemannsprisen i kategorien folkemusikk, de ble nominert igjen i 2010 og 2016, da Gjermund Larsen også mottok TONOs komponistpris, under utdelingen spilte de også på den nasjonale TV-sendingen. I 2015 fikk de «the German phonographic critics award» for albumet «Reise». Gjermund Larsen ble også nominert til Grammy Awards i kategorien «In Folk Style» med de anerkjente Trondheimsolistene.

Gjermund Larsen gar gitt ut 7 album i eget navn og med trioen sin. Ved siden av dette har han bidratt på godt over 80 album i alle mulige sjangre. Han er en ettertraktet komponist og solist og opptrer i alle mulige samarbeid, blant annet har han opptrådt med orkester, samtidsmusikk og jazz (Christian Wallumrød Ensemble, Matthias Eick).

Frøydis Bergheim Ruud

froydis@grappa.no