Ny salgsdirektør for TUI i Norden

Peik Martin blir ny salgsdirektør for TUI i Norden da TUIs tidligere salgsdirektør Morten Flamand blir ny Administrerende Direktør i svenske Mediacom. Peik Martins rolle utvides til å omfatte hans eksisterende rolle som ansvarlig for Transformation & Change samt alt digitalt salg i Norden.

Peik Martin ny Salgsdirektør i TUI i Norden

Peik Martin startet sin karriere i TUI i 2008 som Administrerende Direktør for den finske delen av selskapet som da gikk under navnet Finnmatkat. I løpet av sin tid hos TUI har han også vært CIO i TUI Group, siden som CIO for Northern Region som inkluderer TUIs nordiske markeder, Storbritannia og Irland. Roller som har gitt han bred erfaring innen tverrfaglig lederskap, digital endringsledelse samt god forståelse for de ulike nordiske markedene. Peik tiltrer sin nye rolle i august 2019.

-  Vi har stort fokus på digitalisering og Peik er den perfekte kandidat for denne rollen. Han har vist at han er en dyktig internasjonal leder som har god kjennskap til våre digitale salgskanaler og våre nordiske markeder, sier Alexander Huber, Administrerende Direktør for TUI Nordic.

Peiks hovedfokus for den nye rollen er å videreutvikle kundeopplevelsen og fortsette å drive den digitale utviklingen innen salg.

TUIs digitale salgsteam gjør en fantastisk jobb, de plukker opp trender tidlig og engasjerer stadig flere kunder i våre nordiske markeder. Jeg ser frem til å jobbe med å videreutvikle en kundeopplevelse i verdensklasse og fortsette å forme fremtidens reiser, sier Peik Martin.

TUIs nåværende Salgsdirektør Morten Flamand startet sin karriere i TUI i 2014, og går over i rollen som Administrerende Direktør for Mediacom i Sverige.

- Mortens karriere i TUI er et perfekt eksempel på at TUI skal være et «Great place to grow». Man begynner hos oss, får muligheten til å utvikle seg og gjøre karriere internt for så å utvide horisonten internt eller eksternt om man ønsker det. Dersom Morten ønsker å komme tilbake til reisebransjen i framtiden, så er han hjertelig velkommen tilbake til oss, sier Huber.

Peik Martin ny Salgsdirektør i TUI i Norden

Nyhet: TUI lanserer tre nye eksotiske destinasjoner i vinter13.9.2019 07:00:00 CESTPressemelding

Tall fra reiseselskapet TUI viser at etterspørselen etter reiser til sol og strand i vinter er opp 15 % sammenlignet med samme periode i fjor, en stor andel av denne veksten er til såkalte eksotiske destinasjoner. I takt med den økte etterspørselen lanserer TUI nå pakkereiser til tre nye vinterdestinasjoner; Da Nang i Vietnam, Doha i Qatar, samt det som sies å være Karibiens mest fargerike destinasjon, Curaçao.

TUI trapper opp kampen mot plastikk6.9.2019 08:00:00 CESTPressemelding

Økning av mengden plastavfall er en av våre mest alvorlige globale miljøtrusler. I 2050 kan det være mer plast enn fisk i havet dersom ingenting blir gjort. Kampen mot plast starter på land. I fjor ryddet TUI-ansatte og kunder plast fra 52 strender, tilsvarende avstanden mellom Akershus Festning og Tønsberg, som en del av TUIs miljøarbeid. Nå tar TUI neste skritt for å redusere engangsplast, blant annet et enda tettere samarbeid med hoteller og investering i nye prosjekter fra selskapets veldedige organisasjon.