Power

Ny shoppingtrend inntar Norge: Rigger for liveshopping på Facebook

Del

Elektronikk-kjeden Power er først ute blant de store elektrokjedene til å ta i bruk den nye shoppingtrenden. Nå kickstarter de Black Week med livesalg på Facebook.

TV-sendinger er ikke noe nytt for Power, som både har eget studio og innspillingsutstyr.
TV-sendinger er ikke noe nytt for Power, som både har eget studio og innspillingsutstyr.

– På torsdag kl. 21.00 smeller vi i gang vårt første live shopping-show, forteller kommunikasjonssjef i Power, Siri Røhr-Staff, og lover en skikkelig oppvarming til årets største shoppinguke. med "early-bird"-tilbud, konkurranser, produktpresentasjoner god stemning i studio.

Live shopping har lenge vært stort i Asia, og kommer nå med full fart her i Europa. Live shopping er en perfekt kombinasjon av underholdning og netthandel, hvor avsenderen får mulighet til å vise fram og snakke om ulike produkter.

– Vi ønsker alltid å teste ut nye måter å møte kundene våre på, så dette er et superspennende prosjekt for oss, sier hun.

Suksess i Danmark
Power Danmark har hatt flere livesendinger gjennom 2021 – med stor suksess. Over 100 000 dansker har fulgt sendingene, og Power er nå nummer én på live tv shopping i Danmark. Første show omsatte for ikke mindre enn 10.000.000 DKK på 60 min.

– Vi har fulgt suksessen til våre danske kolleger, og nå ønsker vi å teste ut dette på våre norske kunder også. Vi forventer ikke samme trykket som har vært i Danmark, men vi håper å kunne glede kundene våre med et bra og morsomt show og sinnsykt gode Black Friday-tilbud! I tillegg blir det konkurranser hvor vi deler ut premier for tusenvis av kroner, som iPhone13, Playstation 5 og TV, forteller kommunikasjonssjefen.

Ikke ukjent med TV
TV-sendinger er ikke noe nytt for Power, som både har eget studio og innspillingsutstyr.

– Da koronaen herjet i fjor ble vi nødt til å tenke helt nytt på opplæring og kursing av ansatte, så i stedet for å ha samlinger lagde vi TV-sendinger. Det har fungert så godt at vi har fortsatt med det i ettertid også, sier Røhr-Staff.

Til live-sendingene har Power fått med seg komiker Rasmus Wold som programleder.

– Rasmus har gjort mange jobber for oss tidligere, og han har den pulsen og energien som er viktig for Power. I tillegg skal to av våre salgssjefer delta i sendingen og mange andre ansatte sitter i kulissene for å kommunisere med publikum. Det er jo det som er fantastisk med live shopping – at man har mulighet til å stille spørsmål om priser, størrelser, funksjoner på direkten, avslutter hun.

POWER TV LIVE sendes på Powers Facebook-sider og på power.no torsdag 18. november kl. 21.00.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

TV-sendinger er ikke noe nytt for Power, som både har eget studio og innspillingsutstyr.
TV-sendinger er ikke noe nytt for Power, som både har eget studio og innspillingsutstyr.
Last ned bilde
Last ned bilde

Lenker

Om Power

Power
Power
Solheimveien 6-8
1473 Lørenskog

67 92 70 00https://www.power.no/

POWER er hele Nordens elektrogigant som utfordrer markedet med prisrobot og oppdaterte nettpriser i butikk. POWER-suksessen startet i Danmark i 2015. Senere åpnet vi i Finland og Sverige, og i mai 2017 kom POWER til Norge.
I POWER ønsker vi alltid å ligge ett steg foran, fordi vi vet at smarte, effektive løsninger holder prisene lave, samtidig som det gir den beste handleopplevelsen for kundene.
POWER Norge er et selskap eid av POWER International. POWER International eies av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Det norskeide konsernet driver også POWER i Danmark, Finland og Sverige.