Ny shoppingtrend inntar Norge: Rigger for liveshopping på Facebook

Elektronikk-kjeden Power er først ute blant de store elektrokjedene til å ta i bruk den nye shoppingtrenden. Nå kickstarter de Black Week med livesalg på Facebook.
TV-sendinger er ikke noe nytt for Power, som både har eget studio og innspillingsutstyr.

– På torsdag kl. 21.00 smeller vi i gang vårt første live shopping-show, forteller kommunikasjonssjef i Power, Siri Røhr-Staff, og lover en skikkelig oppvarming til årets største shoppinguke. med "early-bird"-tilbud, konkurranser, produktpresentasjoner god stemning i studio.

Live shopping har lenge vært stort i Asia, og kommer nå med full fart her i Europa. Live shopping er en perfekt kombinasjon av underholdning og netthandel, hvor avsenderen får mulighet til å vise fram og snakke om ulike produkter.

– Vi ønsker alltid å teste ut nye måter å møte kundene våre på, så dette er et superspennende prosjekt for oss, sier hun.

Suksess i Danmark
Power Danmark har hatt flere livesendinger gjennom 2021 – med stor suksess. Over 100 000 dansker har fulgt sendingene, og Power er nå nummer én på live tv shopping i Danmark. Første show omsatte for ikke mindre enn 10.000.000 DKK på 60 min.

– Vi har fulgt suksessen til våre danske kolleger, og nå ønsker vi å teste ut dette på våre norske kunder også. Vi forventer ikke samme trykket som har vært i Danmark, men vi håper å kunne glede kundene våre med et bra og morsomt show og sinnsykt gode Black Friday-tilbud! I tillegg blir det konkurranser hvor vi deler ut premier for tusenvis av kroner, som iPhone13, Playstation 5 og TV, forteller kommunikasjonssjefen.

Ikke ukjent med TV

– Da koronaen herjet i fjor ble vi nødt til å tenke helt nytt på opplæring og kursing av ansatte, så i stedet for å ha samlinger lagde vi TV-sendinger. Det har fungert så godt at vi har fortsatt med det i ettertid også, sier Røhr-Staff.

Til live-sendingene har Power fått med seg komiker Rasmus Wold som programleder.

– Rasmus har gjort mange jobber for oss tidligere, og han har den pulsen og energien som er viktig for Power. I tillegg skal to av våre salgssjefer delta i sendingen og mange andre ansatte sitter i kulissene for å kommunisere med publikum. Det er jo det som er fantastisk med live shopping – at man har mulighet til å stille spørsmål om priser, størrelser, funksjoner på direkten, avslutter hun.

POWER TV LIVE sendes på Powers Facebook-sider og på power.no torsdag 18. november kl. 21.00.