Ny regionleder for Trygg Trafikk Agder

May-Lene Rasmussen Noddeland er ny regionleder i Trygg Trafikk Agder med hovedkontor i Arendal.

Fra venstre: May-Lene Rasmussen Noddeland, Paal-Ove Sodefjed og Ole Rath. Foto: Jan Aabøe

Arendalitten har lang erfaring fra organisasjonsarbeid, sist som organisasjonsmedarbeider i LO Agder. Noddeland tar over stafettpinnen fra Paal-Ove Sodefjed og skal bidra i trafikksikkerhetsarbeidet i tett samarbeid med seniorrådgiver Ole Rath, som har sitt hovedkontor i Kristiansand.

- Jeg gleder meg til å lære mer om trafikksikkerhet framover og ikke minst til å bli bedre kjent med alle de fine folkene i Agder som brenner for at alle skal være trygge i trafikken hver eneste dag. Jeg har jobbet mye med å påvirke folks holdninger og adferd og ser fram til å bruke erfaringene i trafikksikkerhetsarbeidet, sier Noddeland.

Drømmejobben

Siden hun er over gjennomsnittet sikkerhetsorientert, har Noddeland nok av egne erfaringer som kan komme godt med i jobben.

- Det er liten tvil om at jeg har kapret drømmejobben. Personlig er både min mann og jeg nok litt i overkant sikkerhetsorienterte, men med to små gutter i hjemmet har vi ikke annet valg. Det er fascinerende å se hvor liten risikoforståelse barn faktisk har, og jeg tror både foreldre og andre voksne trenger mer kunnskap om hvordan barn oppfatter risiko og hvordan vi kan jobbe for å unngå unødvendige farlige situasjoner, sier Noddeland

Paal-Ove Sodefjed går av med pensjon

Nå som Noddeland er på plass på fylkeshuset i Arendal, har Paal-Ove Sodefjed sluttet etter en lang yrkeskarriere. Den tidligere distriktslederen for Aust-Agder går av med pensjon etter 27 år i Trygg Trafikk.

- Vi vil takke Paal-Ove Sodefjed for hans langvarige og dedikerte innsats for trafikksikkerheten i Agder og ønsker han lykke til som pensjonist. Samtidig gleder vi oss over at May-Lene blir med oss videre for å lede trafikksikkerhetsarbeidet på Sørlandet. Hun har lang erfaring med holdningsskapende arbeid og vil bli et viktig og godt tilskudd i arbeidet for å oppnå visjonen om null drepte og hardt skadde, sier direktør i Trygg Trafikk Jan Johansen.

May-Lene Rasmussen Noddeland. Foto: Jan Aabøe

Følg saker fra Trygg Trafikk

Siste saker fra Trygg Trafikk

Nedleggelsesspøkelset truer verdens beste trafikkpoliti, igjen!16.11.2020 07:00:00 CETDebattinnlegg

Regjeringen varsler i den nye politimeldingen at de vil vurdere om Utrykningspolitiets (UP) ressurser skal fordeles på politidistriktene. Får de viljen sin, vil det føre til en katastrofal svekkelse av trafikksikkerheten i hele landet. For hva skjer hvis det blir færre kontroller på veiene våre og bilførerne oppdager dette? Forskningen er helt entydig: Flere vil bryte trafikkreglene og antallet som blir drept eller hardt skadet vil øke, stikk i strid med nullvisjonen som Stortinget vedtok i 2002.